Det är en topp från en B234 med 16ventiler istället för den vanliga 8ventilaren. Bottendelen är från en B230FK alltså ett turboblock Vad man ska kalla sammansättningen vet jag ej, B234FK-R kanske
Int så jädra långt kvar tills vi kanske börja få se nåra försök te en uppstart? Förstår att de är mycke "små pill" kvar men ni ser ju ut att ha det mesta nu!
Int så jädra långt kvar tills vi kanske börja få se nåra försök te en uppstart? Förstår att de är mycke "små pill" kvar men ni ser ju ut att ha det mesta nu!
Nä förhoppningsvis är det nära nu, men lite småpill kvar som sagt
Det är en topp från en B234 med 16ventiler istället för den vanliga 8ventilaren. Bottendelen är från en B230FK alltså ett turboblock Vad man ska kalla sammansättningen vet jag ej, B234FK-R kanske
passar alla kanaler osv. med den toppen på det blocket bolt-on?
passar alla kanaler osv. med den toppen på det blocket bolt-on?
häftigt bygge ska också snart börja med 16v turbo med civinko sprut .. lärde mig en helt del här som jag inte hade en susning om hoppas ni får motorn att lira bra
Inte hänt så mycket, dåligt väder. Men ett FK block var jag och polaren och inhandlade.
Har även fått reda på att motorn ej kommer gå att regga med turbo så det blir att besikta först innan allt stoppas i.
Så just nu väntar lagerbyten i blocket, svarva ner 16v kolvarna, lätta svänghjulet och att lacka blocket gult för ovanlighetens skull. Det är tänkt att motorutrymmet kommer att gå i gult och svart. Måste även inhandla ett motorstativ eller tillverka ett har vi kommit fram till, det gör ont att tappa blocket på ringfingret...
Lite funderingar, hur kommer det funka med 16v bränslebox? Turboboxen är väl programmerad att ösa på mer soppa när laddtrycket kommer? Det är det ju inte på 16v.
Soppan går ju fixa med btr men därimot tändkurvan blir problem vet det för jag har precis instalerat megasquirt i min då är det tändmodulen som styr den:P