3356
Sök

Förbättra väghållning S40-99

21 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Hejsan! Har en S40-99 som känns helt slut chassimässigt, har gått 21000 mil nu så det är väl inte så konstigt om den börjar kännas sliten. Funderar på ett våghållningskit med både stötdämpare och fjädrar. Är det någon som har ett bra prisvärt kit? Har sett att Hova.com har ett för 4.500 kr. http://www.hova.com/volvo-s40v40-fas1-p … -1481.aspx Någon som har någon erfarenhet av detta?

Tänker även att bussningar och liknande börjar bli slitna, någon som har tips på bra bussningar?

295 Inlägg
28 mars 2010
fjäderbenstag är en bra grej, fick på mitt från jspec.se förra veckan. Bilen blev riktigt rolig att köra och ormar sig inte vid gaspådrag. lätt värt pengarna

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

Cupra_
28 mars 2010
Om du kollar min bil så har den just de dämparna du länkar till samt fjäderbensstag och lite andra bromsar.. Det gjorde underverk för min väghållning. Ett tips är att beställa de dämparna direkt från G-E motorsport då de är/var billigare där tongue

21 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Quadrablast skrev:
Om du kollar min bil så har den just de dämparna du länkar till samt fjäderbensstag och lite andra bromsar.. Det gjorde underverk för min väghållning. Ett tips är att beställa de dämparna direkt från G-E motorsport då de är/var billigare där tongue

Okej, det finns ett chassikit från GE-Motorsport för 3.900 är det samma som det som finns på Hova.com?

Cupra_
29 mars 2010
Japp, det enda du får tänka på är att det finns två olika hårdheter på dem samt längder. De med röda fjädrar är något hårdare. Sen är det upp till dig om du ska ha 60/40 eller 40/40.. Sj tog jag 40/40 vilket jag tyckte var lagom, det kan ta i här och var ändå smile  Tänk även på att se över fjäderbenslager m.m. vid byte då dessa ej ingår i satsen. (Men finns billigt på t.ex. skruvat.se)

Edit: Ang. hårdheten.. Osäker nu på om det var färgen på fjädrarna eller dämparna som avgjorde hårdheten. Kan även varit så att de gula dämparna var hårda och de svarta något mjukare men det ser du när du kollar runt på hemsidan.
Senast redigerat av Quadrablast (29 mars 2010)

Sök