4114
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
#1181
IT skrev:
Vart fick du tag på skärmarna?
bra jobb du gör

Köpte de beg. Men annars säljer RP glasfiber helt nya!

//Carfreak

75 Inlägg
9 augusti 2010
#1182
MrCarfreak skrev:
IT skrev:
Vart fick du tag på skärmarna?
bra jobb du gör

Köpte de beg. Men annars säljer RP glasfiber helt nya!

ok bra att veta! Tack!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
10 augusti 2010
#1183
ser ut att ha hänt mycke här dom dagar man inte orkat med datorn smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1184
farbrorbozze skrev:
ser ut att ha hänt mycke här dom dagar man inte orkat med datorn smile

Ajjemensan, hänt ganska mycket smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1185
Blir så sne.. har bytt slangklämmor 2 gånger nu men likt förbaskat så skär innerkanten hål i slangen :s Hur fasen kan detta hända? Funderar på att sätta kopparrör sista biten istället så det blir mindre stretch på slangen.. Alla andra slangar har klarar sig, just matnings slangen som strular :s

Ska prova med en annan typ av klamma.

Edit:
Läcker endå sad Vette tusan vad jag ska göra nu..

Läckan fixad wink Mässingsnippeln som läckte, drog 2 varv med gängtejp så var de löst..
Senast redigerat av MrCarfreak (10 augusti 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1186
har ett teeny weeny problem. På tomgång samt jämn gas så vill den "misstända" - "nysa".. Antar att de beror på för mager blandning? Hur grundinställer/ställer man in dellorto förgasare? In med bland/luft skruven max å ut 2½varv?

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1187
Lite problemlösning, need some help!

Har ej provkört bilen utan bara kollat allting på tomgång samt torrgasning.

På tomgång ligger den på AFR19-22, vid gaspådrag när laddet kommer så har jag AFR9-11, vid jämn gas precis vid ladd så vill den nysa/misstända.
När jag släpper gasen så skjuter den blå eld, detta bör ju tyda på för mager blandning?

Har skruvat en del på blandskruvarna så jag får omkring AFR14-16 på tomgång men då känns de som att de ska fetta på alldeles för mycket på gas vid ladd ?!

Vilket bränsletryck är det optimala för dubbla dellorto 40:or ? Har en malpassi regulator med dubbla utgångar, en till varsin förgasare, de är även ihoppkopplade så har bränsletryck från båda håll.

Är inte så duktig på förgasar turbo så alla tips uppskattas!

//Carfreak

P o r s c h e
1 700 Inlägg
10 augusti 2010
#1188
Har du satt dit avgassysstemet? Vet inte hur pass mycke det påverkar en turbomotor men utan avgassystem blir det mindre mottryck och kan ändra karaktären lite.....

Var inte motorn plockad ur en bil som gått?


Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1189
Bensinskallen skrev:
Har du satt dit avgassysstemet? Vet inte hur pass mycke det påverkar en turbomotor men utan avgassystem blir det mindre mottryck och kan ändra karaktären lite.....

Var inte motorn plockad ur en bil som gått?

har bara en downpipe på 30cm om ens det monterad.

Jo det gjorde den smile Väntar på svar från förre ägaren..
Har labbat lite med blandskruvarna, ligger på afr14-17 nu på tomgång, vilket nästan är lambda 1 så det är ju positivt. Nu behöver jag bara en bränsletrycksmätare och veta vilket tryck som är bäst till förgasar turbo dellorto.

Rätt svårt att ställa in något när man ej kan provköra bilen.. kommer nog dröjja för har inte hittat nån som kan pressa ur mina bussningar till övre länkarmarna. Måste även fixa växellådsfäste..

Men men..
Senast redigerat av MrCarfreak (10 augusti 2010)

//Carfreak

32 Inlägg
10 augusti 2010
#1190

Saknar min gamla bil!!! sad hehe!

Gasglad
3 244 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
#1191
Dieselhoran skrev:

Saknar min gamla bil!!! sad hehe!

Hehe, visst blir den rå wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
#1192
Yttligare felsökning har utförts idag.. Kollat igenom allt i princip.. Tänk vad tändningen kan ställa till det :p Stod på 10 grader på tomgång, skall stå på 15-20 grader, ställde om och provade, går som en dröm wink Visserligen skjuter den eld vid gassläpp efter laddtryck men så ska det va på riktiga monster motorer wink Ska försöka få tag på en bränslemätare så jag kan ställa trycket exakt då dellorto är otroligt känsliga! Lite nervös är man inför provkörning kan jag säga wink Förhoppningsvis håller den för några fullgas repor iafall men jag har inte några förhoppningar kring växellåda och kardan :p

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
11 augusti 2010
#1193
MrCarfreak skrev:
Yttligare felsökning har utförts idag.. Kollat igenom allt i princip.. Tänk vad tändningen kan ställa till det :p Stod på 10 grader på tomgång, skall stå på 15-20 grader, ställde om och provade, går som en dröm wink Visserligen skjuter den eld vid gassläpp efter laddtryck men så ska det va på riktiga monster motorer wink Ska försöka få tag på en bränslemätare så jag kan ställa trycket exakt då dellorto är otroligt känsliga! Lite nervös är man inför provkörning kan jag säga wink Förhoppningsvis håller den för några fullgas repor iafall men jag har inte några förhoppningar kring växellåda och kardan :p

finns väl bränsletrycksregulatorer med inbyggd mätare på? kanske lämpligt?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 212 Inlägg
11 augusti 2010
#1194
MrCarfreak skrev:
Bensinskallen skrev:
Har du satt dit avgassysstemet? Vet inte hur pass mycke det påverkar en turbomotor men utan avgassystem blir det mindre mottryck och kan ändra karaktären lite.....

