Har en kompis som har en proffsmaskin o produkter från Smartab:Han har polerat ett antal bilar med vad jag hört mkt bra resultat.I morgon ska vi polera min Svarta Zafira med kemisk rubbing till att börja med o ta bort en del repor.Så långt ok.
Men..han säger att det blir bäst resultat i gassande solljus.Det behövs rejält med värme säger han för att det ska bli bra.Kan det verkligen stämma??...
Har en kompis som har en proffsmaskin o produkter från Smartab:Han har polerat ett antal bilar med vad jag hört mkt bra resultat.I morgon ska vi polera min Svarta Zafira med kemisk rubbing till att börja med o ta bort en del repor.Så långt ok.
Men..han säger att det blir bäst resultat i gassande solljus.Det behövs rejält med värme säger han för att det ska bli bra.Kan det verkligen stämma??...
Vad jag har hört i all tid är att man aldrig skall vaxa i solljus för det kan bli flammigt då. Står även i texten på mitt vax.
Din polare får nog läsa på lite och skaffa sig lite mer erfarenhet. De vet ju alla att man ska stå i skuggan. De räcker ju med att man e för snabb med vaxet på huven efter att man har kört en stund med bilen. (Varm lack = flammigt resultat)
Trodde väl det.Enligt min bok är osså värme bannlyst men han är väldigt bestämd på den punkten.Vi får väl ta en rejäl diskussion senare idag innan jag släpper honom läs på min bil!.....
Värmen i lacken bygger man upp med maskinen man använder, jag gjorde misstaget att lägga på vax i stekande sol för ett antal år sedan när jag gick på fordon och det sluta med att lacken på den bakskärmen blev helt åt helvete och behövde maskinrubbas för få det bra sen igen men det hade vi ju ingen själva så fick lämna tillbax bilen som den såg ut o det var ingen vacker syn vill jag lova.
precis att polera i solen slutar med att vaxet/rubbingen bränner fast riktigt rejält och även att lacken väldigt lätt bli flammig!! mycket bättre i en mörkare plats i ett garage!1
precis att polera i solen slutar med att vaxet/rubbingen bränner fast riktigt rejält och även att lacken väldigt lätt bli flammig!! mycket bättre i en mörkare plats i ett garage!1
Det är inte bra att lacka bilen i skarpt solljus...Bilen kan bli flammig och lacken kan bli så pass varm att den flagnar bort... Mitt råd: Vaxa i garage eller där det är svalt och skuggigt...
Låter lite knepigt... Jag jobbar som bilrekond o vi har absolut inte några bilar i solen. Gnider man för länge på samma ställe så riskerar man ju att det bränner fast. Rätt medel o lagom tryck på maskinen.....
Går fint ann å polera i solen. Solen hjalper også til med at få bufferswirls til at synas bättre. Man måste passa på at polermedelet tørkar fortare, og at lakken blir varmare, så bruk lite mer vatten.
Hmm har aldrig hört att det skulle vara bra att vaxa i gassande sol, men finns säkert vax speciellt anpassade till det också. Har alltid varit rädd för att det ska bränna fast o att lacken ska bli flammig. Själv står jag inomhus i min pappas maskinhall. Gott om ljusrör i taket så bra ljus blir det ändå