CHEEVA skrev:
SEpaket skrev:
Tre_Bokstaver skrev:
Om den är i bra skick så kanske 8.000 - 12.500. Någon skrev 5.000 och det är ju alldeles för lågt...
850 är inte värd någonting just nu. Min vita är visserligen 3 år äldre, men har gått mindre och har full historik, 2 ägare sedan ny, nybesiktigad och i absolut toppskick på alla sätt och vis. Jag tror jag skulle ha svårt att få mer än 5 000 för den just nu.
Så 5-10 000 är nog inte en helt orimlig gissning.
grejen med 850 är att den inte är gammal nog för att vara fräck och inte ny nog för att vara "fin"
850 är säkert en jätte bra bil, men den är inte speciellt kul att köra och inget under att åka i, dessutom dricker den en hel del. Det som kan vara bra är driftsäkerheten, men speciellt säker i övrigt vet jag inte om man ska kalla den med dagens mått mätt, det är trots allt en 80 tals konstruktion.
summa summarum så tror jag du har ganska så rätt
Den befinner sig på värdebotten nu, ungefär som Amazonerna gjorde för 20 år sedan. Det är nu man skall hitta och spara ett fint exemplar medan sådana fortfarande finns. För snart blir den gammal nog att vara fräck eller till och med en klassiker.
Det beror såklart vad man jämför med, min drack 0,8 liter/mil blandat och det är inte jättemycket för en stor personbil med bensinmotor. Men jämför man med en snåldiesel så är det såklart mycket. Samma sak med hur rolig den är att köra och så vidare. Den står sig ganska bra jämfört med en del som finns på marknaden idag i de lägre prisklasserna. Och den har i alla fall betydligt fler säkerhetssystem än en Dacia, så helt hopplös är den nog inte. Men som bruksbil är den inte aktuell längre enligt min mening. Sparar på min eftersom jag inte får vad den är värd, då kan den lika gärna vara kvar tills modellen börjar bli "rolig" igen. Den är helt enkelt för fin för såväl en nybakad 18-åring som skroten.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.