3693
Sök

Problem med generatorvin och sprakande ur högtalare , volvo 850.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Tjena hej !
För lite drygt en månad sen drog jag o en kompis om mitt billjud, då föregående ägare hade dragit lågnivå o strömkabel kors och tvärs  över varandra så det tjöt ur mina 6:9or. Men nu har det kommit tillbaka, vad kan det vara? har svårt att tro att dom har lagt tillbaka sig eller vad man ska säga tongue

Tacksam för svar !

Mvh Hks__

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2010
Hur och var sitter jorden?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

434 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Hur och var sitter jorden?

oj, haha tongue jag är helt värdelöst på billjud om jag ska vara helt ärlig tongue men tror den sitter i bakluckan nånstans, om jag är inte är helt full tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2010
Kolla upp det, ett tips! wink Den ska helst sitta i en balk eller annan rejäl plåtbit och innan du sätter dit jorden så ska du slipa plåtrent. Ett ställe som för det mesta funkar bra är fästet till bältet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Random Hero
4 047 Inlägg
12 mars 2010
ChriZtoffer skrev:
Kolla upp det, ett tips! wink Den ska helst sitta i en balk eller annan rejäl plåtbit och innan du sätter dit jorden så ska du slipa plåtrent. Ett ställe som för det mesta funkar bra är fästet till bältet.

och kläm kontakterna med riktig tång o inte nån polygrip så dom lossar bara man kollar på dom smile

Dog food lid. Backwards

434 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
okej, tack för tipsen ! ska ta hjälp av polarn som hjälpte mig att dra om det första gången tongue blir dyrt det här, eftersom han har hjälpt mig 2 ggr så måste jag polera o lackförsegla han Golf 2:a nu ..haha..men kan dålig jord orsaka generatorvin ?
Senast redigerat av hks__ (13 mars 2010)

107 Inlägg
13 mars 2010
ja, det kan det, även en dåligt avskärmad signal jord kan göra det.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 mars 2010
DusanMandick skrev:
ChriZtoffer skrev:

och kläm kontakterna med riktig tång o inte nån polygrip så dom lossar bara man kollar på dom smile

Eller om man har tillgång till en gasbrännare och lod så kan man löda fast kontakterna, funkar också bra. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök