[moderator]Rubriken ändrad. Läs gärna på reglerna om rubriksanvisningar innan du postar en ny tråd nästa gång. Den där var en av de mest icke-beskrivande jag hittills sett.[/moderator]
Ett hett tips är att skaffa en bil du har råd med. Att ha råd med en bil betyder inte att bara ha kosing till inköpet av den, utan även att man ska ha råd att bruka den om man vill ha den påställd.
Även om de flesta försäkringsbolag godtar att exempelvis en förälder står som försäkringstagare - även om han/hon inte är huvudsaklig brukare, när den yngre personen bor i föräldrahemmet - så är det inte så en försäkring är tänkt att fungera. Varje individ har ansvar för sin egen egendom, det betyder alltså även försäkring på egna fordon.
Om du är vuxen nog att köra bil är du vuxen nog att ta ansvar för din egendom (och dina handlingar).
Tillägg: Jag har precis varit student själv och är numera arbetslös, så jag är fullständigt medveten om hur det är att vilja köra en rolig bil man egentligen knappt har råd med.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex