Jag antar att svaret blir att bilen inte är värd en krona, men...
Det är eventuellt bilbyte på g då jag behöver kombi och dragkrok (samt vill passa på att byta upp mig i årsmodell en smula) och då blir min S80 övertalig.
Bilen är välservad med historik, jag är tredje brukaren (finns fler "ägare", men det är bilhandlare och ägarbyte inom äktenskap). Välvårdad och extremt rak och fin i plåten, knappt ett märke på den, bara ett dörruppslag och en liten rispa i lacken. Den har precis slagit om till 24 000 mil. Nästan fullutrustad med helskinn, elstol förare, stor stereo och massor av annat. Saknar telefon, navigator, taklucka och elstol passagerare. All el fungerar utan problem. Besiktigad och skattad, givetvis, till nästa höst. Ingen rost heller. På tröskelskoningen i baksätet sitter skyddsplasten från fabrik kvar.
Det enda trista är att skinnet på förarstolen är lite slitet vid insteget, annars ser bilen oförskämt bra ut för sin ålder. Sedan är det ju en vanlig 140-hästare och det lär väl dra ned upphetsningen en smula, men den går snålt, 0,75-0,8 liter per mil för en stor och komfortabel sedan är bra. Kopplingen är nybytt också, byttes strax före jul.
Om jag nu skall sälja den så är väl i alla fall 15-20 000 någonstans det lägsta jag kan gå, känner jag.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.