2252
Sök

Köpråd: Bmw modell ??

349 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
#1
Hej ska inom 1-2 månader införskaffa en ny bil då vinterbilen ska säljas.

De jag söker är en bmw 320 modell men är inte så innsatt i bmw:s modeller, vilken ska man köpa ?

budget: 30 tkr

ska ha lite projekt med den så kom gärna med förslag vilken modell som är bäst.smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
11 april 2010
#2
BMW 320, alltså en 3 serie med 2 litersmotor, 30000 får du nog en duglig E36 för.

läs på www.autopower.se

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 april 2010
#3
Undvik 320, en trött mellanmodell i E36-serien. Välj hellre en 323 eller till och med en 325.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 april 2010
#4
Som Iceeyes säger är 320i lika törstig som de starkare alternativen och delar ligger på samma (generellt låga) nivå. Men samtidigt är 320i rätt trött, redan steget till 323i är en enorm skillnad.

Tipset är att satsa på antingen 323i eller 328i, 325i går fint den med men de förstnämda motorerna är modernare och snålare fast har trots detta bredare register. Jag är själv glad i min 328i som är en riktigt stark motor!

www.autopower.se finns bland annat modellguiden där du kan se vilka motoralternativ som fanns när, och begagnatguiden som listar vad du bör titta efter vid köp av en begagnad Bmw. Dessutom hittar du en hel del erfarenhet och diverse frågor (och svar) i forumet. En bra sida att känna till som Bmw-ägare eller spekulant.

Lycka till med köpet! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 april 2010
#5
Börja med en sökning och skriv en bättre rubrik där din bilmodell ingår så slipper vi låsa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

349 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#6
okej tackar för all info nu har jag en hum om modellerna osv. smile

sorry torpis tänkte inte på de!

653 Inlägg
12 april 2010
#7
Rquired skrev:
Som Iceeyes säger är 320i lika törstig som de starkare alternativen och delar ligger på samma (generellt låga) nivå. Men samtidigt är 320i rätt trött, redan steget till 323i är en enorm skillnad.

Tipset är att satsa på antingen 323i eller 328i, 325i går fint den med men de förstnämda motorerna är modernare och snålare fast har trots detta bredare register. Jag är själv glad i min 328i som är en riktigt stark motor!

www.autopower.se finns bland annat modellguiden där du kan se vilka motoralternativ som fanns när, och begagnatguiden som listar vad du bör titta efter vid köp av en begagnad Bmw. Dessutom hittar du en hel del erfarenhet och diverse frågor (och svar) i forumet. En bra sida att känna till som Bmw-ägare eller spekulant.

Lycka till med köpet! smile

323i går inte lika bra som 325i och en 325i drar mindre än en 328i.

Jag skulle rekomendera en 325i enormt rolig bil att köra smile Annars e ju 328i snabbare (inte jättestor skillnad) fast tror inte du hittar någon för 30k.

Smoke tires not drugs

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 april 2010
#8
sk8ville skrev:
Rquired skrev:
Som Iceeyes säger är 320i lika törstig som de starkare alternativen och delar ligger på samma (generellt låga) nivå. Men samtidigt är 320i rätt trött, redan steget till 323i är en enorm skillnad.

Tipset är att satsa på antingen 323i eller 328i, 325i går fint den med men de förstnämda motorerna är modernare och snålare fast har trots detta bredare register. Jag är själv glad i min 328i som är en riktigt stark motor!

www.autopower.se finns bland annat modellguiden där du kan se vilka motoralternativ som fanns när, och begagnatguiden som listar vad du bör titta efter vid köp av en begagnad Bmw. Dessutom hittar du en hel del erfarenhet och diverse frågor (och svar) i forumet. En bra sida att känna till som Bmw-ägare eller spekulant.

Lycka till med köpet! smile

323i går inte lika bra som 325i och en 325i drar mindre än en 328i.

Jag skulle rekomendera en 325i enormt rolig bil att köra smile Annars e ju 328i snabbare (inte jättestor skillnad) fast tror inte du hittar någon för 30k.

Enligt faktabladet drar 328i 1cl mer än en 325i med vanos, det är riktigt. Skillnaden i verkligheten blir däremot avsevärt större till 328s fördel, man kör inte en 25i lika snålt som en 28i enligt min erfarenhet i alla fall.

Dessutom går en 323i precis lika bra som en 325i och är i sin tur ett snäpp (1cl) snålare enligt faktabladet, flera snäpp snålare i verkligheten.

