2614
Sök

Golf III VR6 Projekt!

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
nixon89 skrev:
Mjo det är klart, tänkte bara få det sagt, ville inte se bilen rollad bara big_smile fördärvar så mycket.

Mvh Benna

Jo, roll-tanken har jag skippat. Men burkspraya kan nog bli riktigt bra om man gör som man ska.

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 september 2010
det tror jag alldeles säkert.  Jag får önska dig lycka till med ditt projekt.  Mvh benna

1 051 Inlägg
26 september 2010
Bara kör på burk lacken tongue Blir de inte bra är de ju bara att göra om smile

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Ja, precis. Det är det jag menar, blir det kasst med burkarna så är det ju inte mycket pengar som spillts bort. Då är det bara att försöka på nytt smile

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
26 september 2010
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:
Olika lackerings firmor brukar blanda färg och sedan fylla de på burkar ... Här hemma köper jag burkar på autoexperten där de blandar färg till mig... dessa lite dyrare burkar är det lite högre tryck i och "strålen" är mycket bredare.

Kan kolla vad mina burkar heter om du vill smile

Vore schysst om du kollar det smile

color matic pre-fill standard

står det på burken och det är burkar som funkat super för mig ! nästan lika bra som riktig färgspruta smile

och som sagt så är det autoexperten som sålt dessa burkarna till mig, men vilken färghandel/lackeringsbutik som hellst borde kunna få fram något liknande smile

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:
Olika lackerings firmor brukar blanda färg och sedan fylla de på burkar ... Här hemma köper jag burkar på autoexperten där de blandar färg till mig... dessa lite dyrare burkar är det lite högre tryck i och "strålen" är mycket bredare.

Kan kolla vad mina burkar heter om du vill smile

står det på burken och det är burkar som funkat super för mig ! nästan lika bra som riktig färgspruta smile

och som sagt så är det autoexperten som sålt dessa burkarna till mig, men vilken färghandel/lackeringsbutik som hellst borde kunna få fram något liknande smile

låter bra, tror du det är möjligt att lacka i sitt egna garage? blöta ner golvet och köra? smile

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
26 september 2010
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:

låter bra, tror du det är möjligt att lacka i sitt egna garage? blöta ner golvet och köra? smile

Jupp det funkar smile har gjort det själv några gånger ... iofs aldrig på en bil men har lackat en del motorcyklar samt mopeder i garaget, både med burk och spruta.

Men som du säkert redan vet är underarbetet a och o ... va riktigt noga med underarbetet så kommer slutresultatet bli bra smile

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:

Jupp det funkar smile har gjort det själv några gånger ... iofs aldrig på en bil men har lackat en del motorcyklar samt mopeder i garaget, både med burk och spruta.

Men som du säkert redan vet är underarbetet a och o ... va riktigt noga med underarbetet så kommer slutresultatet bli bra smile

Ok, låter fint. Fast en hel bil är lite skillnad, men det ska nog gå smile Ja, underarbetet vet jag är viktigaste av allt.. Bilen beräknas bli klar i oktober månad, det tråkiga var att coiloverserna var lite för mjuka så skärmkanten tar i fälgarna så får bli nya coilovers. framskärmar ska köpas in, eftersom dem gamla var rostiga, och fronten är på väg.

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
26 september 2010
ndy-vr6 skrev:
Ok, låter fint. Fast en hel bil är lite skillnad, men det ska nog gå smile Ja, underarbetet vet jag är viktigaste av allt.. Bilen beräknas bli klar i oktober månad, det tråkiga var att coiloverserna var lite för mjuka så skärmkanten tar i fälgarna så får bli nya coilovers. framskärmar ska köpas in, eftersom dem gamla var rostiga, och fronten är på väg.

Vad för coils kör du ? Om du vill ha hårda är det bara att köra på några "ful" coils , tex Ta-technix eller race land mm dessa är sten hårda , samt väldigt billiga smile

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:

Vad för coils kör du ? Om du vill ha hårda är det bara att köra på några "ful" coils , tex Ta-technix eller race land mm dessa är sten hårda , samt väldigt billiga smile

jag köpte några billigt av en kompis, vet inte vad det var för några. visste inte ens att det fanns olika "slags" coilovers, om jag förstod dig rätt. och vadå "ful"coils? ;p

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Zadran skrev:
Ska du lacka bilen mattsvart? Då kan de gå med burk men det kommer inte bli något superresultat. Varför inte lägga ner mer pengar på en riktig lackering? Du verkar ju lägga ner tusentals kronor på delar och sen ska du burklacka bilen? Sånt förstår jag mig inte på :S

Ja, bilen ska lackas mattsvart (vad det är tänkt än så länge). Nja, SUPERRESULTAT förväntar jag väl mig inte heller men det borde ju bli någorlunda. + Att det hade varit skoj att testa med burklack, och se hur det blir (för blir det kasst, är det ju inte mycket pengar spillda). Jo, men felet jag gjort är att slipat ner den själv eftersom nästan ingen lackfirma vill att man ska slipa ner bilen själv.

