3161
Sök

Slutsteg Kicker SX1250.1

44 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
Hej, fick med ett slutsteg när jag köpte en bil. Han sa att man behövde ngn kod för att få den att fungerar, men jag fattar noll om detta, och undrar om någon vet var man kan få tag på detta? Har sökt runt lite, men hittar inget. Och vad kan detta slutsteget vara värt?

MVH

16 197 Inlägg
7 mars 2010
www.dbakuten.se har nog svaret du söker.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

44 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Tja,
Senast redigerat av nileskar (8 mars 2010)

44 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Tja du! Jag kontakta dem, men man var tvungen att skicka in org kvitto, vilket man kanske förstår att man måste.. Men jag fick ju med den när jag köpte bilen, och det finns inget kvitto från förra ägaren heller. Du har ingen ide? MVH
evilaudio skrev:
www.dbakuten.se har nog svaret du söker.

1 058 Inlägg
10 mars 2010
en kod för att få steget att fungera? aldrig hört talas om smile vart ska denna kod knappas in om jag får fråga?

PoLoud =D

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
11 mars 2010
Det är för att aktivera prosseson i stegen. Så skulle det vara på allt inom bilstereo för att slipper folk som inte fatta skillnaden mellan mitt och ditt.

Det är ett önskemål från leverantören då det tyvärr cirkulerar en del stulna Kicker SX steg i dag på marknaden.

MVH//Björn

4 693 Inlägg
11 mars 2010
dbakuten skrev:
Det är för att aktivera prosseson i stegen. Så skulle det vara på allt inom bilstereo för att slipper folk som inte fatta skillnaden mellan mitt och ditt.

Det är ett önskemål från leverantören då det tyvärr cirkulerar en del stulna Kicker SX steg i dag på marknaden.

MVH//Björn

Så steget är bara att kasta menar du? Måste ju gå att få fart på det på något sätt tycker jag.
Kanske kan tjuvkoppla det wink Fast det skriver du nog antagligen inte här isf tongue

Booyakasha!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
11 mars 2010
Softis skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

Så steget är bara att kasta menar du? Måste ju gå att få fart på det på något sätt tycker jag.
Kanske kan tjuvkoppla det wink Fast det skriver du nog antagligen inte här isf tongue

Jag vet hur man gör men jag har sagt till personen i fråga att han ska visa upp kvittot!!!

Det går inte tjuvkoppla det så det är ingen mening att försöka.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Avstängd
1 714 Inlägg
11 mars 2010
Så man ska ha kvar kvittot även efter 10 år och 30 ägare?
Känns som en dum grej dedär, iden är fin men hur ska alla kunna hålla reda på en liten papperslapp?
Som att bilar inte skulle kunna köras om man inte har kvar kvittot från första köpet,
trots att den är gammal, beggad och rostig?

stahre
11 mars 2010
håller helt med om att tanken är god men att det egentligen är idiotiskt... lite OT

16 197 Inlägg
11 mars 2010
tycker de e hur bra som helst.. så borde de vara på mer saker.   fatta hur mycke stölder skulle minska big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
1 714 Inlägg
11 mars 2010
Men dem borde då också göra kvittona i stålplåt och ha sökfunktion på dem..

136 Inlägg
11 mars 2010
Riktigt bra är det!! Hoppas fler tar efter. Och är prylarna ärliga så är det inte så svårt att få fram kvitton. Kvitton skall man alltid se som en värdehandling när man tex blir av med nått eller när det går sönder.

219 Inlägg
11 mars 2010
men går de inte o söka på serie nr på steget om de är stulet eller inte. för är de inte stulet så måste ju björn kunna låsa upp steget. annars är de ju som några andra i tråden sagt kasst med denna funktion. hur många har kvar kvitto 10år gamla grejer. nu kanske inte steget är 10 år gammalt. men killen måste ju kunna få hjälp med steget. eller????

stRaend
11 mars 2010
Om något blir stulet så måste du ju ändå ha bevis på att du ägt det? Och vad passar bättre än ett kvitto + några bilder på sakerna när detta är monterat i bilen? Tycker det är kanon , men som per-kan sa, måste finnas något serienummer på det eller något, ifall någon skulle tappa bort kvittot.

stahre
11 mars 2010
ja en liten papperslapp är rätt svår att hålla reda på, speciellt om vi pratar något år. Och att ett kvitto på något som sitter instalerat i en bil vid köp, som kanske ägare 2 av 7 satt dit tror jag är ytterst sällsynt. Men det är väl bara att sopa steget o köpa ett nytt... för vissa växer pengar på träd

44 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
dbakuten skrev:
Softis skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn

Jag vet hur man gör men jag har sagt till personen i fråga att han ska visa upp kvittot!!!

Det går inte tjuvkoppla det så det är ingen mening att försöka.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Håller med Emilius, jag köpte bilen och fick med de, bilen har 12ägare, och slutsteg är inte nytt.... Så då kan jag lika bra kasta möget nu?

44 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
per-kan skrev:
men går de inte o söka på serie nr på steget om de är stulet eller inte. för är de inte stulet så måste ju björn kunna låsa upp steget. annars är de ju som några andra i tråden sagt kasst med denna funktion. hur många har kvar kvitto 10år gamla grejer. nu kanske inte steget är 10 år gammalt. men killen måste ju kunna få hjälp med steget. eller????

Håller med,, har steget som en prydnad i rummet nu, gör ju inte så mkt nytta där,, köpte bilen med steget i,, man kan ju inte spara kvitta på allt... Finns det inget serie nr som man kan gå efter??

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 april 2010
Om jag inte minns fel så satt serie nr på undersidan av våra KX steg, borde vara samma på SX stegen.

Det är ett bra steg som du har, så det är värt att lägga lite jobb på att få fram kvittot, vet inte hur ofta bilen har bytt ägare de senaste åren men en sökning hos transportstyrelsen får fram de tre eller fyra senaste (kommer inte ihåg exakt).

Jag tycker personligen att det är ett bra system, jag har kvar kvitton från 95-96 någon gång på prylar som jag köpte då... Finns ingen anledning att slänga kvitton på dyrare prylar.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
12 april 2010
Emilius skrev:
Så man ska ha kvar kvittot även efter 10 år och 30 ägare?
Känns som en dum grej dedär, iden är fin men hur ska alla kunna hålla reda på en liten papperslapp?
Som att bilar inte skulle kunna köras om man inte har kvar kvittot från första köpet,
trots att den är gammal, beggad och rostig?

Sjukt ironiskt att du skriver i tråden med tanke på din avatar...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök