3645
Sök

Polisen patrullerar på E6an mellan Malmö & Halmstad!

238 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Tjena!

Har en polare som hade blivit av med sitt körkort då han kört i 143,2 km/h idag på E6an.

Vad jag även misstänker är att även en Porsche Carrera, silvrig, är med och provoserar bilar, är dock jävligt osäker. Men omständigheterna tyder på de.

Min kompis körde lagligt, då han blev passerad av en Porsche Carrera i drygt 170km/h. Han, så dum som han va, gasade på o försökte hänga på. Porsche saktade då ner och la sig istället bakom min polare. Noterar.. BAKOM min polare, då sakta min polare även in. Notera att han endast la i ca 140 några billängder o sedan sakta ner då han märkte att Porschen la sig.

Därefter ligger han i drygt 110 km/h då en silvrig Volkswagen Passat kommer flygandes i en otrolig fart (drygt 200 km/h kanske?) sedan saktar in o lägger sig bakom honom. Min polare håller då 110 km/h

Passaten kör då ut på vänstra filen och kör ikapp honom så motorhuven är i höjd med hans sidor dörr. Då lägger sig Passaten bakom, slår på sina röd-blå lampor i kupén bakom vindrutan och lägger sin blåa polis stobe på taket.

Min polare saktar då in, kör av vägen. Polismannen kliver ut. Och ber han följa med in i Passaten som är silvrig och har tonade rutor bak. Han får då indraget körkort och polismannen påpekar även "Ja, han i Porschen hade tur".

De jag då misstänker är att polisen använde nog Porschen som en provocering till att öka farten.
I med att när min polare körde ikapp porschen hade han inga bilar bakom sig. Sedan lägger sig Porschen bakom han istället o tätt i röven.. Därefter saktar porschen in som fan, och då kommer Passaten flygandes och stoppar honom och säger att dom laser skanat han till 140 km/h och följt efter han i drygt 2 km. Åter igen så hade min polare inga bilar bakom sig när han la i 140.

Kanske var porschen en "undercover" polis me skanner i bilen?

Bedöm själva.

Hur som helst så sa poliserna då att dom patrullerar på E6an mellan Malmö och Halmstad i sin silvriga Passat med tonade bakrutor. Så håll då koll på en Silver/brun porsche Carrera och en silvrig Passat!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 mars 2010
Det är rätt grovt att anklaga polisen för brottsprovokation då det inte är lagligt i Sverige.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
27 mars 2010
Dannii skrev:
Tjena!

Vill inte vara otrevlig på nåt sätt men ta en sväng på E4 i Östergötland, få se hur långt du kommer med 130km/h!
140 på 110 ger främst böter men polisen i Skåne verkar gå efter egen regelbok...

832 Inlägg
28 mars 2010
Dom måste ju stått på sidan undangömd och scannat när han for förbi med porschen bakom sej. Är det så att dom scannar bilen framför så kan dom inte plocka bilen bakom även om dom har legat i samma hastighet i flera mil. Så jag skulle tro att han i porschen hade tur att han inte låg först har han gjort det så har nog din polare klarat sej istället.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

12 086 Inlägg
28 mars 2010
Jag har väldigt svårt o tro att polisen skulle provocera fram fartsyndare. För det första är det som sagt olagligt, för det andra låter det praktiskt rätt långsökt. Inte direkt att polisen har en Porsche med i bilparken och att någon privat skulle ställa upp, ja.. det har inte hänt alltså.

Hurvida polisen legat bakom i 2km är de nog bara dom som vet.

Musiker
472 Inlägg
28 mars 2010
Låter ju ganska långsökt att det skulle vara en provokation, men det finns folk till precis ALLT! Speciellt inom polisen!
Tillåt mig påminna om att f.d. högste chefen sitter anhållen för div. våldtäkter samt koppleri under lång tid...
Han behöver inte ens gå klädd i häktets kläder, utan tillåts sitta där i sin jävvla myskostym! Är ju så man vill spy (helst på honom)!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

1 827 Inlägg
28 mars 2010
Polisen i Malmö har en silvrig Passat R36 men någon porsche äger dom inte...

Raz_J: Vart har du fått höra det? Tanken slog dig inte att det är en myt som 99% av allt annat av det som påstås föregå innanför murarna på häkten och anstalter. Han har rätt att bära privata kläder, vilket SAMTLIGA som sitter häktade har.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Musiker
472 Inlägg
28 mars 2010
Jo det sa de på TV4nyheterna!
Man sa något i stil med att "det märks att det inte är vem som helst som sitter häktad", och att andra tydligen var tvungna att bära speciella gröna kläder i häktet...
Jag vet inte hur det fungerar då jag själv aldrig suttit häktad, men jag brukar utgå ifrån att man inte ljuger om sådant i nyheterna på TV även om det ljugs mycket där med...

