3163
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

484 Inlägg
13 januari 2016
Mack skrev:
sterge skrev:
Vad kan denna pärla vara värd? wink

http://i66.tinypic.com/29xxils.jpg

Inhoppat tak och inhoppad huv, några rosthål i baljorna bak och diverse småfel.

Årsmodell -79.

Tror du får mer för fronten än att sälja bilen komplett.
1000 spänn om den är komplett?

Den är komplett men den sitter lite halvtaskigt monterad roll

Föddes till att älska Volvo.

Forummoderator
26 389 Inlägg
13 januari 2016
sterge skrev:
Mack skrev:
sterge skrev:
Vad kan denna pärla vara värd? wink

http://i66.tinypic.com/29xxils.jpg

Inhoppat tak och inhoppad huv, några rosthål i baljorna bak och diverse småfel.

Årsmodell -79.

Tror du får mer för fronten än att sälja bilen komplett.
1000 spänn om den är komplett?

Den är komplett men den sitter lite halvtaskigt monterad roll

Gutt.
Desto enklare att plocka av då och sälja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 341 Inlägg
13 januari 2016
provar igen

Bmw 318 00 med 22 000 på mätaren

går fint i motor och låda, mycket nytt och bytt så som dämpare (Bilstein kit för ca 7500kr) runt om, bromsar runt om osv vattenpumpen kommer även den bytas nästa vecka tillsammans med multirem mm

besiktigad i oktober och skattad nu i januari

Rost finns i en framskärm, förar dörr och en passagerar dörr i övrigt väldigt fin i karossen. Det är små rost bubblor dvs inget allvarligt och går att fixa om man nu vill det.

Sitter nästan nya nokian hakka dubb på ( köpta nu i år), fräscha sommar däck finns till.
Kan slänga med 17" fälgar utan däck om det är intressant. Tyg inredning som är i bra skick. Pixlarna funkar inte i stereon men har en fungerade liggandes. Byter den själv om det är ett problem.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59683/59683-4bf22e813dce3850b8a4608c12196be1.jpg

Har ingen annan bild, bilen är vinröd
Senast redigerat av CHEEVA (13 januari 2016)

Of World
3 372 Inlägg
13 januari 2016
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Vec … 7.htm?ma=1

Vad tror ni? rätt prisklass?

Har jag missat något i annonsen som kan vara bra att veta där?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

8 885 Inlägg
13 januari 2016
opel_vectra_gts skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Vectra_2_8T_250hk_automat_64624157.htm?ma=1

Anledning till försäljningen är helt oväsentlig, du bör även korrekturläsa annonsen.

Fotograf på tierpidag.se

1 224 Inlägg
13 januari 2016
Vad tror folket här om min 6:a?

https://www1.garaget.org/archive/106/105602/322748/322748-3561002.jpg

https://www1.garaget.org/archive/106/105602/322748/322748-3561003.jpg

2004 2,0liters motorn, 12 000 mil, 1 ägare, lite rost i bakskärmar annars som ny.

i-vtec Do you?

1 705 Inlägg
13 januari 2016
opel_vectra_gts skrev:

Missat nåt? Du rabblar helt självklara saker såsom elhissar, abs, stolsvärme och elspeglar. Sånt är standard på alla bilar i den klassen och behöver inte ens nämnas. Personligen orkar jag aldrig läsa igenom sådana annonser, det är helt enkelt för mycket text med saker jag redan vet.
Du har inte missat något, men hälften hade varit tillräckligt.

Lista det som är utmärkande för bilen i fråga, inte det som alla andra bilar också har. Att nämna att en bil från -07 har abs är lika självklart som att den har vindruta och ratt.

Och som någon redan påpekat, varför du väljer att sälja bilen är totalt irrelevant.

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 januari 2016
Vectra: Stor bokstav i början på en mening passar bra, likaså punkt vid meningen slut. Stryk anledningen till försäljningen. Fler, bättre o nytagna bilder, både in och ut - vändigt. Påpeka de specifika bristerna och inte bara allmänt "Märken o blemmor finns bilen är inte ny". Stryk meningen med "48000 kr"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

167 Inlägg
13 januari 2016
mrcarflow skrev:
Fina bilar de😊, hur gammal är bilen. Polaren har en Saab 9000 CSE 2.3T A50 - 1998 ska fråga han vad hans är värd så återkommer jag. Är den besiktad och skattad?

Det är en 97 a.. Besiktigad och skattad men nyligen avställd då mina vinterdäck var dåliga så jag kör med min andra bil i vinter.

Forummoderator
18 127 Inlägg
13 januari 2016
saababenni skrev:
mrcarflow skrev:
Fina bilar de😊, hur gammal är bilen. Polaren har en Saab 9000 CSE 2.3T A50 - 1998 ska fråga han vad hans är värd så återkommer jag. Är den besiktad och skattad?

Det är en 97 a.. Besiktigad och skattad men nyligen avställd då mina vinterdäck var dåliga så jag kör med min andra bil i vinter.

Ej skattad alltså. Fungerar acc? Frågar pga behöver en egen billig bil som ska köras fram till våren.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 365 Inlägg
13 januari 2016
Samtidigt måste vi tänka på att 75% av Sveriges befolkning inte vet att blinkers är standardutrustning på en bil, de vet ivarjefall inte var spaken sitter. De måste fan rycka i spolarspaken varenda gång de ska svänga för det blinkar ju inte

50% av befolkningen kommer att ringa och fråga om det finns ABS på bilen...det står ju inte i annonsen.

