3779
Sök

Fylla, nedskräpning på bilträffar, ett stort problem!

FreddeK
31 mars 2010
Trådstartare
Hej nu när våren börjar närma sig så måste jag ta upp det här ämnet angående fylla och nedskräpning på bilträffar.

Har varit på ganska många parkeringsträffar genom åren som sen har sett ut som rena rama soptippen efteråt, mycket krossat glas och ölburkar osv överallt.

Är bilfolket ett slödderfolk som inte gillar att se om sin omgivning? är det så att många bara vill ha rent i sin egen bil och då är det okej att städa ur bilen på parkeringen och lämna allt skit till råttorna?

Oftast är det ungdommar som försöker impa på sin polare som skräpar ner mest, vet inte hur många gånger jag har åkt efter bilar och mcdonaldspåsen kastas ut genom fönstret.

Köper man en sak ska man fasen ta hand om den också, även om det "bara" är sopor!

Angående fyllan då. Jag tycker det är okej om folk tar sig en bira på en bilträff tex en lördagskväll om denne då inte blir för full, personen ska också kunna slänga sin burk/flaska. Självklart ska inte denna personen sitta bakom ratten heller, men vet man att man kommer bli full kan man välja en fest istället för en bilträff då folk har lagt ner sin själ i sina bilar och vill inte ha dessa förstörda av en fullis!

Ska även poängtera att många därute sköter sig exemplariskt och ska då inte ta åt sig av denna tråden!

Hoppas på ett riktigt trevligt bilsäsong och många härliga sommarkvällar!

ps: power meet är ett eget kapitel för sig själv=)

Finns säkert massor med trådar om det här men nu vill jag lyfta ämnet och då är dom gamla trådarna irrelevanta.

Vad tycker du? mvh Fredrik

3 113 Inlägg
31 mars 2010
Jag vet inte vad jag ska säga.. du har dragit orden ur hjärnan på mig.. tongue

Semper Fi

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
31 mars 2010
Det är så jävla sant!

Jag har själv haft folk som har åkt med mig å bara öppnat rutan å kastat ut div skit, sekunden efter har de alla haft blåmärke efter bältet, sedan har jag backat å de fick skamset hoppa ut å ta upp skiten, annars tyckte jag allt att de kunde gå resten av vägen hem...

Fylla hatar jag ännu mer, precis som du säger, det kan alltid vara gott å ta en öl, oberoende vad man gör, men ren fylla + bilintresse? den ekvationen har jag aldrig fattat, varför betala 250kr för att gå in på Elmia, supa skallen av sig för att ändå sen inte komma ihåg vad fan man såg? de kan stanna hemma å supa skallen av sig framför tvn istället för att förstöra för oss som verkligen har ett bilintresse när vi går dit...

2 072 Inlägg
31 mars 2010
heeelt rätt..
hoppas nån skriver som "gör" dessa saker..

om de vågar så att säga wink

Sandzoo i da house

?
1 038 Inlägg
31 mars 2010
Håller med MEN dem ggr ja inte kör race själv är det 9 av 10gg att nån polare ska köra och givitvis hängar man med då gärna med en kasse öl med sig OCH det finns dem som kan sköta sig.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
31 mars 2010
Detta är ett enormt problem i örebro. verkar vara svårt att göra något åt saken då stora "massan" inte bryr sig.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

2 072 Inlägg
31 mars 2010
GTi-R_Danne skrev:
Håller med MEN dem ggr ja inte kör race själv är det 9 av 10gg att nån polare ska köra och givitvis hängar man med då gärna med en kasse öl med sig OCH det finns dem som kan sköta sig.

de bra de som de står i 1a inlägg...:

Ska även poängtera att många därute sköter sig exemplariskt och ska då inte ta åt sig av denna tråden..

smile

Sandzoo i da house

1 567 Inlägg
31 mars 2010
Tycker det är så här jämt på diverse race/träff det är alltid en liten grupp personer som dricker öl tjatar om allt annat som inte har med bilar att göra..VARFÖR är dom änns där undrar jag.Visst de kan ju vara socialt att träffa andra folk men är tex på blackrace här i gbg så är det alltid 10-20 pers som sitter vid sidan av och dricker bärs och tjötar om allt annat och slänger skiten omkring sig..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

?
1 038 Inlägg
31 mars 2010
sandzoo skrev:
GTi-R_Danne skrev:

Ska även poängtera att många därute sköter sig exemplariskt och ska då inte ta åt sig av denna tråden..

smile

Måste erkänna att ja sluta läsa vid "angående fyllan" och började med inlägget cool

Mvh Danne

5 111 Inlägg
31 mars 2010
Så är det, alla evenemang får alltid en svans bakom sig vare sig det är bilar, musik eller sport. Fyllon har en tendens att dras dit det är lite livat. Tråkigt men sant. sad

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
31 mars 2010
Nedskräpning, fylla och dylikt är inget fenomen som enbart drabbar bilträffar, men tyvärr är det väl något man får leva med.