;)

4 554 Inlägg
28 mars 2010
njae porschen va nog inte inblandad, du såg ingen helikopter? har mina aningar om att dom övervakade löederna runt gbg på liknande sätt i fredags för de va en helikopter som cirkulerade runt lederna kring e6an och en mörkgrön vw transporter ilade runt kors och tvärs som en blådåre och plockade in bilar  mötte han 2 ggr och blev omkörd 1ggn med blåljus och en helvetes fart..

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
28 mars 2010
JapMax skrev:
Jag har väldigt svårt o tro att polisen skulle provocera fram fartsyndare. För det första är det som sagt olagligt, för det andra låter det praktiskt rätt långsökt. Inte direkt att polisen har en Porsche med i bilparken och att någon privat skulle ställa upp, ja.. det har inte hänt alltså.

Hurvida polisen legat bakom i 2km är de nog bara dom som vet.

dom är nog duktiga på att få folk som åker lite för fort att köra fortare om dom har chansen

dock så skickar dom inte ut en bil till för att få upp farterna
utan snarare att dom gärna trycker lite bakom för att dom ska åka fortare

har läst rätt mycket sånan trådar på olika bilforum där polisen hetsat upp fartern

visst en del kanske hittar på men frågan om det inte ligger någon sanning i det åtminstånde

Kör fort så hinner inget hända...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 mars 2010
Hade blivit sne om polisen använt en dryg mille till o köpa en porsche för å provocera big_smile Som tur e e de bullshit...de har fan inte råd å hålla på sådär

406 Inlägg
28 mars 2010
Mortalis skrev:
Hade blivit sne om polisen använt en dryg mille till o köpa en porsche för å provocera big_smile Som tur e e de bullshit...de har fan inte råd å hålla på sådär

Nja jag och min polare hängde på polisen i 140km/h på en 90 väg vi blev stoppade men fick åka utan några böter mm tongue Så ser du en polisbil i 140km utan blålysen köra om dej så dra då på tongue Dom måste själva ha blålysen för att köra 140. Så med andra ord bröt polisen som stoppade oss mot reglerna och därav fick vi åka.

Har flera gånger blivit omblåsta av poliser i både 140 och 180 på en 90 väg utan blålysen.
Verkar som om lagboken inte gäller poliserna.

OBS gör det inte när du är själv då kan du inte bevisa att han inte hade blålysen.

MvH Glenn Wiberg

Musiker
472 Inlägg
28 mars 2010
Polisen får enl. egen utsaga köra för fort utan blåljus om det inte finns någon trafik som behöver "varnas"...

EDIT: Däremot kan de inte ta dej för fortkörning om det är du som ligger bakom dem...
Senast redigerat av Ras_J (28 mars 2010)

;)

155 Inlägg
28 mars 2010
Polisen får enl. egen utsaga köra för fort utan blåljus om det inte finns någon trafik som behöver "varnas"... = HELT RÄTT !! Det får de faktiskt.

Smaka fäste !!!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 mars 2010
Känns inte speciellt troligt, Porsche-föraren var troligen bara ännu en gasglad själ som hade tur till skillnad från din kompis.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 827 Inlägg
28 mars 2010
Vad kör din polare för bil?

Jag som själv är lite nojig hade blivit misstänksam om jag kört min porsche i 170 och någon "vanlig" bil hade kört ikapp. Jag hade då väldigt gärna försökt lägga mig bakom den bilen innan jag var säker på att det inte är just en civilsnut.

Kan ju vara så enkelt...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

687 Inlägg
28 mars 2010
Denna tråd är värre än en frågesport på tv. Återigen uttalar sig folk om polisiära saker utan någon faktabakgrund/källa.

Orkar inte ens kommentera.

2 337 Inlägg
28 mars 2010
Nehe skrev:
Denna tråd är värre än en frågesport på tv. Återigen uttalar sig folk om polisiära saker utan någon faktabakgrund/källa.

Orkar inte ens kommentera.

Du måste ju erkänna att dessa trådar har ett visst underhållsvärde ändå wink

687 Inlägg
28 mars 2010
Sarge skrev:
Du måste ju erkänna att dessa trådar har ett visst underhållsvärde ändå wink

Självklart har de det! cool

Sök