2786
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

2 405 Inlägg
17 februari 2017
#4281
1968 Plymouth Barracuda 340s fastback?

helt ok bruksskick.....bucklor o rost finns men inget som gör att du skäms på lokala cruisingen smile

motor o låda går som en dröm o inredningen är i mint condition.

340s motor
727 automat
8 3/4 bakaxel
Svensksåld.

Bilder finns på min sida.


10 164 Inlägg
17 februari 2017
#4282
FeeDLunD skrev:
Djo skrev:
FeeDLunD skrev:
Tjenare! Undrar vad min bil kan vara värd.
Saab 9-5 2,0t 2 stegs chippad.
Sedan. Gått 26xxx kamkedja och turbo bytt för 3000 mil sedan. Servad som den ska och går som den ska. Lbs ljud system med slutsteg och Hertz baslåda.
Sitter extraljusen på och det är inga fel på bilen.
Tack på förhand för svar!

Årsmodel ?

Det är en 99a

Mellan 10 och 15 tusen.

Trim ljud och extraljus höjer generellt aldrig värdet på en bil.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 705 Inlägg
17 februari 2017
#4283
Djo skrev:
FeeDLunD skrev:
Djo skrev:

Årsmodel ?

Det är en 99a

Mellan 10 och 15 tusen.

Trim ljud och extraljus höjer generellt aldrig värdet på en bil.

Instämmer med föregående.
En trimmad sedan är tyvärr iskall som begagnad. Att det är en 2.0t drar ner värdet, att den är trimmad drar ner det ännu mer. 2.0 hade den värdelösa GT17 turbon som inte ens håller för originaleffekt så trimmade 2.0 undviker man helst.
Skinnklädsel och automat kan väl kanske höja värdet något om du har det, men skulle ändå inte hoppas på mycket mer än 10.


Forummoderator
26 384 Inlägg
17 februari 2017
#4284
rcy skrev:
Djo skrev:
FeeDLunD skrev:

Det är en 99a

Mellan 10 och 15 tusen.

Trim ljud och extraljus höjer generellt aldrig värdet på en bil.

Instämmer med föregående.
En trimmad sedan är tyvärr iskall som begagnad. Att det är en 2.0t drar ner värdet, att den är trimmad drar ner det ännu mer. 2.0 hade den värdelösa GT17 turbon som inte ens håller för originaleffekt så trimmade 2.0 undviker man helst.
Skinnklädsel och automat kan väl kanske höja värdet något om du har det, men skulle ändå inte hoppas på mycket mer än 10.

Ursäkta om jag går lite offtopic, men gäller detta alla 2.0T?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 705 Inlägg
20 februari 2017
#4285
Mack skrev:
rcy skrev:
Instämmer med föregående.
En trimmad sedan är tyvärr iskall som begagnad. Att det är en 2.0t drar ner värdet, att den är trimmad drar ner det ännu mer. 2.0 hade den värdelösa GT17 turbon som inte ens håller för originaleffekt så trimmade 2.0 undviker man helst.
Skinnklädsel och automat kan väl kanske höja värdet något om du har det, men skulle ändå inte hoppas på mycket mer än 10.

Ursäkta om jag går lite offtopic, men gäller detta alla 2.0T?

Ja, mig veterligen. Det kan ha ändrats i dom senare Biopower modellerna, jag vet att dom höjde effekten vid någon årsmodell men är osäker på om turbon uppgraderades i samband med detta.


Forummoderator
26 384 Inlägg
20 februari 2017
#4286
rcy skrev:
Mack skrev:
rcy skrev:
Instämmer med föregående.
En trimmad sedan är tyvärr iskall som begagnad. Att det är en 2.0t drar ner värdet, att den är trimmad drar ner det ännu mer. 2.0 hade den värdelösa GT17 turbon som inte ens håller för originaleffekt så trimmade 2.0 undviker man helst.
Skinnklädsel och automat kan väl kanske höja värdet något om du har det, men skulle ändå inte hoppas på mycket mer än 10.

Ursäkta om jag går lite offtopic, men gäller detta alla 2.0T?

Ja, mig veterligen. Det kan ha ändrats i dom senare Biopower modellerna, jag vet att dom höjde effekten vid någon årsmodell men är osäker på om turbon uppgraderades i samband med detta.

Uhm okej..där ser man.
Tackar för svaret.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 114 Inlägg
20 februari 2017
#4287
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 384 Inlägg
20 februari 2017
#4288
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Jo Aero har man väl mest alltid hört gott om. Men har hört - och upplevt - positivt om 2.0t också..dock otrimmat då i och för sig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 148 Inlägg
20 februari 2017
#4289
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Mack skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Jo Aero har man väl mest alltid hört gott om. Men har hört - och upplevt - positivt om 2.0t också..dock otrimmat då i och för sig.

Allt handlar om hur bilen har varit körd och hur den har blivit servad... vet GT17 som har hållt 30k mil utan byte och vet turbon som har gett sig efter 12k...

Angående 2.0t så hade jag rekommenderat starkt att köra steg 1 på dem då motorn är lite svag att driva en så tung bil. Samt blir soppa förbrukningen 1-2dl mindre

Har själv en 2005 2.0t biopower sedan och en 2.3T 2008 9-5a och är toknöjd med dem smile

Forummoderator
26 384 Inlägg
20 februari 2017
#4290
amazinjoey skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Mack skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Jo Aero har man väl mest alltid hört gott om. Men har hört - och upplevt - positivt om 2.0t också..dock otrimmat då i och för sig.

Allt handlar om hur bilen har varit körd och hur den har blivit servad... vet GT17 som har hållt 30k mil utan byte och vet turbon som har gett sig efter 12k...

