4219
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

1 212 Inlägg
6 augusti 2010
faan! snor du blitzen igen! plocka svarven och lär dig något nytt.

farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

110 Inlägg
6 augusti 2010
detta blir ju riktigt fint:) kan du inte köpa en kopplingswire til en 240 istället annars? jag tror nästan det är lättare att sätta i en sån, fast jag är långt ifrån allvetande så det är ju kanske inte så det är !smile
Senast redigerat av pizza_gnun (6 augusti 2010)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 augusti 2010
MrCarfreak skrev:
Bensinskallen skrev:
MrCarfreak skrev:
Tack för bilden Tomas, en sån klump behöver jag också kom jag på nu efter att jag såg bilden!

Bensinskallen: Ajjemensan, helt korrekt, du är smart du: måste bero på att du är folkraceåkare = bonnemeckare wink Får försöka tillverka en sådan grejj som du menar wink

Jajemen, man får ta till många fina fulknep ^^

Men löser de sig med svarv så blir det ju perfekt wink

Så det ska va, särkilt i folkrace där funktion går före utseende!

aa precis, dock kommer det ta längre tid att lära sig svarven än att fixa något annat med svets å lite plåt wink

Svarva som är så kul wink Hade gärna svarvat det åt dig men har ju ingen egen svarv roll

Gasglad
3 244 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Då var växellådan snart upphängd riktigt i fästet. Fick borra ett nytt hål i växellådsbalken bara. Kommer bli hur bra som helst detta smile Skall även ta en tripp till biltema senare för att skaffa riktiga kabelskor till elkabeln smile Mätarhållaren är fortfarande inte klar eftersom jag saknar håls såg till detta.

Börjar närma sig sakta men säkert.. fast tänker man efter så har man 1miljon saker kvar att fixa wink

Sket sig med växellådsfästet sad One step forward - Two steps backward wink
Senast redigerat av MrCarfreak (7 augusti 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Fick en helt ny hålsåg av far min.. 1 hål så var den slut + att hela mätarhållaren är åt helvete nu så får börja om..

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Kupéfläkten är nu inkoppplad också.. har börjat dra lite plus kabel smile Skall även bygga om mätar hållaren, tar sticksågen och sågar ut istället om ja har några blad kvar till den.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
El kabeln är strax färdig dragen, kommer gå inne i kupén men sånna gummibeklädda klammor som fastsättning. Ev. blir det uppstart av motorn inatt också wink

elen färdig!!Kupéfläkten fungerar som den ska, likaså lampor samt startmotorn wink Nu är det bara pumpen kvar då.. Skall bara dra lite provisoriskt sålänge.. Kopplar in via relä samt med en brytare i skuffen sålänge.

Om ca. 1tim så är det uppstart som gäller! Kommer naturligtvis filma starten!
Senast redigerat av MrCarfreak (8 augusti 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
IT`S ALIVE PEOPLE!!!!!

Watch & njoy!

Först satte jag igång pumpen för att få lite bränsle fram å för att utesluta läckage, sedan stängdes den av och motorn provstartades, sedan satte jag på pumpen igen och startar, herre jävlar sicken fin maskin - låter dock som en traktor då jag ej har downpipen monterad ännu!!
Som ni ser på filmerna så rör sig varken kaross eller motor, så ni som trodde att hela bilen skulle vibrera pågrund av mina stumma alu motorkuddar hade en aning fel wink

[video]http://www.garaget.org/video/7ac3zzao9y55[/video]

Varmkörd och läckage kontroll utförd - dags och börja gasa då (Håll i er!) - Påminner om en cummings diesel faktiskt wink

[video]http://www.garaget.org/video/jomka2z6u763[/video]

Vill tacka alla för all motivation och inspiration under detta bygge, men är ej klar ännu wink Nu är det finlir kvar samt montering av växellådsfäste, diverse mätare, framvagn mm.

Vill även tacka min flickvän så fått sova ensam "några" nätter nu samt ett stort tack till min far (Kenth66) för alla de delar jag fått samt alla tips. Snart får du åka med farsan wink

Over and out - time to sleep!

//Carfreak

535 Inlägg
8 augusti 2010
Får la gratulera då! Verkar vara en redig motor!
Jag är inte den som skrivit mycket i tråden, men jag följer dock varenda uppdatering du gör! wink

Motorer utan turbo.....suger!

2 419 Inlägg
8 augusti 2010
Fan va gött att den lever!!! big_smile Har du nån strömbrytare vid pumpen eller hur funkar det när du kan stänga av den och så?

1 811 Inlägg
8 augusti 2010
Grattis, riktigt bra jobbat.

242 V8 Bygge:)
148 Inlägg
8 augusti 2010
fan vad fint smile

Livet ska levas på bredden
Kolla in mitt v8 projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186246

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 augusti 2010
Fan vad härligt, grattis till uppstarten! big_smile

Gasglad
3 244 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Tack så mycket för alla fina kommentarer!!

Lemmy_Kilmister: Tack så mycket, hehe, som jag brukar göra då smile Inte alltid man orkar skriva något men alltid kul att se nya updates!

strandberg31:Ajjemensan, just nu har jag pumpen kopplad till ett relä, även ett brytare som slår till/från relät, kommer vara placerad på mätarhållaren sen!

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 augusti 2010
Man får gratulera, nu är det inte långt kvar big_smile Fronten har du ju, och bagage och golv är ju såsätt klart, så bara att bygga inredningen och laga utsidan kvar nu då big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Man får gratulera, nu är det inte långt kvar big_smile Fronten har du ju, och bagage och golv är ju såsätt klart, så bara att bygga inredningen och laga utsidan kvar nu då big_smile

Tackar! aa precis, bara finlir kvar i princip smile Utsidan kommer fixas i vinter smile

//Carfreak

1 266 Inlägg
8 augusti 2010
Det är utsidan som är det jobbiga tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Gasglad
3 244 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
rally-tobbe skrev:

njae.. 2-3dagar så är den redo för grund wink

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 augusti 2010
MrCarfreak skrev:
rally-tobbe skrev:

njae.. 2-3dagar så är den redo för grund wink

Vi Göteborgare är ena riktiga snabb-arbetare vet du wink När vi orkar så att säga big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 373 Inlägg
8 augusti 2010
Man får gratulera till ett kanonjobb som du har gjort!! Lycka till med resten smile

Häls. Hervas

Sök