3556
Sök

Vad händer när en polis rapporterar brister på bilen ?

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
var en poliskontroll idag och jag vart stoppad så kolla dom körkort och alko test så det va okej. sen så sa han att stenskotts filmen jag har runt om bilen på lyktorna inte var lagliga och var dessutom blåa så det fick man inte ha.  Polismannen skulle rapportera det sa han till mig.

nu undrar jag vad som händer med den rapporteringen ? vad händer ifall man inte tar bort dom och kör endå ?

ni som blivit rapporterade och sedan stoppade igen vad har hänt  ?  tack på förhand mvh
Senast redigerat av r3zz1 (17 mars 2010)

Gasar tills det Rasar !!!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 mars 2010
men du får väll ett föreläggande om ombess om bilen inte är godkänd.. skulle inte bry mig om han inte gav mig ett papper på vad som är fel.

skulle tro att det är ett klassiskt "jag skrämms lite så plockar han bort det där utan att jag behöver göra ett skit" försök
Senast redigerat av azid (17 mars 2010)

2slow

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
azid skrev:
men du får väll ett föreläggande om ombess om bilen inte är godkänd.. skulle inte bry mig om han inte gav mig ett papper på vad som är fel.

skulle tro att det är ett klassiskt "jag skrämms lite så plockar han bort det där utan att jag behöver göra ett skit" försök

hmm okej jag fick ingenting utan han sa bara åt mig att det inte är lagligt och jag sa att jag tar bort det sen när jag kommer hem tongue   

jag vill ju inte få ombesiktning ifall man får det om man blir stoppad och dom ser att jag har kvar det på bilen .

53 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
azid skrev:

hmm okej jag fick ingenting utan han sa bara åt mig att det inte är lagligt och jag sa att jag tar bort det sen när jag kommer hem tongue   

jag vill ju inte få ombesiktning ifall man får det om man blir stoppad och dom ser att jag har kvar det på bilen .

Har du inte fått det på papper så kan du skita i det,,hur ska han bevisa att du har blivigt tillsagd.
No paper, no fail

593 Inlägg
17 mars 2010
Kan det inte vara så att polisen har lagrat det i något av sina egna system så att nästa gång du blir stannad så kan dom se att du "blivit rapporterad" för samma fel tidigare?

Eller är jag helt ute o cyklar nu?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 mars 2010
som alla andra säger får du inget ombes papper vem bryr sig vad han säger då .. vissa är ju makt freaks och försöka skrämma till sig rätt .

så inget och bry sig om

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
som alla andra säger får du inget ombes papper vem bryr sig vad han säger då .. vissa är ju makt freaks och försöka skrämma till sig rätt .

så inget och bry sig om

är det så pass ?  som han tidigare sa, dom kanske bara skrev det så om man blir stoppad nästa gång och polisen kollar bil registret så ser dom att det står nått om det och då kan dom ge ombesiktning eller böter ?  jag vet inte hur det fungerar därför jag ställer frågan till er big_smile

53 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
MrEricsson skrev:

så inget och bry sig om

är det så pass ?  som han tidigare sa, dom kanske bara skrev det så om man blir stoppad nästa gång och polisen kollar bil registret så ser dom att det står nått om det och då kan dom ge ombesiktning eller böter ?  jag vet inte hur det fungerar därför jag ställer frågan till er big_smile

MrEricsson har rätt,,,polisen lagrar inget om du inte har fått ett papper.
Det ser ut så här....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/123386/879454_vc46o2.jpg
Föreläggande

865 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
MrEricsson skrev:

så inget och bry sig om

jo det e för att hålla koll på om du tagit bort det till nästa gång dom stoppar dig...

687 Inlägg
17 mars 2010
no_fake skrev:
r3zz1 skrev:
MrEricsson skrev:

så inget och bry sig om

jo det e för att hålla koll på om du tagit bort det till nästa gång dom stoppar dig...

Nej, de lagrar inget. Möjligtvis att det skrivs i HR:et av LKC.
Senast redigerat av Nehe (17 mars 2010)

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Nehe skrev:
no_fake skrev:
r3zz1 skrev:

hehe okej nej fick inget  papper tongue vart ingen flygande inspektion tongue så man kan alltså fortsätta köra  utan några risker för ombes ?

687 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
Nehe skrev:
no_fake skrev:

hehe okej nej fick inget  papper tongue vart ingen flygande inspektion tongue så man kan alltså fortsätta köra  utan några risker för ombes ?

Kör du tills nästa polis skriver ett papper.

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Nehe skrev:
r3zz1 skrev:
Nehe skrev:

okej, men om det nu skulle bli ombesiktning, behöver jag bara fixa det dom skrivit ner på papperet eller måste jag besikta om hela bilen ?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
Nehe skrev:
r3zz1 skrev:

okej, men om det nu skulle bli ombesiktning, behöver jag bara fixa det dom skrivit ner på papperet eller måste jag besikta om hela bilen ?

Bara det som står på pappret smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
17 mars 2010
r3zz1 skrev:
Nehe skrev:
r3zz1 skrev:

Det dom har anmärkt på måste kontrolleras hos bilprovningen inget annat.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

mulle mek
679 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Hehe okej men då är det ju inte så farligt ifall dom inte gör en flygande besiktning utan bara ger en ombes tongue 300 kan jag leva med att betala tongue om det inte blir dryga böter ist. tackar för svar  big_smile

2 011 Inlägg
19 mars 2010
Skulle det ske att du blir tagen igen och får förläggande skall du vara inne och besiktiga bilen inom 30 dagar. Det som polisen skriver upp skall vara fixat.

Nu vet jag inte hur din bil ser ut, men har du olaglig vinge bak eller sletna däck, så är och kan besiktningsmannen ge dig ombesiktning han också igen så att säga. Han går ju inte över bilen helt korrekt, men det är som ex en vinge som är olaglig och som syns direkt. (Däck, vinge, mörka glas som exempel). Bara så du vet.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Norrlänning
643 Inlägg
19 mars 2010
är det nån sån "maktgalen" polis kan han ju bli vrång om det är han som stoppar dig nästa gång och göra en grundlig flygande och ta upp minsta fel, beror ju helt på vem man "bråkar" med.

Sök