Var inte motorn plockad ur en bil som gått?

har bara en downpipe på 30cm om ens det monterad.

Jo det gjorde den smile Väntar på svar från förre ägaren..
Har labbat lite med blandskruvarna, ligger på afr14-17 nu på tomgång, vilket nästan är lambda 1 så det är ju positivt. Nu behöver jag bara en bränsletrycksmätare och veta vilket tryck som är bäst till förgasar turbo dellorto.

Rätt svårt att ställa in något när man ej kan provköra bilen.. kommer nog dröjja för har inte hittat nån som kan pressa ur mina bussningar till övre länkarmarna. Måste även fixa växellådsfäste..

Men men..

visst fasen måste det finnas någon i detta avlånga land som kan hjälpa min son med pressning//
Rätt svårt att ställa in något när man ej kan provköra bilen.. kommer nog dröjja för har inte hittat nån som kan pressa ur mina bussningar till övre länkarmarna. Måste även fixa växellådsfäste..// vi vill ju alla se vad den presterar....tongue
mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
#1195
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Yttligare felsökning har utförts idag.. Kollat igenom allt i princip.. Tänk vad tändningen kan ställa till det :p Stod på 10 grader på tomgång, skall stå på 15-20 grader, ställde om och provade, går som en dröm wink Visserligen skjuter den eld vid gassläpp efter laddtryck men så ska det va på riktiga monster motorer wink Ska försöka få tag på en bränslemätare så jag kan ställa trycket exakt då dellorto är otroligt känsliga! Lite nervös är man inför provkörning kan jag säga wink Förhoppningsvis håller den för några fullgas repor iafall men jag har inte några förhoppningar kring växellåda och kardan :p

finns väl bränsletrycksregulatorer med inbyggd mätare på? kanske lämpligt?

Sant! Men då jag redan har en malpassi regulator så känns det som onödiga pengar. En separat mätare med slangadapter kostar bara 260:- smile

En fråga som du kanske kan svara på, när man har sånna gummi mellanlägg mellan gasare och insug, hur hårt ska man dra bultarna då?

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
12 augusti 2010
#1196
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Yttligare felsökning har utförts idag.. Kollat igenom allt i princip.. Tänk vad tändningen kan ställa till det :p Stod på 10 grader på tomgång, skall stå på 15-20 grader, ställde om och provade, går som en dröm wink Visserligen skjuter den eld vid gassläpp efter laddtryck men så ska det va på riktiga monster motorer wink Ska försöka få tag på en bränslemätare så jag kan ställa trycket exakt då dellorto är otroligt känsliga! Lite nervös är man inför provkörning kan jag säga wink Förhoppningsvis håller den för några fullgas repor iafall men jag har inte några förhoppningar kring växellåda och kardan :p

finns väl bränsletrycksregulatorer med inbyggd mätare på? kanske lämpligt?

Sant! Men då jag redan har en malpassi regulator så känns det som onödiga pengar. En separat mätare med slangadapter kostar bara 260:- smile

En fråga som du kanske kan svara på, när man har sånna gummi mellanlägg mellan gasare och insug, hur hårt ska man dra bultarna då?

bultar ska aldrig dras hårt wink aldra hälst inte på en förgasare för då kröker man ju fästöronen.
använd låsmutter & dra löst. så dom går emot & lite till bara.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#1197
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

finns väl bränsletrycksregulatorer med inbyggd mätare på? kanske lämpligt?

Sant! Men då jag redan har en malpassi regulator så känns det som onödiga pengar. En separat mätare med slangadapter kostar bara 260:- smile

En fråga som du kanske kan svara på, när man har sånna gummi mellanlägg mellan gasare och insug, hur hårt ska man dra bultarna då?

bultar ska aldrig dras hårt wink aldra hälst inte på en förgasare för då kröker man ju fästöronen.
använd låsmutter & dra löst. så dom går emot & lite till bara.

Okej, får göra det!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#1198
Kopplat in bränletrycksmätare och ställt trycket på 0,2bar - ingen skillnad. Ställt tändningen igen - ingen skillnad.

Vad kan det vara???

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
#1199
Såhär beter sig mina gasare så är inställningen som är fel troligtvis.
http://www.youtube.com/watch?v=89LLMQkS7mY


Nu har jag ingen gnista alls :s Verkar vara något knas med tändboxen..
Senast redigerat av MrCarfreak (13 augusti 2010)

//Carfreak

1 266 Inlägg
13 augusti 2010
#1200
MrCarfreak skrev:
Såhär beter sig mina gasare så är inställningen som är fel troligtvis.
http://www.youtube.com/watch?v=89LLMQkS7mY


Nu har jag ingen gnista alls :s Verkar vara något knas med tändboxen..

Hade samma problem med mina förgasare hmm

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst


Sök