Tråkigt det dära med passform, hoppas det verkligen löser sig nu.... För det passar mkt bra på S60 din
Mvh Masen.
Jo surt värre, men nu ser det ut att bli bra i slutändan. Imorgon förmiddag ryker bilen iväg till lackeraren. Desto mer saker att fixa här hemma under tiden tills bilen kommer tillbaka.
Sådär. Nu står bilen hos lackeraren där den ska bo i mellan 2-4 veckor beroende på hur det går för honom. Under tiden här hemma ska följande ske:
*Beställa dioder till park.ljus, skyltlykta, diodslingor fram, nya skärmblinkers med dioder *Hitta någon som kan tona rutorna bak till ett rimligt pris *Beställa AUX IN och LINE OUT adaptrar till stereon *Börja rita på baslådan som ska ligga i reservhjulsbaljan *Hitta någon som kan svetsa ett 2,5" system med twinpipes åt mig
Och alla dessa sakerna ska sedan helst vara klara innan juni. Kommer bli tight men jag hoppas jag klarar det.
En mindre update idag från lackeraren. Bilen är nu nedplockad inför inpassningen. Har även demonterat "antennen" från bakre stötfångaren och ska klura på vart man kan sätta den istället.
Den så kallade "antennen" som är en plåtbit med en sladd på.
Ska nu inskaffa lite bromsoksfärg som jag kan sitta och måla med lite medans jag ger lackeraren en hjälpande hand.
Denna tråd skall jag följa med spänning då jag själv precis inskaffat mig en 2.5T och funderar på nått liknande. Bluepower paketet ser riktigt snyggt ut, och kommer nog bli jäkligt bra när det är klar
stämmer. Det är en liten antenn som sitter i bakstöten mellan bakstycket och plasten. Har fått höra att man får felkoder om den inte är ikopplad. Tycker det låter konstigt men jag tänkte ändå återanvända den på något sätt. Lite bättre mottagning är ju aldrig fel på radio.
Just när vi trodde stormen med passformen hade lagt sig fick jag detta i ett MMS av min lackerare:
Passformen såg bra ut på kjolen när den var avmonterad, men nu när han kapat av båda fästena och för första gången fått den på plats så visade det sig att ena sidan på kjolen har slagit sig och buktar därför ut 1-2cm från bakskärmen. Han löser det åt mig som med allt annat, men det vart ändå ett litet bakslag. Fick ett par bilder av honom också samt så dokumenterade han lite åt mig idag. De andra bilderna kommer framåt någon dag men ett par kommer här som smakprov(de är mms bilder så ni får uräkta kvaliteten):
Har också fortsatt försöka få fatt i någon till att tona rutorna på bilen, har fått två bud hittills. Ett ställe lite längre bort som gör det för 2400kr, samt ett annat ställe som gör det för 3000kr men betydligt smidigare för mig. Låter dessa priserna rimliga?
Har dessvärre inte så jättemycket att bjuda på idag heller men jag behöver erat råd denna gången. Jag skissar ju som sagt tidigare på ett twinpipe system till bilen. Just nu står jag i valet och kvalet om vad jag ska skaffa för slutrör. Har 2 egna kandidater:
Det första, helt vanliga dubbla små på varje sida. Samma som bluepower kör på sin demobil, passar paketet ganska bra.
Nummer 2, dubbla utblås i "posch-design" (vad det nu betyder?) från tillbilen.se. Skissen är inte bra men man får med sig lite hur det kan komma att se ut.
Har ni några andra förslag så är ni välkomna att ge mig dem. Om lackeraren håller tidsplanen så ska bilen vara ute på gatan och rulla om max 3 veckor så jag hoppas han håller det för jag börjar sakna min kärra.
Slänger också med ett par bonusbilder på min nya ögonblicksfångare som nog ska ge er lite bättre kvalitet på bilderna framåt, köpte den i fredags.
Hej. Ett intressant projekt som ja följer, synd att de var så dålig passform men de kommer bli grymt när det e klart, jag tycker att du ska satsa på utblåsen på bild 2..
Säger också bild 2, men då är det viktigt att du får utblås som verkligen passar fint i uttagena, för bara de är någon cm för smala eller så så kommer det se förjävligt ut
Japp om du ska köra på bild 2 (vilket jag tycker är snyggast) så är passformen mycket viktigare än på bild 1, Om du nu kör på alternativ nr2 så tänk på att inte få dom så att dom sticker ut
Tackar för alla åsikter och kommentarer! Jag ska noga mäta och se så nr2 passar ifall det blir det alternativet. Måttet är ca 16cm utvändigt på slutröret, måste ta lite mått på kjolen nästa gång jag ska till garaget.
Vet inte vilket av utblåsen jag föredrar faktiskt.. Alternativ 1 hade jag nog kört på om inte nummer 2 passar exakt enligt formen på urkapningen på bakkjolen.. För mig blir det nog ett 4" i varje hål på min bak..
Vet inte vilket av utblåsen jag föredrar faktiskt.. Alternativ 1 hade jag nog kört på om inte nummer 2 passar exakt enligt formen på urkapningen på bakkjolen.. För mig blir det nog ett 4" i varje hål på min bak..
// Fredrik
Tror det blir som du säger, om jag inte får något annat förslag som är bättre.
Runda utblås blir fint på din. Vill se lite uppdatering nu bara