27 mars 2010
Trådstartare
Tjena!
Har en polare som hade blivit av med sitt körkort då han kört i 143,2 km/h idag på E6an.
Vad jag även misstänker är att även en Porsche Carrera, silvrig, är med och provoserar bilar, är dock jävligt osäker. Men omständigheterna tyder på de.
Min kompis körde lagligt, då han blev passerad av en Porsche Carrera i drygt 170km/h. Han, så dum som han va, gasade på o försökte hänga på. Porsche saktade då ner och la sig istället bakom min polare. Noterar.. BAKOM min polare, då sakta min polare även in. Notera att han endast la i ca 140 några billängder o sedan sakta ner då han märkte att Porschen la sig.
Därefter ligger han i drygt 110 km/h då en silvrig Volkswagen Passat kommer flygandes i en otrolig fart (drygt 200 km/h kanske?) sedan saktar in o lägger sig bakom honom. Min polare håller då 110 km/h
Passaten kör då ut på vänstra filen och kör ikapp honom så motorhuven är i höjd med hans sidor dörr. Då lägger sig Passaten bakom, slår på sina röd-blå lampor i kupén bakom vindrutan och lägger sin blåa polis stobe på taket.
Min polare saktar då in, kör av vägen. Polismannen kliver ut. Och ber han följa med in i Passaten som är silvrig och har tonade rutor bak. Han får då indraget körkort och polismannen påpekar även "Ja, han i Porschen hade tur".
De jag då misstänker är att polisen använde nog Porschen som en provocering till att öka farten.
I med att när min polare körde ikapp porschen hade han inga bilar bakom sig. Sedan lägger sig Porschen bakom han istället o tätt i röven.. Därefter saktar porschen in som fan, och då kommer Passaten flygandes och stoppar honom och säger att dom laser skanat han till 140 km/h och följt efter han i drygt 2 km. Åter igen så hade min polare inga bilar bakom sig när han la i 140.
Kanske var porschen en "undercover" polis me skanner i bilen?
Bedöm själva.
Hur som helst så sa poliserna då att dom patrullerar på E6an mellan Malmö och Halmstad i sin silvriga Passat med tonade bakrutor. Så håll då koll på en Silver/brun porsche Carrera och en silvrig Passat!
What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!