2804
Sök

Volvo 740 Turbo -87 goes wild! Ny turbo=)

100 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#21
Residence skrev:
läckert med en Kantig hajfena då bilen är väldigt kantig i sig.

haha läckert och läckert, bättre än en stor jäkla antenn...


1 278 Inlägg
6 april 2010
#22
kommer följas:)  lycka till:P

Street Knight

100 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#23
Man får tacka!smile Låter bra de, ska försöka fixa några goa action bilder/videos senare i vår/sommar.

Gött paket från KL-racing idag, Blev grenrörköp därifrån pga tid, platsbrist. En HKS-kopia 50mm WG låg också med i paketet ska nog klara att släppa ut övertrycket lite bättre än lastbils orginalet... Lite synd att KL skickade fel grenrör skulle ha T4-fläns och pulssplit men fick ett T3, skrev ett halvargt mail får hoppas de löser sig snarast!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/129772/897347_bmag3x.jpg
Stor grenröret.

Ganska rolig läsning från när Jens på sävarturbo tog fram grenröret! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … p;start=45

To be continued!


54 Inlägg
20 april 2010
#24
ser bra ut big_smile


556 Inlägg
20 april 2010
#25
JonasAlmqvist skrev:
Man får tacka!smile Låter bra de, ska försöka fixa några goa action bilder/videos senare i vår/sommar.

Gött paket från KL-racing idag, Blev grenrörköp därifrån pga tid, platsbrist. En HKS-kopia 50mm WG låg också med i paketet ska nog klara att släppa ut övertrycket lite bättre än lastbils orginalet... Lite synd att KL skickade fel grenrör skulle ha T4-fläns och pulssplit men fick ett T3, skrev ett halvargt mail får hoppas de löser sig snarast!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/129772/897347_bmag3x.jpg
Stor grenröret.

Ganska rolig läsning från när Jens på sävarturbo tog fram grenröret! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … p;start=45

To be continued!

kan man få de grenröret med pulssplitt från KL?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

100 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#26
Nej tydligen inte, men rören är ju rätt dragna så jag ska punkta dit en skiljevägg... Deras produktionsmetoder tillät tydligen inte pulssplit...sad


100 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
#27
Då har man varit på besiktningen gick nästan som jag hade tänkt. Alltförutom att jag knäckte en drivaxel just före bes gick som vägen.

Hjulet satt knappt fast. Så nu blir de nybakaxel utan bonnsvetsad diff.

I övrigt jävlades jag på med lysen osv i 4 timmar dagen före bes då förra ägaren varit rikspucko och lekt elektriker:@ Där av de gamla baklysena.

"Åtgärdslistan" lyder: Dit med orginalturbo alt. regbes, fixa sluten vevhusventilation, ny bakaxel, sänkfjädrar runt om...



https://www1.garaget.org/gallery/archive/129772/915954_pmn0rk.jpg
Besiktning


4 Inlägg
28 april 2010
#28
Blir jävla bra de där i sommar! Hoppas man kommer se dig någonting, och att du lägger upp lite filmer här också big_smile

keep up the good work!

510 Inlägg
28 april 2010
#29
Bara att kavla upp ärmarna o skruva så du kommer ut på vägen snart då. En liten fråga, vad e det för spoiler/bakkjol du har på?


100 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#30
turbo_krook skrev:
Blir jävla bra de där i sommar! Hoppas man kommer se dig någonting, och att du lägger upp lite filmer här också big_smile

keep up the good work!

Bara att kavla upp ärmarna o skruva så du kommer ut på vägen snart då. En liten fråga, vad e det för spoiler/bakkjol du har på?

Jo nog ska jag försöka keep up the good work nog! Jo satan vad de ska skruvas nu i helgen.

Bakkjolen eller egentligen hela kjolpaketet ska tydligen kallas extreme.


20 Inlägg
29 april 2010
#31
JonasAlmqvist skrev:
Har även köpt en till TIC, ska förmodligen bli en lite mer brukis och hjälpa till vid eventuella besiktningssvårigheter.

http://img696.imageshack.us/img696/9751/foto0144t.th.jpg

En polares gamla 760!big_smile Var med när han köpte den, sen såldes den vidare till en kompis brorsa. och sen har du nu köpt den, möte nog dig faktiskt här en dag i vår, vid ferruform i luleå.
Senast redigerat av burken90 (29 april 2010)


100 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#32
Okej i see, nu är den då besiktigad ivf alltså 760n... Är dock dålig koppling:( Ska hem till skellefteå i helgen och snöra över lite saker till 740n:P


100 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
#33
Så där ja då var 740n besiktad, så nu ska här monteras prylar. Sen ska det mappas i sinne.
Är grymt taggad nu, ska hem i helgen ska försöka ta lite bilder också...


1 291 Inlägg
14 maj 2010
#34
Det går rykten på stan om att det börjar bli bil igen? men vad vet jag...


100 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
#35
Fan det som var classified... Nu är det ju ingen sleeper längre... om de nu nångång varit de.

Hur som helst verkar ha hänt lite i garaget i varje fall efter besiktningen, har fått på grenrör, byggt om avgas och bökat på lite i allmänhet bland annat fixat en lite mer beskeplig tändmapp. Vart ny dragning av ICrören tycker det vart najs.

Lite bilder.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/129772/931174_wr7nfv.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/129772/931176_xx7frw.jpg


4 Inlägg
16 maj 2010
#36
Ser bra ut!

556 Inlägg
17 maj 2010
#37
var de trångt att få ner grenröret??

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

100 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#38
Turbo_krook: joda börjar likna något=))

Marbu skrev:
var de trångt att få ner grenröret??

Lite små tajt, men så ska det vara! Allt går med våld vettu;)


556 Inlägg
17 maj 2010
#39
JonasAlmqvist skrev:
Turbo_krook: joda börjar likna något=))

Marbu skrev:
var de trångt att få ner grenröret??

Lite små tajt, men så ska det vara! Allt går med våld vettu;)

härligt.. såg en som inte fick av de grenröret utan att ta av hela toppen.. men han hade ju inte original motorkuddar heller..

har du oljefilter utan adapter? så de sitter direkt på blocket?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

100 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#40
Hade adapter, bytte tillbaka till direkt monterat på blocket... Allt som man behöver sitter redan där på förflyttaren, den är isärtagbar.

Om man börjar med att banka in ganska ordentligt på stötdämpartornet, sen lossar man motorfästet på grenrörssidan och hissar motorn underifrån, då går det på utan problem.



Sök