Som rubriken antyder, hur klantiga är era flickvänner/fruar/partners med era älskade bilar?
Själv så är jag nog extremt olyckligt lottad. Tolka det som ni vill
1) Incident: På City Gross parkering slår frugan in ena dörren med full kraft i ett kundvagnsskjul gjort av glas.
Förklaring: Hon ser ingenting... såvida det inte är en klädesbutik med pågående rea.
Skador: Big damage. På lacken och mitt humör resten av den dagen.
2) Incident: Frugan lånar ut bilen till hennes mormor som inom loppet av minuter lyckas totalrepa fälgarna på passagerarsidan.
Förklaring: Det är sånt som händer.
Skador: Big damage. På min relation till min frus mormor iallafall.
3) Incident: En bit plåt ligger på motorvägen. Trots klart väder kör hon rakt in i plåten som i sin tur river sönder en skyddsplåt under bilen.
Förklaring: Hann inte reagera. Yeah right.
Skador: Big damage. Trashad skyddsplåt och 900 kr fattigare.
4) Incident: Frugan kör rakt in i en snöhög när hon ska parkera. Men, det är INGEN snöhög. Det är en av kommunens grushögar med snö OVANPÅ! DRAAA ÅT HELVETE!!!
Förklaring: Hon säger ingenting och hoppas att jag inte ska märka något, men eftersom mina ögon faktiskt fungerar märker jag det DIREKT!!!
Skador: Ultra big damage. Spräckt spoiler fram som dessutom bockades inåt, 7 miljoner repor i lacken. Ena dimljuset avled på platsen...vilket jag också gjorde.
5) Incident: Frugan ska lasta ur bilen och drar lasten över vår lackade list.
Förklaring: Orkar inte bry sig.
Skador: Big damage. Djuuuuupa repor i lacken. Dessa fixar en lackerare som genom min frus behandling av bilen, har blivit min bäste vän. Seriöst.
6) Incident: Frugan ska sätta fast lillemans bilbarnstol och sätter ner den i snöslasken INNAN hon sätter in den i bilen. Sjuka fläckar på sätet. Fick slita som ett djur för att få bort dem.
Förklaring: En bil är till för att användas. Gäller det inte hjärnan också?
7) Incident: Skulle köpa en dödsfälla till bil till min fru som hon kan trasha bäst fan hon vill.
Förklaring: Det här börjar bli dyrt.
Skador. Big damage. På förhållandet. Frugan var inte så sugen på att tuffa runt i en Golf från 1983.
Fortsättning följer alltså...tyvärr.