2685
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

2 419 Inlägg
17 april 2010
MrCarfreak skrev:
strandberg31 skrev:
Uj va bra det kommer bli!! smile Vad blir det för möte med street performance ? sponsring?

Tack så mycket!

Hehe, de visar sig efteråt wink

hehe hoppas det går bra då!!

Gasglad
3 244 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Kul att ni gillar förslag 3 på lackval och design!

Skall strax iväg till garaget och fixa så mycket som möjligt med motorn inför lack! Växellådan skall även den bli klar för lack!

//Carfreak

1 811 Inlägg
17 april 2010
djäklar vad du ligger i, ser ut att bli riktigt bra.

Gasglad
3 244 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Carlén skrev:
djäklar vad du ligger i, ser ut att bli riktigt bra.

Hihi, gäller å kämpa på sån den blir klar wink

Ikväll kommer en massa motordelar att rostgrundas!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Ett stycke rostgrundad växellåda och ventilkåpa wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/907836_jt4nqy.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/907837_sfy2pt.jpg

En fråga till er alla volvo fantaster.. De kromade listerna som sitter runt fram och bakrutan, hur sitter de fast? Går det att ta bort dem och endast ha fönster gummi listerna?!
Senast redigerat av MrCarfreak (18 april 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Fortsätter natten med att börja slipa ned åbäket inför lack!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Här står gjutjärns besten och ser allmänt förvirrad ut wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/large/907893_4x5jk7.jpg

Vissa av de delarna jag grundade åker på blästring istället då jag vill få de helt rena innan lackering!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/907894_uguoq8.jpg

//Carfreak

130 Inlägg
18 april 2010
lacka du något i natt får du allt ladda upp bilder på de:D

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
MattiasOlsson_ skrev:
lacka du något i natt får du allt ladda upp bilder på de:D

Har endast rostgrundat växellåda mm. Finns bilder i tråden wink

Annars har jag bara små pulat med motorn.

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
18 april 2010
Nu måste jag tyvärr ifrågasätta dig, men varför tvättade du inte lådan helren innan du började med färg? wink ser ju att det är massa skit runt medbringaren, och även i skarvarna sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2010
Ser bra ut smile Prenumererar från o med detta inlägget wink

Roligt att se att fler håller på med riktiga bilar och inte plast från öst wink

Har själv en 144 -69 jag småfixar med, inte riktigt i samma grad som du, utan jag ska få min besiktigad innan jag storriver smile Håller på med rostlagning nu, ska riva fram och bakvagn i nästa vinter och "trimma" det lite med andra bussnngar och krängningshämmare smile

Jag ska dock ha mer effekt i min, hämtade en "steg 2,5" topp igår och ska hämta en bottendel idag smile

Ska du trimma något senare? Liite skadar ju aldrig wink Om inte annat för att få ljudet smile

Vad fick du ge för att få framvagnen och resten av grejerna blästrat? Blir ju verkligen skitfint smile

Kommer följa detta med intresse smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Volvo1968: Medbringar delen satt på just för att jag inte skulle få rostgrund innuti lådan smile Den ska in på blästring! Så inge fusk här inte :p

twin_cam: Kul att du gillar projektet!! Jag kommer behålla motorn som ja har just nu, dock måste det nog på dubbla strombergare då den inte går bra med en.. I framtiden byggs de nog en fin maskin vid sidan om smile
Betalade 300:- för blästringen, dock är det ett rabbaterat pris eftersom de är min sponsor!
Normalt pris ligger på 500-1000:- för blästring av större delar!

//Carfreak

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2010
MrCarfreak skrev:
Volvo1968: Medbringar delen satt på just för att jag inte skulle få rostgrund innuti lådan smile Den ska in på blästring! Så inge fusk här inte :p

twin_cam: Kul att du gillar projektet!! Jag kommer behålla motorn som ja har just nu, dock måste det nog på dubbla strombergare då den inte går bra med en.. I framtiden byggs de nog en fin maskin vid sidan om smile
Betalade 300:- för blästringen, dock är det ett rabbaterat pris eftersom de är min sponsor!

Ok det va ju faktiskt inget farligt pris. smile

Du ska ju ha dubbla SU med trattar smile Då blir det det riktiga brölet wink

Men det är smidigt att bygga en motor brevid smile Finns ju gott om B20 motorer smile

Hur går den då? Jag har B20A med enkel stromberg i min, och den går klockrent... Inte snabb, men går fint wink

Har du glapp i fördelaren så går den som skit oavsett vad du har för förgasare på...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
MrCarfreak skrev:

Men det är smidigt att bygga en motor brevid smile Finns ju gott om B20 motorer smile

Hur går den då? Jag har B20A med enkel stromberg i min, och den går klockrent... Inte snabb, men går fint wink

Har du glapp i fördelaren så går den som skit oavsett vad du har för förgasare på...

njae, den går ojämnt på tomgång men så fort man kommer upp i lite varv sticker den iväg ganska fint, dock med misständningar ibland som resulterar i att den sjuter eld wink

Jag har en B18 som är borrad till 2.0l, enkel stromberg, v90 kam, steg 3 topp.

//Carfreak

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2010
Fränt wink Men kolla fördelaren då:) Så inte axeln glappar i sidled smile Ger de symptomet du säger smile

Ut i garaget o meka nu wink

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Fränt wink Men kolla fördelaren då:) Så inte axeln glappar i sidled smile Ger de symptomet du säger smile

Ut i garaget o meka nu wink

Hehe, lite svårt när motorn är nedplockad för renovering wink

Visserligen satt inte bultarna till fördelaren fast när ja skulle ta loss den men..

Blir ett problem sen vid uppstart igen wink

//Carfreak

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
18 april 2010
Mycket trevligt bygge du håller på med här big_smile
Detta kommer följas!

Och när det gäller rutlisterna, så sitter kromlisterna bara inkilade i ett spår i gummilisten.
Det går ju självfallet jättebra att ta bort dom helt om man inte vill ha dom där smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

Gasglad
3 244 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
St0hl skrev:
Mycket trevligt bygge du håller på med här big_smile
Detta kommer följas!

Och när det gäller rutlisterna, så sitter kromlisterna bara inkilade i ett spår i gummilisten.
Det går ju självfallet jättebra att ta bort dom helt om man inte vill ha dom där smile

Thnx!!

aha okej, tack så väldigt mycket, de listerna åker i soptunnan!

//Carfreak

1 811 Inlägg
18 april 2010
MrCarfreak skrev:
twin_cam skrev:
MrCarfreak skrev:

njae, den går ojämnt på tomgång men så fort man kommer upp i lite varv sticker den iväg ganska fint, dock med misständningar ibland som resulterar i att den sjuter eld wink

Enkel stromberg och steg 3 topp passar inte heller så bra ihop, behövs dubbla gasare om du ska få ut den tilltänkta effekten.

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2010
Carlén skrev:
MrCarfreak skrev:
twin_cam skrev:

Enkel stromberg och steg 3 topp passar inte heller så bra ihop, behövs dubbla gasare om du ska få ut den tilltänkta effekten.

Nä det tänkte ja inte på...blir lite magert eller typ strypt..

Sök