2382
Sök

Centrallås & Bagagelucka. Skadad kabel? (Saab 9-5 SE -98)

3 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Jag har ett problem med att centrallåset inte fungerar alls i bakdörrarna. Det går att låsa upp och låsa "manuellt" från insidan, men inget alls händer när man låser upp med nyckel i förardörren, eller "fjärrstyrt".

Jag har också problem med att jag inte kan öppna bagageluckan med knappen i förardörren. Reläet klickar, men luckan öppnas inte. Inte heller fjärrstyrt går den att öppna, enbart manuellt med nyckeln.

Kan dessa två ha med varandra att göra, eller är det två helt skilda problem. Kan det vara så att en kabel/kablar har gått av eller liknande, så att allt som har med centrallås att göra från bakdörrarna och bakåt inte fungerar?

Jag har givetvis kollat alla säkringar, och alla var hela.

Någon som vet vad som kan vara fel, eller har någon ett elschema till denna bil? Vet någon vart kablarna går från motorrummet till bagageluckan, och vart sitter styrboxen till centrallåset (om det finns någon)?
Senast redigerat av EClaesson (26 mars 2010)

1 008 Inlägg
29 mars 2010
Angående bakluckan så är det möjligt att det är kabelbrott vid gångjärnen till denna.
C-låset:  fungerar det på bakluckan?? om inte kan det ha samband med bakdörrarna.
Annars hade jag undrat om bilen en fd polisbil ?

3 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
240bns skrev:
Angående bakluckan så är det möjligt att det är kabelbrott vid gångjärnen till denna.
C-låset:  fungerar det på bakluckan?? om inte kan det ha samband med bakdörrarna.
Annars hade jag undrat om bilen en fd polisbil ?

Nej det fungerar inte på bakluckan. Jag måste öppna genom att "vrida om nyckeln". Min bil har inte varit en polisbil.

5 Inlägg
2 juli 2011
Tjena, väcker liv i denna tråd. Jag har samma problem med min Saab 95 -00
Hittade du felet? Var det bara kabelbrott/glapp?

Sök