3832
Sök

Nyköpt lägenhet! tips på billiga ställen som säljer tapetet, golv osv.

stahre
7 mars 2010
Trådstartare
Tjenare, har köpt en ny lägenhet o ska renovera med nytt kök, tapeter, golv osv. Kan ni ge mig tips på olika butiker med diverse som är rätt billiga. Har kollat dom vanliga, byggmax bauhaus osv. Tapeter har jag googlat men är så jäkla dyrt...

Mvh

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
7 mars 2010
rusta?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

FreddeK
7 mars 2010
Trådstartare
kök kan du med gott samvete köpa från ikea för det är marbodalstommar, har byggt ett eget av just ikeadelar och det funka prima. Sen har ju rusta tapeter men kanske inte världens roligaste men funkar om det ska vara billigt. Golvet tycker jag du ska köpa ett kvalitetsgolv, så mycket enklare att lägga och håller sig bra mycket längre.

1 265 Inlägg
8 mars 2010
rusta har massor med billiga golv

4 554 Inlägg
8 mars 2010
mjo ikea är helt klart värt å köra på, men köp blandare från annat ställe och va ja hört diskbänk/diskho verka inte va toppenbra.annars go for it, va gäller golv så funderar ja på va du har nu? du kan inte slipa de du har? och tapeter vet ja inget om men färg finns ju billigt överallt och färg gör susen

stahre
8 mars 2010
Trådstartare
Mjo köket har jag tänkt köpa från ikea, har kollat ut lite saker men blandare o kran ska jag köpa från en kille som säljer sånna saker till bauhaus osv. det kan nog bli bra. Skicket på lägenheten är original från 69, med plast mattor lite överallt.. parketten i vardagsrummet är sprucken på ett ställe, så man "sjunker" ner lite, plus diverse djupa hack osv. Måla i hallen o vardagsrummet har jag tänkt, men i båda sovrummen ska jag tapetsera nån fin tapet, men har hittat rätt snygga men då kostar dom typ 500kr per våd (heter det så?)
Rusta har jag kollat på men dom hade inte nå jätte snygga saker..

498 Inlägg
8 mars 2010
Lyssna på mig nu!
Skippa billiga klickgolv och tapeter från rusta osv.
Det är otrolig kvalitetsskillnad på dessa saker.

Vissa saker kan man köpa billigt med gott samvete men icke detta.

Ang kök som någon skrev ovan så gå på IKEA.

113 Inlägg
8 mars 2010
tycker du ska satsa på tapeter från någon färgaffär går att hitta snygga för 200-400kr rullen(10m)

stahre
8 mars 2010
Trådstartare
enpatte skrev:
Lyssna på mig nu!
Skippa billiga klickgolv och tapeter från rusta osv.
Det är otrolig kvalitetsskillnad på dessa saker.

Vissa saker kan man köpa billigt med gott samvete men icke detta.

Ang kök som någon skrev ovan så gå på IKEA.

jo det har jag förstått, men undrar vart man hitta bra kvalitet till rätt pris i fysiska butiker i uppsala, man vill ju gärna se sakerna man ska sätta in i real life så att säga

Elektiker ;)
403 Inlägg
8 mars 2010
Coop Bygg har ju en hel del olika golv, jag köpte golv till sovrum och hall där. Rekommenderar dig att kosta på golvet lite .. Man får ju vad man betalar för wink

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 mars 2010
Är i precis samma situation som TS. Undrar därför vad som är största skillnaden mellan billigt och dyrt klickgolv?

stahre
8 mars 2010
Trådstartare
vad säger ni om golv från IKEA? i jämförelse med typ byggmax, bauhaus osv.

stahre
10 mars 2010
Trådstartare
Okej en ny fråga då. Laminat eller Parkett? Kommer skilja ca 50% i pris, laminat ett billigare alternativ, parkett mer robust o ordentligt men blir lätt skador... Vilket är lättast att lägga? osv..

stahre
12 mars 2010
Trådstartare
Ledsen om ni tycker jag lyfter denna nu, men måste få er hjälp! Vette tusan vad man ska välja! Frågar man försäljarna så är ju bägge alternativen bäst... Har hittat ett parkett o ett laminat jag är sugen på, prisskillnaden blir ca 3600 kr, parketten dyrare då.
MVH stahre

Elektiker ;)
403 Inlägg
13 mars 2010
Vart ska du ha golvet då ?

stahre
14 mars 2010
Trådstartare
genomgående samma golv i alla tre rum, inkl köket.

Sök