25% vet inte skillnaden på en Sedan och en Kombi... de vill ha en familjebil och den här ser stor ut, de ska packa skidor och barn och det ska funka. De hittar inte oljestickan och vet inte var man fyller på. De betalar stora summor på verkstaden och tycker det är dyrt med bil

Sen har vi oss... på sin höjd 7% som kan allt... Vi kan standardutrustningen på en bil från 2007... Visst nämn backkamera om du har en. Vi kan nästan avgöra om bilen är värd att köpa över telefon

Jag håller helt med dig, samtidigt vet jag att det finns mängder av människor vars intelligenskvot vad gäller bilar ligger på samma låga nivå som temperaturen i sittliften på hundfjället...Självklart för oss, inte självklart för många andra.

rcy skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Missat nåt? Du rabblar helt självklara saker såsom elhissar, abs, stolsvärme och elspeglar. Sånt är standard på alla bilar i den klassen och behöver inte ens nämnas. Personligen orkar jag aldrig läsa igenom sådana annonser, det är helt enkelt för mycket text med saker jag redan vet.
Du har inte missat något, men hälften hade varit tillräckligt.

Lista det som är utmärkande för bilen i fråga, inte det som alla andra bilar också har. Att nämna att en bil från -07 har abs är lika självklart som att den har vindruta och ratt.

Och som någon redan påpekat, varför du väljer att sälja bilen är totalt irrelevant.

167 Inlägg
13 januari 2016
Hybridsmurfen skrev:
saababenni skrev:
mrcarflow skrev:

Ej skattad alltså. Fungerar acc? Frågar pga behöver en egen billig bil som ska köras fram till våren.

Ej skattad precis.. Skatten skulle vara betald 4 e januari men ställde av den så den var avställd till dess.. Accn fungerar kanon. Den kyler extremt kallt på sommaren och driver ut fukt och väta jätte bra.. Tyvärr inte till salu än men kanske framåt våren/sommaren..

105 Inlägg
13 januari 2016
Gav bort en Golf GTI idag till pappa (se mer i "övrigt" om ni klickar på länken)

http://www.garaget.org/?car=380953

Gav bort den till pappa pga att han sagt att han börjat gilla mk2or, men inte bara det... den stannar även inom familjen då och riskerar inte att bli skrotad/reservdelsbil av nästa ägare.

Jag körde den flera hundra mil under 2015 med den, men när besiktningen gick ut i maj -15 så ställde jag av den. Vad kan den vara värd? Motorn fungerar kanon och undertill är den relativt fin. Lite irritationsmoment som att den läcker lite bensin och att en dämpare läcker.

Tror inte den har något större värde. Men alltid kul att få en uppskattning av värde smile

1 705 Inlägg
14 januari 2016
Richtenb skrev:
Samtidigt måste vi tänka på att 75% av Sveriges befolkning inte vet att blinkers är standardutrustning på en bil, de vet ivarjefall inte var spaken sitter. De måste fan rycka i spolarspaken varenda gång de ska svänga för det blinkar ju inte

50% av befolkningen kommer att ringa och fråga om det finns ABS på bilen...det står ju inte i annonsen.

Det tror jag faktiskt inte. Den del av befolkningen som inte vet att det är standard vet inte heller vad ABS är och kommer således inte att fråga efter det heller.
Jag har sålt och köpt en hel del bilar men har aldrig någonsin fått frågan om bilen har ABS, elhissar, stolsvärme eller andra självklara saker.

1 808 Inlägg
14 januari 2016
Volvo S70 glt Greyline 99:a
Allt är original på den
nya sommar och vinterdäck (Goodyear)
ny servad med olja, filter och stift
väldigt fresh, fin i lacken
Skattat och Besiktad
24500 mil

10-15k ?
Senast redigerat av Gronwalls (14 januari 2016)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

201 Inlägg
15 januari 2016
Saab 9-5 kombi 2001, 28kmil, besiktigad och skattad April ut. spygrön i ok skick, kass handbroms.

Är det värt att sälja eller ska man bara köra den tills man blir stoppad sen skrota ?
Senast redigerat av JBeam (15 januari 2016)

528 Inlägg
15 januari 2016
Gronwalls skrev:
Allt är original på den
Skattat och Besiktad
24500 mil

10-15k ?

Beror nog mest när den ska besiktigas.
Spannet är väl strax över noll till 10k.

Är det bara ngn måna till bes så kommer du aldrig över 10k.

358 Inlägg
15 januari 2016
Rensvinf skrev:
Gronwalls skrev:
Allt är original på den
Skattat och Besiktad
24500 mil

10-15k ?

Beror nog mest när den ska besiktigas.
Spannet är väl strax över noll till 10k.

Är det bara ngn måna till bes så kommer du aldrig över 10k.

Som alltid med gamla bilar beror det på skicket!

2 174 Inlägg
16 januari 2016
JBeam skrev:
Saab 9-5 kombi 2001, 28kmil, besiktigad och skattad April ut. spygrön i ok skick, kass handbroms.

Är det värt att sälja eller ska man bara köra den tills man blir stoppad sen skrota ?

5-7

Ubåtsingenjör
7 341 Inlägg
16 januari 2016
Gronwalls skrev:
Allt är original på den
Skattat och Besiktad
24500 mil

10-15k ?

som allt beror på skick men tror du har ganska rätt dvs mellan 10-15 om skicket är bra, kanske någon krona mer om du hittar rätt köpare

Sök