3703
Sök

Hjälp med att byta parkeringsljus på mitsubishi spacestar.

127 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Ska besiktiga bilen nu på onsdag (10/3-10) och en av parkeringsljusen har gått sönder. Ny lampa är införskaffad men det är stört omöjligt att få bort sockeln som den ska sitta i. Någon här med en Space star som lyckats byta och som kan tipps vad som är knas. Har provat att vrida men går bara några millimeter. Har även med en polygrip försökt dra ut den men den sitter som bärget och jag vill inte ta i så den går sönder. Vill inte få en 2:a bara för en sådan bagatell.

//Per.
Senast redigerat av nussse (8 mars 2010)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 mars 2010
Är det inte bajonettfattning då? Man vrider lite sen drar man? Brukar ju visas i instruktionsboken hur man gör annars. smile
MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

127 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Tycker jag vridit och dragit men kanske inte tillräckligt. Instruktionsboken är på en skala mellan 1-10 -12. Står bara var den är. Får prova igen imorn.
Senast redigerat av nussse (8 mars 2010)

194 Inlägg
8 mars 2010
Har du provat att trycka in den samtidigt som du vrider? smile

127 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Nej det har jag missat. Ska prova så fort jag får tillfälle. Lite mörkt nu och den står ute smile

194 Inlägg
8 mars 2010
nussse skrev:
Nej det har jag missat. Ska prova så fort jag får tillfälle. Lite mörkt nu och den står ute smile

Så är det på ådisarna ... jag slet jäkligt länge med innan jag kom på det smile

127 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Kollade nu under morgonen och det ända som hände när jag försökte tryckta in den och vrida var att en del av kontakten böjdes. Dock inte helt men iaf. Ska dock inte ge upp utan våld big_smile Får jag inte bort den får man väl hoppas de är snälla på besiktningen och antingen struntar i det eller själva försöker få bort den. Tar med mig lampan så får det gå som det går. Har ända en spricka i vindrutan som troligtvis kommer ge en 2:a sad Fick den i helgen så har inte hunnit fixa det.
Senast redigerat av nussse (9 mars 2010)

127 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Nu gick det tillslut. Dock med en stor portion våld då hållaren var sprucken så jag kunde inte vrida den. Blev till o bända loss den och sedan löda fast stiften igen smile. Nu lyser det iaf smile. Tack alla för tips.

Sök