Ser ofta en tysk regad lastbil som ser ut ungefär som den fast högre och lite större, Skit snygg är den. Sen hur dom är att köra är en annan sak, det bryr jag mig inte om men snygga är dom. Nya Volvo lastbilen med nos är också grymt snygg design på.
Volvon tror det är den, är inte så bra på last bilar, men snygga är dom.
Den sista är den tyska bil jag menar ser honom ofta.
it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Knappast olaglig men opraktiskt, vi har ju maxlängder att anpassa oss till och då vill man inte ha 2m extra dragbil. Iofs rätt märkligt, våra semitrailers är väl 18-19 m? Och maxlängden är ju 24 så?
Det kan väl ibland diskuteras. Vissa stater tillåter inte att du tatuerar dig, vissa stater tillåter inte oralsex, vissa stater tillåter inte kvinnor att göra abort, du får lära dig att döda när du är 16, kan köpa vapen i närmaste butik mer eller mindre, du får inte dricka alkohol för ens du är 21 och du får inte ha sex för ens du är 18... o.s.v, o.s.v. Bra, nja.
Men ibland finns det ju bättre saker. Dock bor jag hellre i Sverige än i USA, rent generellt.
Jo vissa stater har lite skumma regler det är sant tyvärr. åldersgränserna är också sjuka, fast alkoholen hade man kanske klarat sig utan, krogen här i sverige är ju helt jävla meningslös iallafall, jag har inte druckit speciellt mycket på krogen än, men när jag väl får köpa ut (20 i sommar) så blir man väl hobbyalkis. En komplett fylla kostar som en halvtimme på krogen gör ungefär
Jag syftade ungefär på att usa är bättre på många anseenden så även detta.
Det är jävligt synd med tanke på att lastbilar med "nos" är så j***vla snygga, tänk om man kunde stå vid vägen och se en sån här brassa förbi istället för nån avhuggen scania.
Riktigt härlig truck den där . Ja det handlar om längdregler . I USA räknas inte dragbilen in i totallängden så därför är dom väldigt långa i usa . I USA är endast trailerns längd reglerad .
Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
FORDONET ÄR FÖRSETT MED AD-BLUE TANK PÅ 70 L. T12E PROVBIL.FORDONET FÅR BRUKAS I TRAFIK MED DE UNDANTAG SOM GÄLLER FÖR EXPORTVAGN ENL VVFS 1994:5,AVSNITT 10.6 SAMT UTAN KRAV PÅ BESIKTNING ENL 38 OCH 77 PARAGRAFERNA FORDONSKUNGÖRELSEN (1972:595).SE SÄRSKILT BESLUT.
Knappast olaglig men opraktiskt, vi har ju maxlängder att anpassa oss till och då vill man inte ha 2m extra dragbil. Iofs rätt märkligt, våra semitrailers är väl 18-19 m? Och maxlängden är ju 24 så?
har för mig att maxlängden för dragbil med trailer är 18m, men kan såklart ha fel.
har för mig att maxlängden för dragbil med trailer är 18m, men kan såklart ha fel.
I övrig Europa ja, 17,5 i Norge o 17 i visa andra men i Sverige är det 24 med EN trailer o 25,25 med "link"/dubbel trailer men då måste visa krav uppfyllas(bromsar)
Uppe i Norrland går nåt timmer-prov ekipage på 30m o 90 ton består av vanlig timmer bil + dolly med dubbel trailer.
har för mig att maxlängden för dragbil med trailer är 18m, men kan såklart ha fel.
I övrig Europa ja, 17,5 i Norge o 17 i visa andra men i Sverige är det 24 med EN trailer o 25,25 med "link"/dubbel trailer men då måste visa krav uppfyllas(bromsar)
Uppe i Norrland går nåt timmer-prov ekipage på 30m o 90 ton består av vanlig timmer bil + dolly med dubbel trailer.
Hittar inget info nu....
Men om 24m gäller även en trailerdragare med tillhörande trailer så fattar jag inte varför jag aldrig sätt någon med nos?
De ända som kör nos är ju typ grusbilar och sånna här blanka med asfalt i
har för mig att maxlängden för dragbil med trailer är 18m, men kan såklart ha fel.
I övrig Europa ja, 17,5 i Norge o 17 i visa andra men i Sverige är det 24 med EN trailer o 25,25 med "link"/dubbel trailer men då måste visa krav uppfyllas(bromsar)
Uppe i Norrland går nåt timmer-prov ekipage på 30m o 90 ton består av vanlig timmer bil + dolly med dubbel trailer.