Jag har en 200sx som förstabil och vi får se i sommar om den håller ihop eller inte, men än så länge har den gjort det och jag är supernöjd. Dock finns det många lik och man bör kolla lite extra när man köper just en S13. :p
Om du köper en 200a så tänk på att kolla efter rost om original vingen sitter kvar samt lyssna efter knackningar i motorn. Själv gick jag billigt och köpte mig ett lik tyvär.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Sorry om det är felpost men undrar om en 200sx 13 är ett bra köp som första bil för 25000kr? har hört att dom flesta är slutkörda
och medans jag håller på civic 92 vad tycker ni om den bra, rolig bil? nåt att ha?
i 25 000 kr klassen så får du ju ingen 200a i SUPERSKICK, men visst ska du få en 200a med en motor som kan va i helt okay skick=) Se bara till att motorn och låda är som det ska, så kan du, rostlaga/fixa det andra som behövs fixas!
35 000 får du nog gå upp i fall du ska ha en vettig s13, lycka till=) min kostade 50 000..........
Vtec CRX tycker jag personligen ser snyggare ut, är häftigare och ja, en 90/91 CRX propert tyskstukad/hellaflushed/JDM-look ser ju onekligen jävligt ballt ut Men vet inte hur mkt, och ifall, det skiljer något märkvärdigt i vikt på de? CRX-en lättare?
rekommenderar varmt, kanske dock inte som första bil
fel jag haft med min bil under 2 års tid :
- Läckt kylarvätksa - Stötdämpare slut (slitdel) - läckt olja - läckt kylarvätska (igen) - har klonkljud vid guppor (antagligen bussning/ar som är slut)