2899
Sök

Nybörjare ska bygga ljud i Audi A4

10 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Ska för fösta gången sätta in nya högtalare, steg och sub i min audi a4 1,9 tdi. Jag har aldrig gjort detta behöver lite hjälp. Jag undrar om det är något förarbete gjort i bakdörrarna och vilken storlek på högtalarna som passar? jag undrar också vilken domension det är på högtalarna i fram? Jag skulle också behöva lite tips till vart man ska sätta steget och till hur man bäst gömmer sladdarna... Jag skulle uppskatta alla förslag på utrustning och annan upplysning!

2 751 Inlägg
3 juni 2006
bäst du kontaktar mds per telefon!!! Annars har ja för mig att det är 5.25 i fram och bakdörrarna om ja inte har fel!!!

Who Djaa bless no man curse

Hewi
571 Inlägg
3 juni 2006
Enl Pioneer är det 6.5" F+B i A4 from 01/01

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

106 Inlägg
3 juni 2006
kablar gömer du inder listen som går längs hela bildens dörsidor och steget kan du skruva fast på baslådan. om du har en 95-2000 så har du 4" i fram men går att köpa till en ringa så får du 5,25" i fram.

10 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Tck för svaren! Jag har en 99. Om jag köper en ring/adapter, behöver jag göra något specieltt vid monteringen? Jag undrar också om det är möjligt att få ett acceptabelt ljud i bilen om man sätter in ett bättre frontsystem och kostar på en sub och på så sätt slippa montera högtalare i bakdörrarna? Kommer det bli stor skillnad om jag byter ut original högtalarna mot ett par bättre, de som sitter i nu låter riktigt kasst!

859 Inlägg
4 juni 2006
w_robin88 skrev:
Tck för svaren! Jag har en 99. Om jag köper en ring/adapter, behöver jag göra något specieltt vid monteringen? Jag undrar också om det är möjligt att få ett acceptabelt ljud i bilen om man sätter in ett bättre frontsystem och kostar på en sub och på så sätt slippa montera högtalare i bakdörrarna? Kommer det bli stor skillnad om jag byter ut original högtalarna mot ett par bättre, de som sitter i nu låter riktigt kasst!

Du tänker helt rätt. Har du inte tummen mitt i handen får du lätt dit 5,25or med en adapterring av MDF eller liknande. Ljudet förbättras då grymt mycket enligt mitt tycke. Speciellt om du har en subbas som spelar från ca. 60-80hz och neråt.

Bakhögtalkare klarar du dig BÄST utan!

Helrätt bil föresten:-)

MVH Theo

106 Inlägg
4 juni 2006
jag driver även mina framhögtalare och bakhögtalare på ett slutsteg.. då kan man spela mycket högre och så låter de bätre också. du kan ju köpa ett 5 kanals slutsteg på BRL och koppla in allt på de. gå får du ett bra ljud. kommer att bli grym skilnad mot orginal...
//hansson

Sök