detta ska bli intresant att följa! specielt med tanke på att jag är Jävligt sugen på ett likande bygge har dock lite problem att hitta låda ( för rimlig peng)
undrar även som ovanstående om du ska köra med orginal sprut eller om du kör eftermarknads?
Säg inte det du, mät upp cylinderlopp och kolvar. Dumt att inte göra.
Vad blir det för kammar? Dåligt utbud till femmorna vad jag sett, eller är det slipa om original som gäller?
Har redan mätt upp loppen och kolvarna, det blir original kammarna som jag ska köra på.
Har hört att glt kammarna skall vara bra kanske något att satsa på
Edit: haha missade att det var en glt motor du hadde
Man brukar sätta i glt kammarna i turbomotorerna, nog för det inte lär va några optimala saker men.
Finns det verkligen inga eftermarknadskammar till volvofemmorna? Köra originalkammar på en sugmotor som ska trimmas.. Då får du du inte ut mycket mer än du har standard.
Med tanke på att bilen jag köpt är så jädra fräsch så ska bilens yttre inte röras de minsta. Så takvingen och blinkers och de jag köpt ska inte användas än, ska helt enkelt köra på ett sleeper stuk, och göra underredet och under huven något i hästväg.
Hej! Lyfte motorn ur 740in i helgen och rensade lite, motorfästen och grenrör ska nu byggas. Oljetråget är nu omsvetsat och ska planfräsas. Adapterplatta till lådan hemma med!