2295
Sök

Ta los oljefilter å sätta dit adapt . och undervika att spilla för mycket olja ? metod ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
HEjsan nu så ska adapten på oljefiltrer å man ska ta los det kommer det rina ut en del olja . finns det nån enkelt sätt att undevika det ? har ganska ny olja i motorn därför vill jag inte spilla ut allt tongue

4 005 Inlägg
30 mars 2010
Moonfury skrev:
HEjsan nu så ska adapten på oljefiltrer å man ska ta los det kommer det rina ut en del olja . finns det nån enkelt sätt att undevika det ? har ganska ny olja i motorn därför vill jag inte spilla ut allt tongue

hissa bilen ordentligt åt motsatt håll där oljefiltret sitter?

UNDERGROUND
649 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Möjligt. men måste hisssa bra mycket dÅ^^

1 758 Inlägg
30 mars 2010
Tappa ur några liter först? Så kan du ju hälla tillbaks det sen om du är snål.

151 Inlägg
30 mars 2010
töm ur oljan och sen monterar du adaptern och sen använder du ett filter eller en sil och häller oljan igenom innan den åker i motorn.

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 mars 2010
Jag ser inte problemet. Oljenivån i motorn ligger väl ändå under oljefiltret...

1 758 Inlägg
30 mars 2010
axelj skrev:

Volvos filter har backventil i sig för att se till att det finns olja i så stor del av motorn som möjligt vid start. Många piratfilter saknar dock denna backventil och i så fall rinner oljan tillbaks till tråget.

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 mars 2010
schnauz skrev:
axelj skrev:

Volvos filter har backventil i sig för att se till att det finns olja i så stor del av motorn som möjligt vid start. Många piratfilter saknar dock denna backventil och i så fall rinner oljan tillbaks till tråget.

#Raderat p.g.a. sakfel#

Du har en ganska stor poäng där schnauz. En annan borde tänka till lite mer ibland tongue
Den olja som befinner sig i systemet kommer så klart rinna ut när filtret skruvas bort, om filtret är original eller motsv. kvalitet. Hur mycket det är får dock någon annan svara på!
Senast redigerat av axelj (30 mars 2010)

UNDERGROUND
649 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
axelj skrev:
schnauz skrev:
axelj skrev:

Jag vet cool. Men det är ju bara filtret. Förvisso hjälper det nog inte mycket att ha filter utan backventil på en vitmotor med tanke på monteringen upp och ned.

Men ett filter innehåller ju maximalt en liter olja, det är väl acceptabelt spill?

jadå smile men ska fixa det i mon å monter oljetryck å temp mätare

Sök