mikkep skrev:
Är de jag som är helt ute och cyklar men spelar väl egentligen ingen roll vad man kör bilen på alltså du konventerar ju bilen till etanol genom att höja trycket bara? oj då vart en gammal volvo "byggd för bensin" en etanol med samma motor thats wiiierd
Okej med att man bara har diesel i en diesel bil men bensin är inte så noga:P
Njäe, jag vet inte om man kan säga att det "bara är att höja trycket" för att köra etanol.
På vissa motorer behöver du inte göra nåt, bara tanka och köra den går ändå. På andra motorer kanske du blir tvungen att laborera med kompressionen, tändningen, bränsletryck osv.
Att blanda E85 och bensin ca 50/50 klarar de flesta bilarna, men att hälla i diesel, spolarvätska och annat kan inte vara så nyttigt. Visst att epa-pojkarna kör bensin-diesel 50/50 men då glödtänder ju bilen hela tiden och mår inte alls bra, men nog bra för att klara 30km/h (behövs knappt någon typ av hastighets/varvspärr).
Kanske inte att häxblandningen är ditt problem, men det hade inte förvånat mig ifall det är det.
Testa blanda bensin, diesel, spolarvätska och allt var det var i en skål eller nåt och se hur reaktionen blir. Har inte testat själv men lär ju bli någon sorts hinna eller något som inte filtret kanske stoppar men kanske spridarna.
Så gör som turboforssen skriver, ta lös spridarbryggan och se ifall du får ut bensin från alla spridare.
Mvh Tommy