3590
Sök

Fylla, nedskräpning på bilträffar, ett stort problem!

542 Inlägg
1 april 2010
på tal om nedskräpning och fylla då är det bara att åka till vallåkraträffen. det är vidrigt i vallåkra dagarna efter träffen.

1 638 Inlägg
1 april 2010
Ni som var på Biginn-träffarna i köping vet vad jag talar om ifall jag säger att det var katastrof. Gick ifrån min bil i en kvart för att kika på dom andra bilarna på träffen, När jag kommer tillbaka till min så står det en ölback på huven! samt att nån hade krossat en flaska framför bilen så jag fick städa innan jag kunde åka hem för att undvika punktering.

Någon hade även placerat en orange vägpinne mellan vingen och skuffen. Var där på första träffen som anordnades men det blev definitivt den sista. Trist att det ska vara så, Dricka öl kan man göra någon annanstans tycker jag, iallafall om det förstör för övriga på träffen.

Nu får man böter direkt om man åker in på Biginn parkeringen efter 21:00 p.g.a dom träffarna. En vägbom  är även på väg att bli uppsatt.

/David

FreddeK
1 april 2010
Trådstartare
Munkis skrev:
Ni som var på Biginn-träffarna i köping vet vad jag talar om ifall jag säger att det var katastrof. Gick ifrån min bil i en kvart för att kika på dom andra bilarna på träffen, När jag kommer tillbaka till min så står det en ölback på huven! samt att nån hade krossat en flaska framför bilen så jag fick städa innan jag kunde åka hem för att undvika punktering.

Någon hade även placerat en orange vägpinne mellan vingen och skuffen. Var där på första träffen som anordnades men det blev definitivt den sista. Trist att det ska vara så, Dricka öl kan man göra någon annanstans tycker jag, iallafall om det förstör för övriga på träffen.

Nu får man böter direkt om man åker in på Biginn parkeringen efter 21:00 p.g.a dom träffarna. En vägbom  är även på väg att bli uppsatt.

/David

jag var tyvärr där och såg allt. så mycket fylla det var, helt sjukt. krossat glas överallt. Det var nog bra att bommarna kom upp trots allt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 april 2010
Väldigt bra första inlägg, och dom som påpekade att det faktiskt finns folk som kan sköta sig trots en knapp eller två innanför västen. smile

Men dom som ska t.ex sitta i en bil och skräna och vråla till alldeles för hög musik har absolut ingenting på en bilträff att göra.

Sen raglar ut med ett följe burkar och flaskor efter sig. Om dessa inte kasas ut under färd..
Brukar vara såna som får just bilträffar att framstå som rena fylleslagen. sad

Har varit på de flesta stora bilträffar i Sverige, och det är tyvärr mest fyllan som får publicitet i lokala medier. Och då skräder inte tidningarna sina ord och spyr galla över bilentusiasterna. mad
Trots att majoriteten som dricker sköter sig...

Sen är det bara nån notis om den eller de bilar som vann pris.

Så, enligt mig: Fler poliser/vakter på plats på även dom mindre träffarna (om det går att ordna) som föser iväg eller inte släpper in de som är "för fulla"...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

12 086 Inlägg
1 april 2010
Jag håller med, och det blir bara värre och värre.
A6 i fjol (under elmia) såg förjävligt ut, man vågar inte åka med sin bil på sånna tillställningar för det är glas och fulla grisar överallt. Jag skiter iofs i hur fulla dom är, bara dom ger fan i ramla in i andras bilar och krossar glas. Fan man skulle slå ner svinen så dom fattar.

Om vi tar elmia som råkar va aktuellt och väldigt stor "träff" så är det ju inte bara "bilintresserat folk, typ sånna som hänger här utan även väldigt mkt raggarpack, o då menar jag inte raggare, utan raggarpack. Alltså de som super redlöst, slås, skriker och beter sig som jävla damp apor på zoo.