Och skämt och sido, finns det ens något som heter "för full"? wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

FreddeK
31 mars 2010
Trådstartare
sandzoo skrev:
GTi-R_Danne skrev:

smile

tack sandzoo....

FreddeK
31 mars 2010
Trådstartare
IceEyes skrev:
Nedskräpning, fylla och dylikt är inget fenomen som enbart drabbar bilträffar, men tyvärr är det väl något man får leva med.

Och skämt och sido, finns det ens något som heter "för full"? wink

kom igen du fattade budskapet..

375 Inlägg
31 mars 2010
FreddeK skrev:
Hej nu när våren börjar närma sig så måste jag ta upp det här ämnet angående fylla och nedskräpning på bilträffar.

Har varit på ganska många parkeringsträffar genom åren som sen har sett ut som rena rama soptippen efteråt, mycket krossat glas och ölburkar osv överallt.

Är bilfolket ett slödderfolk som inte gillar att se om sin omgivning? är det så att många bara vill ha rent i sin egen bil och då är det okej att städa ur bilen på parkeringen och lämna allt skit till råttorna?

Oftast är det ungdommar som försöker impa på sin polare som skräpar ner mest, vet inte hur många gånger jag har åkt efter bilar och mcdonaldspåsen kastas ut genom fönstret.

Köper man en sak ska man fasen ta hand om den också, även om det "bara" är sopor!

Angående fyllan då. Jag tycker det är okej om folk tar sig en bira på en bilträff tex en lördagskväll om denne då inte blir för full, personen ska också kunna slänga sin burk/flaska. Självklart ska inte denna personen sitta bakom ratten heller, men vet man att man kommer bli full kan man välja en fest istället för en bilträff då folk har lagt ner sin själ i sina bilar och vill inte ha dessa förstörda av en fullis!

Ska även poängtera att många därute sköter sig exemplariskt och ska då inte ta åt sig av denna tråden!

Hoppas på ett riktigt trevligt bilsäsong och många härliga sommarkvällar!

ps: power meet är ett eget kapitel för sig själv=)

Finns säkert massor med trådar om det här men nu vill jag lyfta ämnet och då är dom gamla trådarna irrelevanta.

Vad tycker du? mvh Fredrik

Detta är ett grymt problem. Många städer hotar ju med att ställa in crusingar just för detta. Västerås är ju ett praktexempel. TROR det är Lysekil som har lejt in den lokala idrotsklubben som får en slant för att städa upp.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Åker bara på seriösa dagsträffar med allt möjligt folk och där hålls det rent.
Samma sak när det är rally med en jävla massa folk i skogen. (Har sett ett ställe nedskräpat en gång vad jag minns.)
Är alkohol och/eller ovanligt mycket omoget folk kanske huvudorsaken till nedskräpning?
Senast redigerat av EmilHammarlund (31 mars 2010)

FreddeK
31 mars 2010
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Åker bara på seriösa dagsträffar med allt möjligt folk och där hålls det rent.
Samma sak när det är rally med en jävla massa folk i skogen.
Är alkohol och/eller ovanligt mycket omoget folk kanske huvudorsaken till nedskräpning?

Jo dagsträffar är ju att föredra om man vill undkomma problemet och dessa är ju oftast seriöst arrangerade med crew osv. Omogna är möjligt men vad jag vet så lärde jag mig hålla rent efter mig vid fem års ålder...hmmm som sagt bra fråga.

huh?
10 427 Inlägg
31 mars 2010
FreddeK skrev:
Är bilfolket ett slödderfolk som inte gillar att se om sin omgivning?

Jepp, säkert 50%. Parkeringen utanför Ikea/vaddenuheter i Jönköping efter Elmiamässan
förra året var ett skräckexempel. hmm

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
31 mars 2010
ja jag förstår inte vad de svåra är och kasta skiten där den ska vara..men fins ju en jävla massa små ungar som inte fattar bättre så...

hellre pallbocks kung än trailer queen

?
1 038 Inlägg
31 mars 2010
steifan skrev:
FreddeK skrev:

Jepp, säkert 50%. Parkeringen utanför Ikea/vaddenuheter i Jönköping efter Elmiamässan

Och de lär ju inte bli något annat i är heller.

Mvh Danne

FreddeK
31 mars 2010
Trådstartare
steifan skrev:
FreddeK skrev:

som tur var såg jag inte eländet...hmm

Sök