4018
Sök

Volvo 745 startar inte provat en del saker hjälp mig få liv i den

10 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Tja har en Volvo 745 gl/t års 90:a ska försöka förklara allt

Bilen gick inte igenom bes pga avgas värde så jag bytte lambda på den åkte ner till verkstaden han mätte den och den låg lite över han sa till mig att tanka den med 10Liter E85 så jag hade halv tank på bilen körde in och tanka dessa 10 liter E85 fick igenom den på bes efter de åkte jag tanka ytterliga 10 liter vanlig 95 oktan.
2 dagar efter besiktning börjar frugan klaga på att den är svårstartad men den startar i alla fall dag 3 hon får igång bilen på morgonen efter massa kämp hon kör till jobb senare på kvällen ska hon hem men den vägrar starta helt har provat detta

Bytt stift
Provat start gas ingen rektion på start kanske en liten smäll när hon slår av tändningen i bland
kollat felkoder den visar 1-1-1 på båda
kollat alla slangar men dom verkar vara hela
tog av stift dom blir blöta har kollat gnista och det finns
Glömde tilläga att min fru sa till mig igår att hon hade pumpat på gasen när den inte ville starta vilket jag förstår inte så smart på en insprutare att göra så

Vad kan detta vara hoppas nån kan hjälpa mig sad
Senast redigerat av Dragon (20 mars 2010)

16 Inlägg
20 mars 2010
Om stiften blir blöta hela tiden så får du tömma tanken på all soppa o köra in 95 oktan om du inte får fram bränsle så är det bara till och byta bränslepump pga att den gav sig när du köre in e85 samt byt stift efter du bytt bränslet

10 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
ok ska prova detta tack för svar

Sök