Jag tycker det är synd, då är ju träffarna i nkpg och jkpg bra mkt mer koncentrerade på bilfolk, sånna som  första hand gillar bilar och att bygga dom. Vi får se hur de blir i år..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
1 april 2010
Medlemmarna i denna klubben http://nightrebels.se/ måste ta var på ölburkar/flaskor och dyligt annars riskerar de att bli av med medlemsskapet.

Detta verkar funka ganska bra tycker jag.

Förstår inte heller vitsen med att åka till elmia och supa sig redlös för att sedan komma hem med ett svagt minne om någon bil som va snygg och sedan 400kr fattigare...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 april 2010
Boostrider skrev:
Medlemmarna i denna klubben http://nightrebels.se/ måste ta var på ölburkar/flaskor och dyligt annars riskerar de att bli av med medlemsskapet.

Förstår inte heller vitsen med att åka till elmia och supa sig redlös för att sedan komma hem med ett svagt minne om någon bil som va snygg och sedan 400kr fattigare...

Det tycker jag var ett bra initiativ av klubben. smile

Sen att vara på en bilträff totalt plakat och inte minnas som du sa.. Då kan man inte ens ha ett bilintresse värt att nämnas.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
1 april 2010
Opelmadness skrev:
Boostrider skrev:

Det tycker jag var ett bra initiativ av klubben. smile

Sen att vara på en bilträff totalt plakat och inte minnas som du sa.. Då kan man inte ens ha ett bilintresse värt att nämnas.

MVH T.

Jo de vore inte fel om fler klubbar tog efter.

Sen är de väl ganska ofta man ser folk som knappt kan stå och då brukar även minnesluckor finnas...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 april 2010
På de "privata" träffarna som annordnas på kvällar o dylikt häromkring så är det ganska städat. Dock så brukar en bra "måttstock" vara att finns det fjortisar(beteendet) i närheten så kommer det att balla ur.

Var på en träff där en tjej(sak) kastade en flaska i marken och alla vände sig om och kollade som om hon vore en idiot. Det slutade med att dem stack därifrån sen.
Senast redigerat av AcesHigh666 (1 april 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

4 Doors - No Waiting
100 Inlägg
1 april 2010
Fylla tycker ja inte gör nåt, så länge man inte bär sej dumt åt/är otrevlig/kladdar på andras bilar osv. Åker man på en USA-bilsträff en kväll så är fylla nästan obligatoriskt, men jävligt sällan någon missköter sig.

Ang. skräp och burkar säger jag bara åt passagerarna och slänga allt på golvet (i en påse om jag haft en fin inredning) i bilen, städar bilen varje söndag och det tar kanske en minut. Konstigt att inte alla ägare till bilarna gör likadant i och med att det är dom som får punktering av allt glas och dåligt rykte när dom icke bilintresserade får se en nersvinad parkeringsplats där man hållit till dan innan.

346 Inlägg
1 april 2010
Alltid tråkigt att se hur det ser ut i Jönköping när Elmia är över. Det brukar se ut som ett slagfält minst sagt. För många av "raggarna" verkar det ju gå ut mer på att supa och svina än om bilar. Tråkigt.

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

FreddeK
1 april 2010
Trådstartare
vore bra om någon kunde ta en bild på a6center efter nattträffen på lördag så folk kanske fattar att det är dags att skärpa sig. Bra svar i tråden och dom flesta tycker samma sak och det är ju bra. Sen finns det kanske folk här som läst den och fått sig en tankeställare så det är ju säkert också positivt.

5 198 Inlägg
1 april 2010
De som super å svinar är inga riktiga raggare... de kallas blöjraggare

Maskinförare
287 Inlägg
1 april 2010
Varit på många träffar men på dom ställena som är minst med fylla och nedskräpning är då det bara är bilfolk en bit utanför en större ort. Vi brukar ha en bilträff ute på en gammal flygplats och då är det ingen som kastar saker omkringsej, men är man inne på någon parkering där folk kan komma från någon krog eller liknande så brukar det oftast se förjävligt ut efter alla har varit där.

Man kan tycka det är lite knepigt då det ofta finns soptunnor på en parkering.

Visst ta en öl eller två men ställ inte burken på min bil..

