4391
Sök

Audi a4 1,8t mindre projekt! Såld!

409 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Porsche_power skrev:
ska bli intressant och se om det är värt att beställa dumpen från rideteach wink

jag kör på original än så länge, pyser lite men jag vill att de ska pysa mer, tyvärr så har jag hört att om man har lmm så kan man inte använda öppen dump, däremot så kanske kan man använda hybrid, men jaf gör på återcirkulerande. enklare så slipper man ev köpa ny lmm..

men men får se..

Ja precis, återcirkulerande dump är det som gäller för våra bilar smile

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
26 maj 2010
jo stämmer, stolarna går att koppla om då de oftast är + och - för att driva stolarna, de är dock en jävla massa kabel så lätt att virra bort sig och måste även koppla upp dessa mot säkringar för att inte bränna något. Går gör de men ett jobb för den som har för mycke tids fördriv. Annars kan man ringa en bildemontering och fråga om dom kan demontera kabelhärvan till bilen. Klart mycke enklare men en aning dyrare.

Hur fungerar hybrid dumpen? inte fattat de där en

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

229 Inlägg
26 maj 2010
psyco skrev:
jo stämmer, stolarna går att koppla om då de oftast är + och - för att driva stolarna, de är dock en jävla massa kabel så lätt att virra bort sig och måste även koppla upp dessa mot säkringar för att inte bränna något. Går gör de men ett jobb för den som har för mycke tids fördriv. Annars kan man ringa en bildemontering och fråga om dom kan demontera kabelhärvan till bilen. Klart mycke enklare men en aning dyrare.

en hybrid släpper ut en del övertryckt i luften och en del åker tillbaka..

dock så är de att rekomendera att köra med återcirkulerande dump.

Har hört att LMMen är rätt känslig, men de är vad jag har hört i varje fall.

409 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
psyco skrev:

Okej det lät för besvärligt big_smile klarar mig utan el-styrda stolar smile

2 405 Inlägg
27 maj 2010
hmm okej kör åter iställe :p LMMen går inte sönder som alla tror utan blir skitig därför alla tror att öppet filter tar stryk på LMMen. De sitter inga tunna trådar i denna utan något liknande en tvärställd platta. Oljan från Kn filter mm lägger sig på denna och då fungerar den inte sprayar man rent den försiktigt utan att peta på den brukar den i regel fungera igen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
27 maj 2010
PS vill se en uppdate DS tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
psyco skrev:
hmm okej kör åter iställe :p LMMen går inte sönder som alla tror utan blir skitig därför alla tror att öppet filter tar stryk på LMMen. De sitter inga tunna trådar i denna utan något liknande en tvärställd platta. Oljan från Kn filter mm lägger sig på denna och då fungerar den inte sprayar man rent den försiktigt utan att peta på den brukar den i regel fungera igen

Okej, har inte märkt att min tagit nå stryk i alla fall smile

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
psyco skrev:
PS vill se en uppdate DS tongue

Jo jag vill också se en uppdate tongue, nä, men har mailat till killen som hade baklysena och blinkerserna och sa att jag väntar med baklysena för att jag inte har bestämt mig, men att jag vill hämta blinkerserna så fort som möjligt, men har inte fått nått svar av han sad

2 405 Inlägg
27 maj 2010
Surt sad sitter och väntar på allt mitt godis som skall monteras i helgen sen kommer min upp på garaget och hemsidan. Koppla in laddtrycks mätaren igår för att se om den är värd att mappa om. Laddade bara 0,9 så de blir om mappning igen smile tänkte ställa upp den till 1,2 så blir de nya bränsle förhållanden mm förstås. Ska bli kul o se va som händer big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
psyco skrev:
Surt sad sitter och väntar på allt mitt godis som skall monteras i helgen sen kommer min upp på garaget och hemsidan. Koppla in laddtrycks mätaren igår för att se om den är värd att mappa om. Laddade bara 0,9 så de blir om mappning igen smile tänkte ställa upp den till 1,2 så blir de nya bränsle förhållanden mm förstås. Ska bli kul o se va som händer big_smile

