3379
Sök

Meningen med att ha en snabb bil?

1 534 Inlägg
7 april 2010
#21
1. köra ifrån folk och vara cool på stan med den här minen --> cool
fast man måste ha en bil utan turbo då för snurbo är för bögar de vet ju alla

2. nej aldrig

3.Motorbananan, knutstorp
260 23  Kågeröd

en bit ovanför malmö då, men det ligger iaf i skåne


263 Inlägg
7 april 2010
#22
onödig tråd

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

12 086 Inlägg
7 april 2010
#23
Iam2fast4U skrev:
1. köra ifrån folk och vara cool på stan med den här minen --> cool
Den är minen har jag allt för ofta när jag åker runt i min värsting haha

127 Inlägg
7 april 2010
#24
Meningen med att köpa en snabb bil är uppenbarligen för att kunna dra vid önskat tillfälle. Vare sig det är lagligt eller inte så är det ju alltid roligt big_smile

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

3 Inlägg
7 april 2010
#25
Ras_J skrev:
JapMax skrev:
Ras_J skrev:
Jag kör precis lika fort med en "långsam" bil som en "snabb"!
Det är ju mest trafiksituationen och väghållningen som avgör hastigheten... Sedan är det ju ganska underbart att köra en bil som man inte behöver växla och åbäka sig med när man kör om! Med mercadieseln jag åker i nu får man ju "ta sats" i en halv kilometer och se till att ha en halvmils fri sikt innan omkörning! wink
Jag är tvärt om, åker jag en slö bl åker jag sakta. Kör jag derimot en snabb bil så blir de att jag gasar lite extra automatiskt tongue Alla bilar jag haft en längre stund har varit relativt motorstarka, tycker helt enkelt de är tråkigt med slöa bilar.
OK då!
Visst blir det liiite intensivare körning med en motorstark bil även för min del, men med en slö bil åker plattan i bott oftare än i en kraftfull...
Precis, när man väl fått upp farten så vill man absolut inte släppa av för man vet att det tar en evighet att få upp den igen. Så detta resulterar ju ofta i att man ligger kvar på samma fart när man kommer dit det blir sänkt hastighet:rolleyes:.

3 650 Inlägg
7 april 2010
#26
Danyeal skrev:
finns det annars inge GPS lr nått som visar vart alla fartkameror är ?? har för mig de iaf
Fartkameror är ju ditt minsta problem om du ska ut å köra fort..


135 Inlägg
7 april 2010
#27
Man behöver ju inte köra som en dåre bara för man har en snabb bil, jag tycker det gött att köra snabb bil pga jag vet att jag kan om jag vill! wink


5 111 Inlägg
7 april 2010
#28
1. För att det är roligare än en slö, även om man inte får köra över 110 så är det nervpåfrestande om det tar två minuter dit.
2. Aldrig
3. Vet ej


2 982 Inlägg
7 april 2010
#29
Danyeal skrev:
jag vill ju ha en snabb bil men ja vill inte heller bli av med kortet, jag menar hur lätt e d om du kör runt i en supra ?? och försöker att INTE gasa iväg ? det är därför jag undrar om det finns några banor också sad
jadu, idag kan jag bevisa grejer..
fick böter på 2400:- för fortkörning. 44km/h på 30väg!
i sthlm älvsjö vid 10.20 tiden


Musiker
472 Inlägg
7 april 2010
#30
Kesler skrev:
Danyeal skrev:
finns det annars inge GPS lr nått som visar vart alla fartkameror är ?? har för mig de iaf
Fartkameror är ju ditt minsta problem om du ska ut å köra fort..
+1

Var nu rädd om dig själv och andra oavsett vad för slags bil du köper!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

23 Inlägg
7 april 2010
#31
Som Oplemadness skrev räcker att höra vrålet från en högvarvad motor smile gärna med vtec:P Aldrig fel att ha dom extra hästarna under huven.. Dock kör ja inte nån monster bil men den skjuter på hyffsat..

Vad de gäller fartkamror så står där ju skyltar var dom e så ska väll inte vara så svårt att sänka farten innan dom...

