Hej !
Jag ha funderat ett tag på att köpa mig en lite roligare bil till sommaren. Frågan är då vad man ska satsa på, antingen en sportbil med mycket pulver eller kanske en elegantare cab och glida runt i, vad vet ja!
Det jag skulle vilja ha lite hjälp med är åsikter angående kostnaden för att ha just en "roligare" bil.
Det är ju väldigt mycket olika saker som kostar på en bil och oftast mer om det ska vara någon med lite mer klös i etc.
Så om man tar två modeller, Mitsubishi Evo och Subari Impreza. Jag vet att det finns massor av olika modeller, utföranden osv men i runda slängar vad följande kostar:
Försäkring - Antagligen kommer min pappa äga bilen och därmed stå för försäkringen.
Skatt
Service - Kortare intervaller och högre kostnad?
Besiktning
Bränsleförbrukning
Reperationer - Vilken har bäst byggkvalité?
Däck
Det ska tilläggas att jag är novis när det gäller att meka med bilar så det kommer inte bli någon gör det själv hall för min del, tåls väl att ta med i beräkningen!
Min budget har jag inte bestämt men efter några taskiga bilaffärer vill jag inte lägga för mycket pengar. om det nu är rimligt att tro att man får tag i något för 80-100 ribbor så kan vi sätta det som en gräns. Så vad för modell och utförande får jag mest bang for the bucks?
Hoppas ni inte somnar när ni läser mitt inlägg, jag antar jag glömt något men det vore intressant o höra från er som har lite mer erfarenhet om de här frågorna!
Tack på förhand!
/sparren