Mvh Nisse

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 april 2010
Nedskräpningen är väll okej på Birsta-träffarna som är aktuella här uppe. Då nästan all aktivitet är i parkeringshuset där det är ganska trångt.

Men fyllan! Ajajaj säger jag. Jäg själv, nykterist då jag aldrig fattat det roliga med att supa sej redlös. Roligare att köra bil istället.

Iaf, hade en situation förra året, då en överdrucken kille i ~25års åldern kom fram till en polare och frågade om han kunde klappa dennes bil (mattsvart Amazon)
Visst tyckte vi och det hela verkade lite roligt då vi inte insåg just då hur allvarligt påverkad han var.
Efter han hade klappat klart bilen och gett massa fina kommentarer så lutade han sej imot framskärmen och började snacka med oss. Så skriker en tjej som han uppenbarligen kände som stod längre bort att han inte skulle luta imot bilen (smart tjej!)
Då snetänder han och skriker ngt i stil med att "håll käften hora, det är polyester"
Då bara kollar jag och kompisen på varandra och då tar killen i för kropp och själ och skriker så högt han kan "DET ÄR POLYESTER!" Flera gånger i rad tills han senare lugnar ner sej och skulle gå och sätta sej i sin egen bil.
Senast redigerat av LeafBox (1 april 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 april 2010
PÅ just Power Meet är inte ölburkar ett problem för alla småbarn plockar ju upp och pantar (själv gjort det för många år sedan!) Men just skräpet där är ju gudomligt mycket!

Men annars, visst har jag kastat något skräp men ska ta åt mig och har faktiskt tänkt lite på det och slutat upp med det för det mesta!
Det ger ju dålig image för oss bilfolk!

Men väldigt bra att någon äntligen tog upp detta problem!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

OEM <3
6 957 Inlägg
1 april 2010
JapMax skrev:
A6 i fjol (under elmia) såg förjävligt ut, man vågar inte åka med sin bil på sånna tillställningar för det är glas och fulla grisar överallt.

Förra året tog vi bakvägen in pga just detta, hörde rykten om att A6 och ICA Maxis parkering är stängda iår, tror iofs det är RÄTT idiotiskt att göra så också för folk hittar alltid fler P-platser och i värsta fall
så kan det bli mer bus i trafiken istället.

Men hur ofta är det ett par cementsuggor stoppar en folkmassa??

Bra skrivet i inlägg # 1 smile

OEM <3

375 Inlägg
1 april 2010
Idiotiskt att stänga av A6 och Icas parkering, det resulterar bara i att "buset" hamnar i stan.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

3 650 Inlägg
1 april 2010
JapMax skrev:
A6 i fjol (under elmia) såg förjävligt ut, man vågar inte åka med sin bil på sånna tillställningar för det är glas och fulla grisar överallt. Jag skiter iofs i hur fulla dom är, bara dom ger fan i ramla in i andras bilar och krossar glas. Fan man skulle slå ner svinen så dom fattar.

Om vi tar elmia som råkar va aktuellt och väldigt stor "träff" så är det ju inte bara "bilintresserat folk, typ sånna som hänger här utan även väldigt mkt raggarpack, o då menar jag inte raggare, utan raggarpack. Alltså de som super redlöst, slås, skriker och beter sig som jävla damp apor på zoo.

Jag tycker det är synd, då är ju träffarna i nkpg och jkpg bra mkt mer koncentrerade på bilfolk, sånna som  första hand gillar bilar och att bygga dom. Vi får se hur de blir i år..

mm, hoppas fan de inte händer nåt med nåns bil under elmia helgen, har ju mitt basballträ i bakluckan, och tänker fan använda det om det behövs!

121 Inlägg
1 april 2010
åkte förbi ica maxi lite tidigare ikväll o då stog betong suggor vid infarterna o coop parkringen e de bommar vid som förra året....men a6 o många fler parkeringar är fortfarande öppna.. dom kan ju knappast stänga av allt..återstår och se på lördag. Hoppas på en trevlig kväll iaf.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Sök