Kicker
163 Inlägg
26 september 2010
varför kör du inte bara med 2 komponents färg ? istället för burk ?

See you sideways!!

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
26 september 2010
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:

jag köpte några billigt av en kompis, vet inte vad det var för några. visste inte ens att det fanns olika "slags" coilovers, om jag förstod dig rätt. och vadå "ful"coils? ;p

ful coils = billiga coils i pris klassen runt 3000 ... brukar vara stenhårda samt endast ställbara i höjd smile

sen finns det ju lite finare grejjer, typ k-sport d2 mm .... sen finns ju riktiga "lyx" grejjer typ öhlins mm wink

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
Perzz0n skrev:
varför kör du inte bara med 2 komponents färg ? istället för burk ?

med spruta då? jag vet inte, har ingen kompressor eller lackspruta till det.

124 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:

ful coils = billiga coils i pris klassen runt 3000 ... brukar vara stenhårda samt endast ställbara i höjd smile

sen finns det ju lite finare grejjer, typ k-sport d2 mm .... sen finns ju riktiga "lyx" grejjer typ öhlins mm wink

mjo, precis. duger nog med "ful coils" för min del wink får leta runt på ebay, finns fett mkt skoj på den sidan ass.

75 Inlägg
27 september 2010
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:
ndy-vr6 skrev:

mjo, precis. duger nog med "ful coils" för min del wink får leta runt på ebay, finns fett mkt skoj på den sidan ass.

Det är ta technix du har, likadana som mig, dock är mina helt klart hårdare så något är ju fel på din uppsättning, eller helt enkelt väldigt hårt körda bara.

Angående lacken så är den som många gånger tidigare nämnt matt-svart och det är en ganska simpel färg att lacka jämfört med många andra.
Så kosta på dig de extra slantarna och köp blandad färg på Colorama så ska vi få det fint ska du se smile.

124 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Ciaaao skrev:
ndy-vr6 skrev:
CHEEVA skrev:

Det är ta technix du har, likadana som mig, dock är mina helt klart hårdare så något är ju fel på din uppsättning, eller helt enkelt väldigt hårt körda bara.

Angående lacken så är den som många gånger tidigare nämnt matt-svart och det är en ganska simpel färg att lacka jämfört med många andra.
Så kosta på dig de extra slantarna och köp blandad färg på Colorama så ska vi få det fint ska du se smile.

Jo, det var en stor besvikelse när vi stod på bagageluckan och bilen skuttade upp och ner mot fälgarna. Jo, vi får hoppas att det blir ett bra resultat smile

75 Inlägg
27 september 2010
ndy-vr6 skrev:
Ciaaao skrev:
ndy-vr6 skrev:

Jo, det var en stor besvikelse när vi stod på bagageluckan och bilen skuttade upp och ner mot fälgarna. Jo, vi får hoppas att det blir ett bra resultat smile

Haha på luckan stog vi ju dock aldrig, hade nog inte varit någon större hit wink Men fan vi ska allt få ordning på ARF-fan snart smile
Senast redigerat av Ciaaao (27 september 2010)

124 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Ciaaao skrev:
ndy-vr6 skrev:
Ciaaao skrev:

Haha på luckan stog vi ju dock aldrig, hade nog inte varit någon större hit wink Men fan vi ska allt få ordning på ARF-fan snart smile

HAHA, oj.. Jag är för trött för att skriva nu känner jag. Ja, ARF ska ut på vägen och bli kung snart..

601 Inlägg
29 september 2010
So what om han burksprayar sin bil? Även om han fått ett väldigt bra resultat.
Får han för sig att ge bilen en "redig" lack så kommer "burkfärgen" att kunna slipas ner hur snabbt som helt och inte finnas ett märke kvar av det! Det vet jag som som har sprayat bilen helt mattvit och senare slipat ner det och sprayat mattsvart på istället. Funkar kanoners!

Lycka till med projektet Ndy!

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Sök