2656
Sök

Högtalare i Saab ng900?

44 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Tjena.

Tänkte jag skulle köpa högtalare till bilen. Vad ska jag ha för högtalare? Någon som kan ge lite förslag vad som kan spela bra med en Mutant Conquest 15" i skuffen? Jag har kollat lite på Kicker KS serien men den är lite väl dyr tycker jag. Ge mig lite förslag på billiga högtalare men det ska ändå spela bra smile Ni kan gärna skriva vilket steg jag ska ha om ni tycker det är nödvändigt eller om jag ska spela det på stereon?

Jag är mycket dålig på ljud. Men jag tycker det är riktigt roligt big_smile

Tackar för svar!

MVH Daniel

7 274 Inlägg
5 april 2010
Du vill möta upp en 15" och tycker att 1800kr är för dyrt för högtalare hmm

44 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Du vill möta upp en 15" och tycker att 1800kr är för dyrt för högtalare hmm

Dyrt och dyrt vet jag inte om det är men man har inte mycke cash om man går i skolan sad fast får väl vänta till att köpa tills jag har jobbat lite i sommar smile får duga med 15" tills sommarn wink Har dock inte provlyssnat den än sad

stRaend
5 april 2010
Så du går och köper en 15" bas innan du har något framsystem att möta upp med? ^^ låter ju hyffsat "bra" i mina öron. Spara ihop lite mer pengar och köp något vettigt kitsystem och steg så blir du mer nöjd än att köpa några billigare högtalare och ännu billigare steg. mitt tips bara smile

44 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
Så du går och köper en 15" bas innan du har något framsystem att möta upp med? ^^ låter ju hyffsat "bra" i mina öron. Spara ihop lite mer pengar och köp något vettigt kitsystem och steg så blir du mer nöjd än att köpa några billigare högtalare och ännu billigare steg. mitt tips bara smile

Okej, skulle inte köpt bas egentligen men fick den för så pass bra pris.

STREETRACER
892 Inlägg
6 april 2010
har du steg o så till att driva den där 15" med?? 

och vad menar du med att möta upp?? spela rent som fan o så elr??

Bmc Crew

stRaend
6 april 2010
möta upp = ha ett framsystem som inte basen spelar ifrån direkt samt som kan gå ner så djupt så basen in jobbar lika högt upp. Det är min tolkning iallafall.

44 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
har du steg o så till att driva den där 15" med?? 

och vad menar du med att möta upp?? spela rent som fan o så elr??

klart jag har steg, spelar ju inte basen på stereon om du tror det ^^

Som dom säger. Ha så att basen inte spelar så att jag inte hör högtalarna.

44 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
möta upp = ha ett framsystem som inte basen spelar ifrån direkt samt som kan gå ner så djupt så basen in jobbar lika högt upp. Det är min tolkning iallafall.

Kunde inte sagt det bättre själv wink

Gladen Audio
2 388 Inlägg
6 april 2010
Du har ca 3mil till ett ställe som kan hjälpa dig personligen istället för över nätet, du får själv räkna ut vilket big_smile
Senast redigerat av Frippe_L (6 april 2010)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

44 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Du har ca 3mil till ett ställe som kan hjälpa dig personligen istället för över nätet, du får själv räkna ut vilket big_smile

Haha, true story smile det tänkte jag inte på tongue

Sök