Läs av en felkoder! Min 2.0 (iofs inte en 2E utan ADY) "tappade" oxå typ halva effekten, segstartad kall med dålig tomgåmg i ca 30 sek sedan bättre ju varmare den blev, dock lite för låg. Felsökte ALLT (byte fördelare,spole,gasspjäll,LMM,bränslefilter, rengjorde vevhus ventilationen osv...), utan förbättring. Då fick jag nog o köpte en felkodsavläsare, fick upp en felkod som sa "för låg tomgång", nähä??? Iaf, tog bort felkoden o startade bilen, guess what dn gick precis som vanligt, bra med kraft o soppasnål igen! I mitt fall blev bilen "nertvingad" i felsäkert läge av någon anledning, vet än idag inte varför. Har hänt att felet återkommit (1 gång på ca 4000mil), nollställt felkoden igen o allt är som vanligt. Har hört med VW experter men de har inga tips, det kan MÖJLIGEN vara som så att gasspjället är något slitet på min bil, för då kan man få liknande symptom, dock borde det komma oftare än med ca 4000 mils mellanrum....
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure