3166
Sök

Kopplings"ras" Impreza. Tips/Tankar/Idéer?

85 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
#1
Börjar historien från början. Lördag morgon, strålande sol, torra och fina vägar. Upplagt för några mil i Subban och det blev det så klart. På eftermiddagen när jag var på väg till morsan och farsan för att låna deras bil märkte jag att det slirade på 4an och 5an på höga varv, fan!

Igår när jag lämnade tillbaka deras bil och så Subban tillbaka till garaget, samma sak igen (inte så förvånande) men prövade även 2an och 3an med samma resultat..

Att kopplingen måste bytas är det inget tvivel om, men vad tror ni erfarna behöver bytas? Ska jag satsa på att byta till något bättre/värre när jag håller på? Specen är kort sammanfattad:

- Ungefär 350 hk / 450 nm i maskinen
- PAR Engineering drevsats (1-4)
- Exedy organisk koppling
- 1400kg tryckplatta
- Exedy svänghjul 6.6kg

Mvh SS

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson

196 Inlägg
9 mars 2010
#2
Det beror helt och hållet på din körstil, kör du f1 med bilen så kanske du ska ha en vassare koppling, kör du lugnt men ibland drar på så kanske du ska satsa på en slit-tålig med bra kvalitet, du får väl höra med olika tillverkare vad de har och erbjuda samt vad kunderna tyckte...


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 mars 2010
#3
Du skulle ju kunna köra 6-puckad Sinter.
Inte lika mkt "av och på"-känsla som 4-puckat, men lite extra klös wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök