3157
Sök

Hur gör ni när ni ska köpa en bil, vad tittar ni på?

420 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
haha smile men är det värt att styla en 30k bil ? eller ska man vänta tills 80k bilen ?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2010
Kolla runt lite på sidan...

Finna mängder med bilar här för under 30k som är stylade... Finns bilar värda under 10k som är seriöst stylade.

Allt handlar om vad du själv tycker smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

420 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
haha jo sant .. tack så mycket för din tid, tror det blir att köra runt i familje bilen sen köpa en bil för 60,000 och styla för 20,000 , nu är frågan bara vilken bil det blir haha , ha det bra Twin_cam ^^

1 327 Inlägg
23 mars 2010
Kanske bättre att köpa en fabriksstylad bil för 80 än att köpa en bil för 60 och styla den för 20?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
23 mars 2010
Vad jag tittar på? You tell me.

Mitt senaste köp... och det är INTE den mesiga svarta bilen jag menar big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/808718_781zo2.jpg

Denna bilen är så "jag" så därför har jag köpt den och gjort den lite mer personlig. Har aldrig varit så nöjd med något köp, någonsin, de bästa 1500:- jag spenderat någonsin.
Senast redigerat av SoL (23 mars 2010)

420 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
hahah! Grattis säger jag då smile Kvittar vilken bil du köper, bara den får dig o le haha big_smile

2 182 Inlägg
23 mars 2010
Vad jag går på? Oftast inte det hjärnan säger åt mig att köpa iallfall, med hjärnan köpte jag en Pegeout 205 och numer litar jag inte på min hjärna.

Köper efter vad jag känner, har dock en förkärlek för Amerikanskt så två speciella bilmärken tittar jag ofta på när jag köper bil.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

420 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
haha okey, unikt

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
24 mars 2010
Som förstabil hade jag nog inte valt en dyr bil, faktiskt. Som någon nämnde så är det trots allt en överhängande risk att man råkar ut för något missöde under första året. Behöver inte vara särskilt allvarligt, men t.ex en parkeringsskada på en bil som man köpt för 80k är inte roligt... Min första bil skrapade jag i bakskärmen mot en stolpe på en parkering där jag lätt trodde att jag kunde klämma mig emellan, en lätt felbedömning att göra när man inte lärt sig sina begränsningar. Hade den bilen kostat mer än de 9500:- som jag gav för den hade jag blivit ledsen i ögat. wink

Om jag köper bil nu gör jag det med hjärtat. Gillar främst ovanliga bilar, något som inte många andra har. Den där VW-pickupen i tråden var för övrigt jäkligt frän. tongue

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Sheba skrev:
Som förstabil hade jag nog inte valt en dyr bil, faktiskt. Som någon nämnde så är det trots allt en överhängande risk att man råkar ut för något missöde under första året. Behöver inte vara särskilt allvarligt, men t.ex en parkeringsskada på en bil som man köpt för 80k är inte roligt... Min första bil skrapade jag i bakskärmen mot en stolpe på en parkering där jag lätt trodde att jag kunde klämma mig emellan, en lätt felbedömning att göra när man inte lärt sig sina begränsningar. Hade den bilen kostat mer än de 9500:- som jag gav för den hade jag blivit ledsen i ögat. wink

Om jag köper bil nu gör jag det med hjärtat. Gillar främst ovanliga bilar, något som inte många andra har. Den där VW-pickupen i tråden var för övrigt jäkligt frän. tongue

haha, ja har fastnat lite för en Audi A4 1,8T ... men de verkar vara lite " stora & klumpiga "
om jag beskriver vad jag gillar för sorts bilar så kanske ni kan hjälpa mig.

är helst ute efter en snabb kvick liten bil, helst turbo. Lik Vr6:an eller CRX Vtec (150hk). nått i den stilen smile

1 489 Inlägg
24 mars 2010
När jag kollar på bil så kollar jag främst på hur säljaren beter sig. Vänder och vrider denne på sig så kan man ju fundera på vad han är orolig över, detta kan man främst se om man lyfter på huven. Har som grundregel och alltid kolla lite halvt på säljaren när man går över och kikar runt lite. Är det nåt fel så blir personen nervös och då kan man ta sig en funderare smile

Annars kollar jag skicket, miltal, bespapper medmera. Och dessutom innan jag åker dit så kollar jag att det inte är nån skatteskuld på bilen. Inte kul och köpa en bil med skuld direkt wink

Som sagt med spolarvätska, finns det spolarvätska och andra vätskor i rätt nivå så vet man att ägaren har brytt sig om och lyfta på locket ibland och kika efter och inte bara köra tills skiten pajar ihop, mao så har personen varit rädd om bilen

Ang prutning så brukar jag hålla mig inom ramarna, finns det ingen anledning och pruta så förstår jag inte varför man ska göra det, lite extra soppapengar? wink

Så kolla lite runtomkring dig med, och inte bara på bilen utan kolla säljaren också wink

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
tack för tipsen ^^  ser att du kör en golf vr6 smile vad tycker du om den ??

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
Så länge det inte handlar om svinbilliga vinterbilar och dylikt så köper jag ALDRIG en bil som jag inte först får låna i MINST en timme! På det viset har jag (nästan) förvissat mig om att säljaren inte har något att dölja...

Jag brukar förutom vad som redan nämnts kolla hur det ser ut i bagaget! Också ett bra sätt att få reda på om en säljare bryr sig om sin bil eller inte! (Fast det var det nog någon som nämnde när jag tänker efter...)

Sedan är det som "MarcusL" säger mycket viktigt vad säljaren är för slags person! Om man träffar någon som man inte skulle köpa en begagnad bil av, då skall man inte köpa en begagnad bil av den personen! wink
Senast redigerat av Ras_J (24 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

1 489 Inlägg
24 mars 2010
Danyeal skrev:
tack för tipsen ^^  ser att du kör en golf vr6 smile vad tycker du om den ??

Jodå jag trivs med den, rätt så vettigt med fart i dom och så dumma ser dom ju inte ut wink

Verkar kunna pressa den där 6an rätt mycket innan det händer något. Rätt så dyra i försäkring bara. Men det får man ju ta smile. Gav 26k för min iaf. Så man får en vettig för mellan 20-30k

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Nice smile ingen som kan något om Audi A4 1,8T

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
Jag vet att de är bekväma och går rätt så bra!

;)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 mars 2010
Ras_J skrev:
Så länge det inte handlar om svinbilliga vinterbilar och dylikt så köper jag ALDRIG en bil som jag inte först får låna i MINST en timme! På det viset har jag (nästan) förvissat mig om att säljaren inte har något att dölja...

Jag brukar förutom vad som redan nämnts kolla hur det ser ut i bagaget! Också ett bra sätt att få reda på om en säljare bryr sig om sin bil eller inte! (Fast det var det nog någon som nämnde när jag tänker efter...)

Sedan är det som "MarcusL" säger mycket viktigt vad säljaren är för slags person! Om man träffar någon som man inte skulle köpa en begagnad bil av, då skall man inte köpa en begagnad bil av den personen! wink

hmm vad gör du med bilen i en timme då? står runt hörnet och väntar på att han ska ringa eller springa efter dig?

skulle nån åka iväg med en bil som jag har tillsalu mer än en halvtimme skulle jag ringa polisen. måste ju finnas respekt mellan säljare och köpare och betyder det att du inte köper bilen för att du inte får leka runt i timmar så skitsamma då får nån annan köpa bilen.

och till ts

tidiga audi a4 hade problem med framvagn och sen är det den där kamremen som kostar flis att byta. visst man kan skita i det med inte kul att inte våga köra bilen för att man inte bytt remmen.
Senast redigerat av azid (24 mars 2010)

2slow

420 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
aj, låter inte bra, .. känner ni till någon snabb kvick liten bil då ? är mest ute efter en sån hehe

321 Inlägg
24 mars 2010
Danyeal skrev:
aj, låter inte bra, .. känner ni till någon snabb kvick liten bil då ? är mest ute efter en sån hehe

Nissan Pulsar/Sunny Gti-R. Går bra och behövs inte stylas.

EViLution!

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
azid skrev:
skulle nån åka iväg med en bil som jag har tillsalu mer än en halvtimme skulle jag ringa polisen. måste ju finnas respekt mellan säljare och köpare och betyder det att du inte köper bilen för att du inte får leka runt i timmar så skitsamma då får nån annan köpa bilen.

Nej jag har inte för avsikt att "leka runt i timmar" och inte att piska skiten ur bilen heller, men bara det faktum att säljaren är villig att låna ut den en stund tyder ju på att den är i fullgott skick! Faktum är att jag sällan tagit längre provturer än en halvtimme och säljaren kan ju åka med om han vill, men det har aldrig någon varit intresserad av att göra... Hittar jag några fel på bilen upplyser jag givetvis säljaren om dessa och är de så allvarliga att jag inte köper bilen betalar jag givetvis för bränslet med god marginal!

EDIT: Det har t.o.m. hänt att jag och någon annan bytt bilar i ett dygn eller så då ett ev. byte varit aktuellt... Man får ju komma överens om vad som gäller INNAN man åker iväg, och än så länge har alla bilaffärer jag gjort fått ett trevligt avslut. Dessutom har jag varit NÖJD med bilarna jag köpt och aldrig har någon blivit förbannad!
Senast redigerat av Ras_J (24 mars 2010)

;)

Sök