2384
Sök

Audi 80 B3 från 90 vägrar starta

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#1
tjena! Upptäckte ett roligt fel igår. när ja starta bilen och skulle lägga på stereon så gick den inte igång. Så skruva ja loss den och kolla om någon kabel var lös eller något men det var inte de. Så testa ja lägga på den igen och då funka den men då slockna instrumentpanelen, vad kan felet vara?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#2
Hur är allt kopplat? Slocknade även ljusen för reglage, askkopp osv?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#3
gula och röda kabeln från stereon är ihopkopplad med tändlåset o sen är de ju jord till jord. nej de va bara instrumentpanelen.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#4
Du råkade inte göra som jag då när jag pillade med stereon. Råkade komma åt att kortsluta cigguttaget och då brann kretsen till reostaten.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#5
ne de tror ja int för alla kablar e helt isolerade och ja ha kolla alla säkringar o alla är hela. men kan de ha o göra något me batteriet? att de nästan är slut eller något. bytte dock batteri just för de laddade ur hela tiden och de batteriet som ja har nu va med urladdat igår så. de e något som laddar ur batteriet.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#6
Ja kolla om du har nå "kräm" i batteriet till att börja med smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#7
ja gjorde de igår. 13,7 eller va de va. så de e de int fel på. men visst e de vell så att om man mäterpå polerna och gasar så ska spänningen stiga?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#8
rymdsegel skrev:
ja gjorde de igår. 13,7 eller va de va. så de e de int fel på. men visst e de vell så att om man mäterpå polerna och gasar så ska spänningen stiga?

13.7V är enligt mig lite lågt, men det beror på vad du har för belastare igång också. (halvljus, fläkt, stereo osv).



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#9
jo visst men det är int för lite. men de måst ju va någge som drar ur batteriet.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#10
rymdsegel skrev:
jo visst men det är int för lite. men de måst ju va någge som drar ur batteriet.

Ja du får väl koppla i en amperemätare och se hur mkt som förbrukas. Sen är de bara att plocka ut säkring för säkring för att se ifall förbrukningen försvinner.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#11
jo de kan man ju göra. men back on track tongue de va ju dedär elfelet med stereon nu. varför instrumentpanelen slockar


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#12
rymdsegel skrev:
jo de kan man ju göra. men back on track tongue de va ju dedär elfelet med stereon nu. varför instrumentpanelen slockar

Funkar belysningen när stereon är avstängd då ?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#13
yes. allt funkar som de ska utom panelen.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#14
rymdsegel skrev:
yes. allt funkar som de ska utom panelen.

Bara riva bort den å kolla så kretsen till reostaten är hel.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#15
ja de är vell o göra de cool


Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 april 2010
#16
rymdsegel skrev:
ja de är vell o göra de cool

Mjo, som sagt. I min bil så blev de en kortis på cigguttagets metallhölje och det lilla räckte för att bränna kretsen till (eller från?) reostaten. Säkringen gick inte tongue Detta var 45min innan en kille skulle komma och kika på bilen då den var till salu. Fick snabbt rycka ut instrumenteringen och lyckades se brottet, bara löda ihop och sälja iväg bilen sen wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#17
okej. hehe hade lite tur då wink


22 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#18
tänkte kolla om aj hittar felet idag. men var ligger reostaten då ?tongue


Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 april 2010
#19
Nr 21 på bild:

http://www.vagcat.com/p/B114/919050.png




Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 april 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

36 Inlägg
12 april 2010
#20
prova vrida upp "ljusstyrkan" på panelen smile på min golf va de så illa kopplat att om den inte va fullt uppvriden så hackade stereon och instrumenten blinkade :p 

värt o kolla kanske smile


Sök