Angående 2.0t så hade jag rekommenderat starkt att köra steg 1 på dem då motorn är lite svag att driva en så tung bil. Samt blir soppa förbrukningen 1-2dl mindre

Har själv en 2005 2.0t biopower sedan och en 2.3T 2008 9-5a och är toknöjd med dem smile

Tack för råden, hehe.
Ligger i intresset av att bli ägare framöver av något senare modell - läs: runt årsmodell 07-08 - av 9-3 med just 2.0t så ser gärna att den inte rasar dagen efter köpet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 148 Inlägg
20 februari 2017
#4291
Mack skrev:
amazinjoey skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Mack skrev:

Jo Aero har man väl mest alltid hört gott om. Men har hört - och upplevt - positivt om 2.0t också..dock otrimmat då i och för sig.

Allt handlar om hur bilen har varit körd och hur den har blivit servad... vet GT17 som har hållt 30k mil utan byte och vet turbon som har gett sig efter 12k...

Angående 2.0t så hade jag rekommenderat starkt att köra steg 1 på dem då motorn är lite svag att driva en så tung bil. Samt blir soppa förbrukningen 1-2dl mindre

Har själv en 2005 2.0t biopower sedan och en 2.3T 2008 9-5a och är toknöjd med dem smile

Tack för råden, hehe.
Ligger i intresset av att bli ägare framöver av något senare modell - läs: runt årsmodell 07-08 - av 9-3 med just 2.0t så ser gärna att den inte rasar dagen efter köpet..

9-3 turbona hållet bra mycket bättre än 9-5ornas! så de är inget att oroa sig för smile

Forummoderator
26 384 Inlägg
20 februari 2017
#4292
amazinjoey skrev:
Mack skrev:
amazinjoey skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?


Allt handlar om hur bilen har varit körd och hur den har blivit servad... vet GT17 som har hållt 30k mil utan byte och vet turbon som har gett sig efter 12k...

Angående 2.0t så hade jag rekommenderat starkt att köra steg 1 på dem då motorn är lite svag att driva en så tung bil. Samt blir soppa förbrukningen 1-2dl mindre

Har själv en 2005 2.0t biopower sedan och en 2.3T 2008 9-5a och är toknöjd med dem smile

Tack för råden, hehe.
Ligger i intresset av att bli ägare framöver av något senare modell - läs: runt årsmodell 07-08 - av 9-3 med just 2.0t så ser gärna att den inte rasar dagen efter köpet..

9-3 turbona hållet bra mycket bättre än 9-5ornas! så de är inget att oroa sig för smile

Puuh! Då kan jag andas ut, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 705 Inlägg
20 februari 2017
#4293
Hybridsmurfen skrev:
Jag var inne på Saab för ett tag sedan. Fick då rådet här att köpa en Aero för de har mitsu-agg. Är det så kanske?

Stämmer, Aero har TD04 aggen som är i princip skottsäkra upp till 300 häst.
Åker själv runt med ett sådant agg i en av mina bilar, den har gått 25.000 mil varav dom 7000 sista milen med 315 hästar och går fortfarande hur bra som helst. smile

Jag vet att dom vid någon brytår skruvade upp effekten även i icke-Aeros, och det kan hända att dom då även satte TD04'an i flera modeller. Borde gå att googla fram om man verkligen vill veta. smile


1 705 Inlägg
20 februari 2017
#4294
Mack skrev:
Ligger i intresset av att bli ägare framöver av något senare modell - läs: runt årsmodell 07-08 - av 9-3 med just 2.0t så ser gärna att den inte rasar dagen efter köpet..

Motorn i 9-3 är en helt annan spis än motorn i 9-5 och är inte besläktad på något vis, så det är lugnt.
Motorn i 9-3 2003 och framåt är baserad på GM's LK9 motor. Kallas B207 på Saabspråk och Z20NET om man pratar Opel. smile


Of World
3 371 Inlägg
19 mars 2017
#4295
Mercedes S 320 bra fullutrustad förutom xenon.

10500mil

Rost på någon skärmkant och mindre skada i fronten annars mycket fin

Vad tror ni?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 148 Inlägg
19 mars 2017
#4296
opel_vectra_gts skrev:
Mercedes S 320 bra fullutrustad förutom xenon.

10500mil

Rost på någon skärmkant och mindre skada i fronten annars mycket fin

Vad tror ni?

Utan bild på skadorna hade jag chansat 35 med dem 45 reparerad

Forummoderator
18 114 Inlägg
19 mars 2017
#4297
opel_vectra_gts skrev:
Mercedes S 320 bra fullutrustad förutom xenon.

10500mil

Rost på någon skärmkant och mindre skada i fronten annars mycket fin

Vad tror ni?

17500:- EDIT: När den är tillsnyggad då givetvis!
Senast redigerat av Hybridsmurfen (19 mars 2017)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 148 Inlägg
19 mars 2017
#4298
Hybridsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Mercedes S 320 bra fullutrustad förutom xenon.

10500mil

Rost på någon skärmkant och mindre skada i fronten annars mycket fin

Vad tror ni?

17500:- EDIT: När den är tillsnyggad då givetvis!

Helt rätt! De är ju ingen prius som sagt!

Fasen! De har nog gått upp lite i pris! Man får blada upp 25-30tkr för en nu. Märkligt! Fast med skador så 15-20 tkr då.
Senast redigerat av Hybridsmurfen (19 mars 2017)

Of World
3 371 Inlägg
19 mars 2017
#4299
Är det så illa? La ut han för 50' många intresserade. Får se...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
18 114 Inlägg
19 mars 2017
#4300
opel_vectra_gts skrev:
Är det så illa? La ut han för 50' många intresserade. Får se...

Mja. Finns ju några för 30 som påstås vara bes osv. Så du kan nog tjäna en bra slant på den iaf.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök