2886
Sök

Handbroms

139 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#1
Märkte ett problem idag med handbromsen. När man har handbromsen bromsad då knarrardet i bakhjulet bak då man går av o på bilen. Om jag inte har handbromsen på då är ljudet borta. Kan de va så att man måste spänna handbromsen i bakbromsarna eller är de någon som vet va de kan vara?.


Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 april 2010
#2
För det första, förbättra din rubrik!

Det knarrande ljudet blir av att fjädringen sjunker ihop och då vill det vrida hjulen, pga den åtdragna handbromsen går detta trögt o "kärvar" så att säga som det ska i bromsen.  Orkar handbromsen hålla kvar bilen i alla lägen? Om ja så behöver du inte bekymra dig. Brukar gå att få fram liknande ljud med den vanliga färdbromsen om man står i en backe o bara släpper bromsen precis så mkt att bilen börjar röra på sig. (om det nu är det ljudet jag tänker på)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

139 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#3
Ja den orkar i alla lägen. Jag får nog testa o dra handbromsen så långt de går så kanske den inte knakar längre. Tänkte inte på de innan.


139 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#4
En fråga till. går den förbi besiktiningen om den knarrar eller man måste åtgärda felet?
Inte så kul o köra in på besiktning o den börjar knarra då.


Offroad Racing
3 122 Inlägg
8 april 2010
#5
Spelar ingen roll om det knarrar lite, är ju som sagt på grund av att bromsarna rör sig lite trots att det är åtdraget. Och du har fortfarande inte ändrat rubriken...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

139 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
#6
För jag bytta broms skivor o broms klossar för 2 veckor sen. kanske därför med. Vaddå ändra rubriken?


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 april 2010
#7
Knight_99_Rider skrev:
För jag bytta broms skivor o broms klossar för 2 veckor sen. kanske därför med. Vaddå ändra rubriken?
läst reglerna?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

4 767 Inlägg
8 april 2010
#8

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård


Sök