2123
Sök

Är marknaden död för gamla dieselbilar? Vill ha feedback på min annons..

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har precis lagt ut min BMW 525tds kombi på blocket, vanligtvis när man lägger ut en annons så brukar det komma lite mail och sådant med en gång.. Denna gången var det helt dött! Fick känslan av att ingen kanske vill betala den höga skatten för en billig dieselbil?

Kanske blir mera drag när jag betalat skatten (som ska göras nu i april) och servat den (gör jag nästa vecka)...

Länk till min annons: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_525t … 15&w=1

BMW - Better Make Way

772 Inlägg
8 april 2010
Med tanke på att din är dyrast, när man ser på årsmodell och miltal, plus att
den har lite små fel, och rost så väljer nog många bort din.
Sen är det inte lätt överhuvudtaget att sälja bil idag.

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
Dyrast = inga mail..

Det var väl inte så svårt!
Sen känns hela tråden som smygreklam till din annons..

I'm not a fighter, I'm a lover!

4 670 Inlägg
8 april 2010
Xtravagant skrev:
Dyrast = inga mail..

Det var väl inte så svårt!
Sen känns hela tråden som smygreklam till din annons..

Kan bara hålla med här!
Ska man sälja kan man inte vara dyrast +  rost osv på bilen sägs ju själv?
varför skriva i annonsen att den inte är nyservad om du nu ska serva den? STORT MINUS Serva den istället!

Samma sak skatt betala den istället o skriv Skattad och besiktad?
Sen varför skriva att jag ska ringa förra ägaren för information? Vet du inte vad som är gjort på bilen och sådant? jag skulle inte vilja ringa förra ägaren och fråga saker!

Så gör om annonsen, Sänk priset!

Mina råd!

Musiker
472 Inlägg
8 april 2010
Jag hade blivit intresserad, men du får nog stå ut med viss prutning tor jag.
Hade du haft den ute förra sommaren innan jag köpte mercan hade jag kommit och tittat direkt!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

342 Inlägg
8 april 2010
Håller med vad som sägs tidigare i tråden. För dyrt och helt oattraktiv annons.
Dessutom: Just E34:or kastar ju folk efter en ...
Man får ju en riktigt fräsch sådan för i princip ingenting ...

Och med 35.000 mil +, lite rost här och där, strulande tankmätare ...
Njae, då ligger nog gränsen för att det ens skulle vara intressant rätt långt under några 17.000 kronor.

Dessutom ligger du näst högst i begärt pris i landet (som flera redan påpekat).
Det hjälper ju knappast heller ...
Senast redigerat av 9Femma (8 april 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

5 198 Inlägg
8 april 2010
vad förra ägaren har gjort eller inte gjort tycker inte jag har nån betydelse... skriv det du vet är gjort..

Driver
2 111 Inlägg
8 april 2010
Läst igenom annonsen och kikat på bilderna osv.

Det som kraftigt drar ner "suget" är som de tidigare också har sagt, felen samt att man ska ringa förra ägaren.

Ring upp honom själv! Skriv ner en lista på allt som är gjort så har du den informationen. Sen finslipa annonsen, den du har nu skrämmer fler än den lockar.

Detdär med rosten o tankmätarn kan du tala om på telefon när någon ringer. Ingen förväntar sig en helt rostfri/felfri E34.

Serva eller skit i o nämna det i annonsen, pröjsa skatten o ta även bort det ur annonsen.

Min åsikt.
Lycka till!

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (8 april 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Kikade på det med skatten nu, den kommer hamna på mig vare sig jag vill eller inte, då den ska betalas denna månaden, så nyskattad blir den i vilket fall.

Olja och filter ska jag köpa idag, och antagligen också byta idag.

Och det där med att ringa föregående ägare.. Ägaren som hade bilen innan har bytt nästan ALLT på bilen, det är så fruktansvärt mkt grejer att jag inte kan komma ihåg allting.

Vad gäller priset, så är det satt högt just för att alla ska pruta så mkt, så då finns det utrymme för det tongue

Sedan får jag nog ta bort det om tankmätaren och rosten då det inte spelar någon roll på en såpass billig bil.

BMW - Better Make Way

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 april 2010
Jag tycker den såg fräsch ut iaf! Tror säkert det finns potential att bli av med den om någon som kan få tag på billig diesel eller liknande är intresserad av en fräsch gammal kombi smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 198 Inlägg
8 april 2010
men be inte köparen ringa förra ägaren,det är ett sätt att frånsäa sej eventuella fel,,, tycker jag.. typ... det va inte jag,, det va han..

1337
1 343 Inlägg
8 april 2010
von_blad skrev:
Kikade på det med skatten nu, den kommer hamna på mig vare sig jag vill eller inte, då den ska betalas denna månaden, så nyskattad blir den i vilket fall.

Olja och filter ska jag köpa idag, och antagligen också byta idag.

Och det där med att ringa föregående ägare.. Ägaren som hade bilen innan har bytt nästan ALLT på bilen, det är så fruktansvärt mkt grejer att jag inte kan komma ihåg allting.

Vad gäller priset, så är det satt högt just för att alla ska pruta så mkt, så då finns det utrymme för det tongue

Sedan får jag nog ta bort det om tankmätaren och rosten då det inte spelar någon roll på en såpass billig bil.

Om han gjort mycket på bilen borde du ha kvitto på vad som är gjort!
Om inte kan du anse att det som är gjort inte finns..
kvitto rules.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 april 2010
va fan bilen har vart ute i ca 12 när du skrev denna tråd å det har precis vart påsk
du tror inte folk har lite taskigt med pengar just nu ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Okej, får ta bort det om att ringa förra ägaren också.

Och jag undrar varför man skulle ha dåligt med pengar efter påsk? Att man köper lite sprit och mat ska ju inte hindra ett ev. bilköp... Som jag skrev i första inlägget, så tyckte jag det var konstigt att det inte hänt någonting precis när den låg i toppen på blocket, det har det alltid gjort förr när jag sålt bilar och även annat.

BMW - Better Make Way

772 Inlägg
8 april 2010
Inga svar är allt som oftast ett tecken på för högt pris, oavsett hur fin bilen är och om allt är bytt på den.

5 198 Inlägg
8 april 2010
åsså är det sämre tider helt enkelt..

Lastbilschaffis
64 Inlägg
8 april 2010
Han har ju inte legat ute i 12 timmar ens.. Sänk priset, ändra annonsen och vänta några veckor så är han nog borta..

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 april 2010
von_blad skrev:
Okej, får ta bort det om att ringa förra ägaren också.

Och jag undrar varför man skulle ha dåligt med pengar efter påsk? Att man köper lite sprit och mat ska ju inte hindra ett ev. bilköp... Som jag skrev i första inlägget, så tyckte jag det var konstigt att det inte hänt någonting precis när den låg i toppen på blocket, det har det alltid gjort förr när jag sålt bilar och även annat.

sprit, mat, elmia , uppehälle elmia , 4 dagars ledighet
du anar inte hur mycket pengar det går åt under en storhelg för tex familjer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Hursomhelst, tackar så mkt för alla svar, känns som jag börjar få koll på vad jag ska fixa i min annons! smile

BMW - Better Make Way

2 182 Inlägg
8 april 2010
AC funkar enligt förra ägaren? Har du inte använt den under vintern?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök