Evildan skrev:
Tre_Bokstaver skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202926/202926-e66de1f46a5e088a4e3e36f3cdcee8eb.jpgGolf GTI som jag körde som vinterbil jan - maj 2015 och som jag sedan haft stående. Bra drivlina, men en hel del rost (det allra mesta syns i fotoalbumet).
Värde?
(Evildan, det här är alltså inte samma bil som jag har uppe på garaget.org, utan en likadan i sämre skick. Du gav en ganska hög värdering på den fina tvillingen till denna. Skulle vara intressant att höra hur du ser på en likadan fast i risigt skick).
Är den typ såhär?
https://m.blocket.se/vasternorrland/Gol … 12&w=3"Saknar du tiden då Vira Blåtira var lika naturligt som att dricka björkvatten?
Då "spartanska kläder" innebar att ha bara liite mindre än fjorton simultana neonfärger på sin Bagheera-overall?
Tiden då "hockeyfrilla" var något man skaffade sig, helt utan ironi?
Nu har du chansen köpa dig en förnimmelse av hur det kändes att vara absolut tuffast i radhusområdet 1986!
Med komfort som påminner om att åka naken i en soptunna utför ett stenigt kalfjäll en varm vårdag, ett utseende som får din svärmor att börja kallsvettas och en allmän aura av otidsenlighet.
"As good as it gets" -Sa ingen. Någonsin. Men vad bryr väl du dig om det när du fullkomligen vrålar fram till tonerna av Carolas "Främling" i din Walkman.
Allt är dock inte glass och ballonger.
*Fabriksgarantin har tydligen nyss gått ut.
*Bilen har fått någon form av, vad jag antar är, fart-eksem på höger bakskärm.
*Takluckan (exklusivt tillval) är vad man skulle kunna kalla "fast monterad" (och ordentligt säkrad med silvertejp), då veven numer fyller sin främsta funktion som underarmstränare.
*Vissa dörrlister har tröttnat på sin ursprungliga funktion att hålla vatten ute, och övergått till en mer tolerant inställning till vatten (genom att släppa in vattnet istället, dv s)
*Någon har på ett mkt förtjänstfullt sätt åtgärdat radioantennen på vänster framskärm med, tro det eller ej, vinkelslip. Och sen varit nöjd så och lackat över.
Det finns naturligtvis massor av intressanta fel och brister att upptäcka, men det bästa är kanske att överlåta det till din egen fantasi.
Besiktigad till 2018 (prisa Gud för tvåårsintervallet) och färdigskattad.
"Servad" är den också, på sätt och vis. Olja, filter, stift, fördelare och lock, termostat samt mängder av kylarslangar och anslutningar är bytta i våras.
Kontakt först och främst via mail, pga ren lathet, egentligen.
Ta chansen att äga ett stycke ovärderlig kulturhistoria/anledning till långvarig sjukskrivning till följd av diskbråck!
Golf 2 GTi - Vilken bil.."
Då är nog värdet häromkring beroende på hur mycket rost och var den återfinns.