Edit:stavfel

360 Inlägg
27 april 2010
#32
HereComesTrouble skrev:
1. Privat tivoli varenda gång du vrider på nyckeln!
haha!

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

401 Inlägg
27 april 2010
#33
Min bil e redigt slö men vart av me kortet en sväng ändå så..beros nog inte på ifall bilen är snabb elr inte.
Senast redigerat av Saab_Diana (27 april 2010)


Darth Vader
1 644 Inlägg
27 april 2010
#34
JapMax skrev:
Ras_J skrev:
Jag kör precis lika fort med en "långsam" bil som en "snabb"!
Det är ju mest trafiksituationen och väghållningen som avgör hastigheten... Sedan är det ju ganska underbart att köra en bil som man inte behöver växla och åbäka sig med när man kör om! Med mercadieseln jag åker i nu får man ju "ta sats" i en halv kilometer och se till att ha en halvmils fri sikt innan omkörning! wink
Jag är tvärt om, åker jag en slö bl åker jag sakta. Kör jag derimot en snabb bil så blir de att jag gasar lite extra automatiskt tongue Alla bilar jag haft en längre stund har varit relativt motorstarka, tycker helt enkelt de är tråkigt med slöa bilar.
Jag fungerar nog tvärtom ifrån dig, i passaten, som är något av det tröttaste gud skapat så är det mycket agressivare körning än vad det är i RX-7an, i den glider jag omkring i mitt eget lugna fina tempo (Om ingen hetsar mig förstås wink ). Passaten kör jag tills den rasar i princip, och den får gå därefter tongue
Senast redigerat av Tom (27 april 2010)

Braaaaap?

?
1 038 Inlägg
27 april 2010
#35
Danyeal skrev:
nu har man tagit körkortet och nu e d dax att köpa bil! .. och det första man hör från en massa polare är " ohh jaa fyfan köp en sjuuk snabb bil fan va ball "

och så står man där som ett frågetecken. Denna fråga riktar sig till alla med " snabba " bilar.

1. Meningen med att ha en snabb bil ?
2. Hur ofta har ni blivit av med körkortet?
3. Finns det något ställe (område ) där man får kör fort " lagligt " t,ex några banor? isåfall vart och finns det någon i malmö ?

.. det var alla frågor jag kom på just nu , tack för alla svar
Du behöver inte ha en snabb bil för att bli av med kortet.


1: Snabbast upp till 110km/h big_smile
2: 2ggr men bara ena för fortkörning.
3: Meca raceway sen har ni väl blackrace där nere.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 april 2010
#36
Roligt när det svarar lite när man använder högerfoten big_smile Man behöver ju inte sätta cruisen på 200 bara för att man har en stark spis men som tidigare nämnt är det guld vid omkörningar och på påfarter, att sedan ha lite krut om någon skulle bli kaxig är ju inte heller så tokigt. Kör man med huvet så är det inga problem och jag har aldrig blivit stoppad pga för hög hastighet. Snarare tvärt om, jag kör väll lugnast av alla polare trotts att jag har snabbast bil big_smile

Rock'n Roll

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 april 2010
#37
Tveksamt om min kan klassas som snabb men ändå. V6 Turbo på 250kusar och gör sina 250km/h iaf.

Mycket bra att ha lite extra vid omkörningar mm.

Ställer farthållaren enligt GPS-fart till gällande hastighet så man åker inte snabbare pga lite fler hästar.
Har aldrig fått böter pga det. Snarare tvärtom.

En polis som bromsade och vände om för 3 veckor sedan. Då gick det lite väl för fort då jag var försenad och hade alla xenonlysen igång för det var före 5 på morgonen.
När de svängde runt och började köra efter så passerade jag ett krön och pga motorn kunde jag hålla dem bakom så det räckte... Såg dem inte efter det...

Kan dock vara bra med lite extra när vanliga svenssons eller taxibilar ska stressa fram smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

207 Inlägg
27 april 2010
#38
En snabb bil är ju snabb att komma upp i fart ;P Så om du tex har brådis att handla en läsk innan affären stänger och det är ett par rödljus på vägen så kommer du snabbare upp i 70 än med en långsam bil tongue Men då är det ju AWD som gäller ;P

Men jag ska väl inte säga något, jag har ju en 180 centiliters 4cyl bmw :> det är en räser det :>


806 Inlägg
27 april 2010
#39
Danyeal skrev:
nu har man tagit körkortet och nu e d dax att köpa bil! .. och det första man hör från en massa polare är " ohh jaa fyfan köp en sjuuk snabb bil fan va ball "

och så står man där som ett frågetecken. Denna fråga riktar sig till alla med " snabba " bilar.

1. Meningen med att ha en snabb bil ?
2. Hur ofta har ni blivit av med körkortet?
3. Finns det något ställe (område ) där man får kör fort " lagligt " t,ex några banor? isåfall vart och finns det någon i malmö ?

.. det var alla frågor jag kom på just nu , tack för alla svar
1. ha kul så in åt man lever bara en gång
2. aldrig på 3 år
3. meca raceway och finns massor utanför malmö


pnorberg
27 april 2010
#40
Så här ser jag det, kör du i en snabb bil t.ex. Porsche 911, Skyline osv. så behöver du inte gasa, folk vet ändå att den går snabbt. wink
Kör man en bil som är slö måste det kompenseras med aggressivt körande. tongue Tta det här men ett flak salt smile


Sök