Trevligt med mera blankt, såg lite skrovligt ut somsagt , men förstärks säkert av blixten Tänk bara på att mer färg gör att motorn blir varmare efterssom värmen stängs in
Funderat på det, borde det inte gå att slipgrunda en motor?? Det är ju 2k det med, så..? Jag har iallafall 2k billack på min B20 och vet att många andra kör med det också, så slipgrund borde ju fungera
aa, dock var lacken helt nylagd så den hade inte flytit ut riktigt! aa, men värme är bra endå = bättre förbränning
jo de bör gå tycker man, vet dock inte hur bra slipgrunden fäster eller beter sig av värmen men.. denna svarta jag använder är en industri lack!
BTW: Tack för alla fina kommentarer!! Imorrn kommer de mer
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 525 Inlägg
19 april 2010
Ser skitafint ut har du vart & snokat på mina bilder när du kom på svartfärgen ? Fast jag tycker du borde skaffa en sprängkåpa till B20 med riktigt fäste för kopplingswire, det där såg nästan lite väl "tattigt" ut det Fast funkar gör det säkert ändå
Ser skitafint ut har du vart & snokat på mina bilder när du kom på svartfärgen ? Fast jag tycker du borde skaffa en sprängkåpa till B20 med riktigt fäste för kopplingswire, det där såg nästan lite väl "tattigt" ut det Fast funkar gör det säkert ändå
Tackar! Nä faktiskt inte.. kom på tanken själv :p
hehe, fast jag har ju en b18 med m40 låda.. Kopplingsstaget är nå hemmabygge från förre ägaren, ev. tar jag mått å ritar nå eget som skärs ur med cnc maskin el. liknande. Funkar gör det ju, kanske är onödigt att bygga om!
Kommer dock lägga upp en bild på min lamell så får ni avgöra om den är sliten eller fungerar ett par mil till!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 525 Inlägg
19 april 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
Tackar! Nä faktiskt inte.. kom på tanken själv :p
hehe, fast jag har ju en b18 med m40 låda.. Kopplingsstaget är nå hemmabygge från förre ägaren, ev. tar jag mått å ritar nå eget som skärs ur med cnc maskin el. liknande. Funkar gör det ju, kanske är onödigt att bygga om!
Kommer dock lägga upp en bild på min lamell så får ni avgöra om den är sliten eller fungerar ett par mil till!
Ser ut att komma från en Amazon med hydraulkoppling eller PV kanske med kopplingsstag...
Ja ska du bygga om är det väl lika bra att skaffa en sprängkåpa & kopplingshävarm+ eventuellt urtrampningslager till 140 med vajerfäste, kan fixa nåt foto imöra om du inte vet hur en sån ska se ut. har nog nån låda ståendes i uthuset...
Och kom ihåg att B18-sprängkåpa-med-B20-uttrampningslager-tabben får du inte göra Har du otur och det är olika lager blir det som hos en viss annan Göteborgare som skulle vara smart utan att tänka
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Börjat slipa alla packningsytor mm. Ska även börja matta ned de ytor som blir vita Still more to come! Den skarpsynte ser även att jag inte fuskat och struntat i att rengöra oljemunstycket
Även motorfästet fick sig lite vit färg.. detaljerna som gör den stora förändringen!
Jag har även rengjort en del delar samt samlat ihopp lite saker som ska in på blästring så småningom! Framvagnen börjar bli klar.. räknar med ca. 1mån så är den ihopp igen!
Och kom ihåg att B18-sprängkåpa-med-B20-uttrampningslager-tabben får du inte göra Har du otur och det är olika lager blir det som hos en viss annan Göteborgare som skulle vara smart utan att tänka
Utveckla gärna de där lite mer! Hur vet jag vilket lager som sitter på nu ?! var inget nämnvärt slitage på tryckplattan iafall!
med 5 minuters urtagning av drivlinan. så använd lamellen du har, såg riktigt bra ut. byggs en motor på sidan om, skall du lägga allt krut på denna....
mvh farsan
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
med 5 minuters urtagning av drivlinan. så använd lamellen du har, såg riktigt bra ut. byggs en motor på sidan om, skall du lägga allt krut på denna....
mvh farsan
Så sant så! För göra bilen till bättre än nyskick, sen fokusera på en annan motor när utsidan är klar! Drömmen är en B20 med turbo och trycksatta förgasare!