Vet att Saabs automater håller till iaf en bit över 400nm i vrid.
En kollega kör Saab 9-5 Aero Automat med typ 420nm i vrid eller vad det var.
Hans låda håller bra.
Min 9-5 Kombi med 2.0T motorn och Steg 3 håller ihop hur bra som helst
och då är Aerons motor mer välbyggd.
X40 bilar håller skräpig kvalitet i inredningen och det vet jag då jag haft en S40.
Den var inte sportig någonstans så att säga att den är sportigare än 9-5 håller jag inte med om.
Aeron har bra väghållning, men köper du en 2.0T eller något utan sportchassi så är den inte lika
rolig
Men går sjukt skönt istället.
Sen till oilsludge, de flesta Saabar som rullar har bytt vevhusventen och då eliminerat problemet,
annars kan man ju köpa allt som behövs för runt 1000kr och lägga ner någon timme så har man
fixat det själv.