3448
Sök

Skulle ni godkänna ett lån ?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Jag å tanten ska snart ner till banken om närmaste dagarna å jag undra.

Hon har haft längre vik hos samma chef och nu äntligen har hon fått fast sedan den 1 jan. å hon har jobbat där i 2.5år,
Jag därimot har jobbat inte lika mycket som henne å hade på min förra deklation 97k medans hon hade mkt mer.

Jag jobbar som timvik inom vården, men ska ta taxileg snart å få fast inom taxi till sommarn.

Ingen av oss har betalningsanmärkningar hos kronofogden eller Inkasso.

Hon har 20k innan skatt å jag har ut 8-12k varje månad.

Hade ni godkänt ett banklån på 200 000 då? big_smile

De ända vi betalar i våran lägenhet är - El,hyra,abonnemang,tvlincen!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

R-Berg
392 Inlägg
24 mars 2010
Jag fick godkänt på 200, hade inte ens papper på en anställning. Beror förstås lite på vilken bank det är och vad för typ av lån det är ni ska ha, då jag valde privatlån utan säkerhet, så var det inga som helst problem och detta var på Nordea. Hade iofs relativt bra summa på deklariationen från året innan så kan ju avgöra en del också säkert.
Senast redigerat av Hamberg (24 mars 2010)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Hamberg skrev:
Jag fick godkänt på 200, hade inte ens papper på en anställning. Beror förstås lite på vilken bank det är och vad för typ av lån det är ni ska ha, då jag valde privatlån utan säkerhet, så var det inga som helst problem och detta var på Nordea. Hade iofs relativt bra summa på deklariationen från året innan så kan ju avgöra en del också säkert.

Aa, vi hade tänkt ta på SEB med privatlån utan säkerhet! smile.. Ska köpa bil å lite annat för framtiden. Så om man förklarar vad man har tänkt så borde de ju gå bra ?

1 210 Inlägg
24 mars 2010
Memme skrev:
Hamberg skrev:

Aa, vi hade tänkt ta på SEB med privatlån utan säkerhet! smile.. Ska köpa bil å lite annat för framtiden. Så om man förklarar vad man har tänkt så borde de ju gå bra ?

Enkla lånet bör inte vara några problem.. de borde hon få låna utan dig wink  så när ni då är 2 st som lånar så ingen fara...

R-Berg
392 Inlägg
24 mars 2010
Memme skrev:
Hamberg skrev:

Jag lämnade bara in min ansökan, dom skuggade knappt igenom pappret innan dom sa att det var godkänt så jag tror inte ens att ni behöver förklara vad ni ska ha det till!

Musiker
472 Inlägg
24 mars 2010
SEB kan jag varmt rekommendera!
De brukar vara tillmötesgående. Jag hade sökt lån på Lendo (som säger att de skall hitta det billigaste lånet). Fick några förslag och tog med mig det bästa till SEB som utan att blinka erbjöd ett ännu bättre!
Vad jag hört så brukar de låna ut till folk som inte får lån någon annanstans också!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Ras_J

Jag har varit kund hos dom i nästan 6år, och min mamma å Pappa har varit kund hos dom hela sina liv typ!
Så vi har en tant som känner familjen så blir nog ett möte me henne i såna fall big_smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 mars 2010
Jag fick ett lån på 267.000 kr som ensam låntagare och med en inkomst på 21.500 kr/mån innan skatt. Så det går nog, så länge ni inte har en massa andra lån o.s.v. Man ökar alltid chansen till att få lånet med en medlåntagare också, förstås.

Sök