2895
Sök

Dags för nytt ljud i bilen(volvos40)..vad ska man satsa på för grejer?

5 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Orginalstereon i bilen har lagt av så tänkte köpa nytt.
bilen är en volvo s40 2004 FAS2.
Huvudenhet blir antagligen en Pioneer 4200sd eller en pioneer 2200ub.
Båda verkar vara ganska prisvärda och det viktigaste är egentligen att det är usb utag på fronten.
Men nu till det stora problemet, högtalarna.....
Har kollat runt en del och kommit fram till att det bästa är nog att köpa coaxialhögtalare för att jag ska
driva högtalarna på HU och det verkar lite för krångligt med att få det bra med ett kitsystem.
Det är alltså ett framsystem som jag är ute efter, det sitter 4" i brädan och 5.25" i dörrarna om jag har fattat allt rätt.
Grejerna ja har kollat lite närmare på är 2st dls högtalare
DLS 424 Performance  i brädan
DLS 425 Performance i dörrarna

Så vad tror ni om högtalarna, Kan det blir bra eller ska man satsa på några andra grejer?
Budgeten är strax över 1500 på högtalarna men vore inga fel med lite billigare.
Har en baslåda som kommer sättas in samtidigt i bilen också där bak.

Så vad tycker ni ? ska man satsa på dom högtalarna eller har ni några andra förslag ?

FYM racing.
122 Inlägg
3 april 2010
Tror MDS fanatic/dynamic högtalare hadde funkat bra till de! 
Om du även ska ha baslåda:P
Senast redigerat av FYM (3 april 2010)

FYM racing.

5 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
tack för svaret..
Men tror det endast blir huvudenhet just nu och testar hur det blir med orginalhögtalarna kvar och kanske satsar på ett slutsteg till ett riktigt framsystem framtiden..

mvh bobby

44 Inlägg
6 april 2010
Jag tycker du ska satsa på ett fint framsystem. Kicker KS eller någon liknande. Sen köpa ett steg till det som orkar driva dom fullt ut smile Har själv hört kicker KS förr och det spelade på som f*n. Det kan jag rekomendera till dig om du vill ha bas och endå fint ljud.

MVH Daniel

Sök