3508
Sök

Byta nummerskyltsbelysning bmw e39

snel hest
152 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
visserligen en novis fråga, men ska hämta min bil imorn och har 20minuter på mig att byta nummerskyltsbelysningslampa, någon som vet hur man gör smidigast?

Och även vart batteriet sitter?
mvh

727 Inlägg
9 mars 2010
batteriet kan jag svara på att det sitter direkt till höger inne i skuffen, öppna och lyft den högra luckan så ser du batteriet under denna, sitter fast i en sarg med 2 st 13mm bult/mutter, nummerskyltbelysningen har jag däremot inte fingrat på än.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

snel hest
152 Inlägg
272 Inlägg
9 mars 2010
Stick in en skruvmejsel i hålet/spåret och tryck försiktigt åt sidan. Glödlampan bändar du försiktigt loss.

snel hest
152 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Nicklas-med-ck skrev:
Stick in en skruvmejsel i hålet/spåret och tryck försiktigt åt sidan. Glödlampan bändar du försiktigt loss.

Så man gör det utifrån, utan o öppna bagaget? antar att man för skruvmejseln mot lampglaset till, alltså åt höger?

272 Inlägg
9 mars 2010
-Sjoblom- skrev:
Nicklas-med-ck skrev:

Så man gör det utifrån, utan o öppna bagaget? antar att man för skruvmejseln mot lampglaset till, alltså åt höger?

Yes, utifrån it is!

Jag minns inte exakt, men jag är rätt säker på att det är åt höger!

dARKiE
5 031 Inlägg
9 mars 2010
Stämmer som nicklas skrivit, byte på min för en vecka sedan.
försök dock att inte pilla på plasten om den är frusen/kall.. spricker lättare då..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

snel hest
152 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Darkie skrev:
Stämmer som nicklas skrivit, byte på min för en vecka sedan.
försök dock att inte pilla på plasten om den är frusen/kall.. spricker lättare då..

Står i varmgarage så det är lugnt tror jag:).. men kommer säkert pajja nåt ändå, plast och jag är inte vänner!

Men då ska det va rätt lätt, tråkigt att få ombes på en sån liten petsak!

Sök