Tjenare, har stoppat in ett 2 stycke Kicker L7 or i bilen, har ett mutant ascension 1 som jag kör i 1ohm så ska väl få ut 1500rms i ungefär 14 volt.
Har inte haft så speciellt ström krävande basar tidigare så jag har bara en 35mm2 ström, sen såg jag nu när jag kopplade in nya basarna att jag tydligen bara hade någon gammal 21mm2 jord, vilket jag vet är åthelvete för lite. Jag ska uppdatera strömmen + jorden till 50mm2 inom kort, men grejen är ju att 50mm2 är omöjligt att få in i steget. Då måste man skala av kabeln, och i min 1 farads rockford konding (jag vet 1 farad räcker inte) går det inte ens in 35mm2. Lyserna blinkar som att det är disco i bilen som det är kopplat just nu, det kan ju vara förståeligt med rackel kablarna jag har nu. Batteriet jag har är också lite rackligt, tror det är 67 ampere.
Hur ska jag göra för att få så mycket ström som möjligt till basarna? Och hur ska jag lösa problemet med att få in 50mm2 kabel i ett utag som 25mm2 precis går in i! Ett batteri i kofferten? Byta ut kablarna mellan generatorn och batteriet?
Är det värt att stoppa ett batteri i kofferten? Skaffa större kondensator? Vad bör jag göra?
P.S Sett att många använder C-Tek Laddarna, hur fungerar dom och kan det vara värt att prova?
Senast redigerat av Erik_Anderss0n (7 mars 2010)