Okej låter fint det smile jag skulle också vilja se hur mycket min laddar, det är mjukvaran som är bytt i min, vet inte om det är samma sak som chippning?. Hade varit kul att ställa upp den lite ja smile

2 405 Inlägg
27 maj 2010
jo chipning tar dom ett chip dom programerar mjukvaran i och löder dit sedan. Vet hur många kh de ger men skulle va kul o se laddet med.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

229 Inlägg
27 maj 2010
psyco skrev:
jo chipning tar dom ett chip dom programerar mjukvaran i och löder dit sedan. Vet hur många kh de ger men skulle va kul o se laddet med.

mitt chip var bara att plugga in där det gamla chippet satt,, ingen lödning där inte smile

Förresten,, vart någonstans kopplade du in för att få laddtrycksmätaren att fungera?

Jag ska köpa en snart, men inte vart jag ska koppla in den.

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Porsche_power skrev:
psyco skrev:

mitt chip var bara att plugga in där det gamla chippet satt,, ingen lödning där inte smile

Förresten,, vart någonstans kopplade du in för att få laddtrycksmätaren att fungera?

Fick en bild av en kille jag brukar snacka med, så lägger upp den här så ser du vart du ska koppla in den, tror att det är där i alla fall big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/938792_u7hpqo.jpg
inte min bild, lånad av "hejpadig" smile

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
psyco skrev:

Jaha okej smile får se om jag ska koppla in någon mätare i min, hade varit kul, men det ser ganska besvärligt ut? smile

229 Inlägg
27 maj 2010
Stridsanka skrev:
Porsche_power skrev:
psyco skrev:

Fick en bild av en kille jag brukar snacka med, så lägger upp den här så ser du vart du ska koppla in den, tror att det är där i alla fall big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/132386/938792_u7hpqo.jpg

Tackar big_smile nu kanske jag får det fixat också big_smile

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Porsche_power skrev:
Stridsanka skrev:
Porsche_power skrev:

Lugnt big_smile, vart ska du köpa mätaren åt? Blir nog att jag köper en från bsr om jag nu köper en, den har 5 olika färger att välja mellan, så med röd belysning passar ju ganska bra till inredningen smile
Senast redigerat av Stridsanka (27 maj 2010)

229 Inlägg
27 maj 2010
Stridsanka skrev:
Porsche_power skrev:
Stridsanka skrev:

Lugnt big_smile, vart ska du köpa mätaren åt? Blir nog att jag köper en från bsr om jag nu köper en, den har 5 olika färger att välja mellan, så med röd belysning passar ju ganska bra till inredningen smile

vet inte riktigt, ridetech hade billiga big_smile så om jag beställer dumpen från dom så beställer jag nog också mätaren där ifrån också smile men skulle vilja ha en som lyser rött,, allting lyser redan rött invändigt, min stereo har röd belysning också. så rött är egentligen ett måste.

409 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Porsche_power skrev:
Stridsanka skrev:
Porsche_power skrev:

vet inte riktigt, ridetech hade billiga big_smile så om jag beställer dumpen från dom så beställer jag nog också mätaren där ifrån också smile men skulle vilja ha en som lyser rött,, allting lyser redan rött invändigt, min stereo har röd belysning också. så rött är egentligen ett måste.

Okej smile ja mätaren från bsr kan du ställa in så den ändrar färg hela tiden haha big_smile eller bara köra med en färg då smile

229 Inlägg
27 maj 2010
Stridsanka skrev:
Porsche_power skrev:
Stridsanka skrev:

Okej smile ja mätaren från bsr kan du ställa in så den ändrar färg hela tiden haha big_smile eller bara köra med en färg då smile

nice men den kostar la skjortan också?

2 405 Inlägg
27 maj 2010
Presis samma ställe som jag kopla vilken vacumslang som hälst som går till insuget, denna på bild absolut lättast. Är dock lite pill att få in deni cupen presis bakom finns en svart gummi genomföring man klipper toppen på dra in den där sedan tog jag den genom hålet som går ner till säkerhets dosan från styrenheten (svarta dosan högra hörnet på bilden). då får du ner den ovanför pedal stället. så kan man dra dit man behagar smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök