3665
Sök

Bagagelucka i baklås. Golf variant -96

Fölkesberg
163 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
heej har en golf variant som bagageluckan har gått i baklås på. o vet inte hur jag får upp den.. finns ju ingen handtag på insidan heller hmm och nyckel hålet är helt igenrostat sad

473 Inlägg
20 mars 2010
enklast är att krypa in i kupen och ta bort inredningen och sedan öppna om jag inte minns fel så ska det finnas ett stag som går från nyckelhålet  men jag är ej säker du ser när du fått bort bakstycket hur det ser ut och hittar säkert tillvägagångsättet lycka till

Fölkesberg
163 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
okej.. ja har oxå tänkt på det. men vet inte riktigt om man kan få bort inredningen utan att förstöra den hmm

FreddeK
21 mars 2010
sitter med plastclips så ryck försiktigt så sparar du clipsen, annars kostar dom några kronor hos din wolsvagenhandlare. inte svårt, jag klarade av det så det gör du med=)

Fölkesberg
163 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:
sitter med plastclips så ryck försiktigt så sparar du clipsen, annars kostar dom några kronor hos din wolsvagenhandlare. inte svårt, jag klarade av det så det gör du med=)

åt vilket håll ska ja rycka åt? o i vilken kant?

473 Inlägg
12 maj 2010
finns det ett stag som går från handtaget så börja med att dra i den

Fölkesberg
163 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
falmo skrev:
finns det ett stag som går från handtaget så börja med att dra i den

stag? vad för stag?

473 Inlägg
18 maj 2010
om jag har fattat dig rätt så har då fätt den bakstycket på luckan
nu är inte jag hundra på hur det ser ut innanför där men leta efter om det går ett stag från handtaget ner till själva låsanordningen . annars får du leta efter rörliga delar i låset och rucka på dem så ska du nog få upp luckan

Fölkesberg
163 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
okej.. aa så långt vet ja.. men tänkte om någon visste hur ja tar av innerplasten utan att förstöra den helt??

626 Inlägg
20 maj 2010
bara ta en stor plattmeljsel och bända lite. det går inte sönder!

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Sök