325i
0 - 80 km/h     5,7 s
0 - 100 km/h     8,0 s
0 - 120 km/h     11,2 s
0 - 140 km/h     14,9 s
0 - 160 km/h     20,4 s
0 - 180 km/h     27,2 s

323i:
0 - 80 km/h     5,5 s
0 - 100 km/h     7,7 s
0 - 120 km/h     11,0 s
0 - 140 km/h     12,7 s
0 - 160 km/h     20,0 s
0 - 180 km/h    (Ingen tid tillgänglig)

Siffror från: http://www.einszweidrei.de/

Men några stora skillnader är det inte, och då skulle jag valt de modernare och snålare 23/28i.
Senast redigerat av Rquired (12 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

653 Inlägg
12 april 2010
#9
Nu är det så att på den sidan så har du jämnfört en 325i från 91 med en 323i från 95. Så om man bara väljer en 325i ett år senare (92) så ser siffrorna helt annorlunda ut:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Och jag ser inte var 323i och 328i är snålare än 325i då både 23 och 28 drar mer blandad körning enligt sidan du länkade.

Min 325i drar 0,7 l/mil i snitt då höll jag 120-130 på motorvägen och körning inne i malmö, uppmätt på en sträcka på 20 mil. Så den är inte törstig.

Så 323i kan du räkna bort, slöare och törstigare bil.
325i Lite snabbare men inte lika törstig.
328i Nån hundradel snabbare än 325i o törstigare.

Smoke tires not drugs

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 april 2010
#10
sk8ville skrev:
Nu är det så att på den sidan så har du jämnfört en 325i från 91 med en 323i från 95. Så om man bara väljer en 325i ett år senare (92) så ser siffrorna helt annorlunda ut:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Och jag ser inte var 323i och 328i är snålare än 325i då både 23 och 28 drar mer blandad körning enligt sidan du länkade.

Min 325i drar 0,7 l/mil i snitt då höll jag 120-130 på motorvägen och körning inne i malmö, uppmätt på en sträcka på 20 mil. Så den är inte törstig.

Så 323i kan du räkna bort, slöare och törstigare bil.
325i Lite snabbare men inte lika törstig.
328i Nån hundradel snabbare än 325i o törstigare.

Å andra sidan är bilen från 1992 en coupé och 323i i exemplet ovan en sedan, därför lät jag bli att jämföra dem.

Likadant med förbrukningen, kan du garantera att det är samma körning som ligger bakom de siffrorna? Och om siffrorna nu skulle gälla så var 328i snålare i vissa tester, och törstigare i andra.

323i är dels snålare på pappret, men i verkligheten är skillnaden mellan både 323i/328i och 325i ännu större, dessutom har de förstnämnda ett bredare register (gäller framför allt 328i) och upplevs betydligt starkare än 325i som behöver varvas mycket innan den vaknar till liv, roligt när man buskör men till vardags är M52s karaktär att föredra; Stark i botten men drar gärna till högre varv.

Att E36 med M52 dessutom är lätt uppdaterad gör inte saken sämre, modernare motor, uppdaterat rostskydd och ofta avsevärt mer utrustning.


328i M52B28: http://www.einszweidrei.de/bmw/328icp1997-1.htm
Vikt:     1420 kg

0 - 80 km/h     4,8 s
0 - 100 km/h     6,9 s
0 - 120 km/h     9,6 s
0 - 140 km/h     13,1 s
0 - 160 km/h     17,4 s
0 - 180 km/h     23,6 s

Testförbrukning: 10.7L/100km

325i M50B25: http://www.einszweidrei.de/bmw/325ivc1992-1.htm
Vikt:    1403 kg

0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Testförbrukning: 10.8L/100km

Tog med testförbrukningen eftersom du verkar tycka att den var relevant, skall dock absolut inte misstas för verklig blandad förbrukning. Och 0.7sek kvickare till 100km/h och 2.5 till 180km/h är dels varken "Nån hundradel snabbare", tvärt om är det en högst märkbar skillnad.

På samma vis är 0.3L volym extra även det en markant skillnad. Den extra prestandan för 1cl extra milen får räknas som ett klipp, med tanke på vad folk annars brukar offra för en starkare motor. När då 328i är snålare till vardags blir inte saken sämre.

Nej jag vidhåller att TS bör köpa sig en 323i eller 328i, E36 är ingen ny bil men som 325i känns det ytterligare lite äldre.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Musiker
472 Inlägg
13 april 2010
#11
IceEyes skrev:
Undvik 320, en trött mellanmodell i E36-serien. Välj hellre en 323 eller till och med en 325.

Jag har provkört en 520 och den ville jag växla vid ca 5500rpm, det blir nog allt annat än billigt skulle jag tro!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

653 Inlägg
13 april 2010
#12
Rquired skrev:
sk8ville skrev:
Nu är det så att på den sidan så har du jämnfört en 325i från 91 med en 323i från 95. Så om man bara väljer en 325i ett år senare (92) så ser siffrorna helt annorlunda ut:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Och jag ser inte var 323i och 328i är snålare än 325i då både 23 och 28 drar mer blandad körning enligt sidan du länkade.

Min 325i drar 0,7 l/mil i snitt då höll jag 120-130 på motorvägen och körning inne i malmö, uppmätt på en sträcka på 20 mil. Så den är inte törstig.

Så 323i kan du räkna bort, slöare och törstigare bil.
325i Lite snabbare men inte lika törstig.
328i Nån hundradel snabbare än 325i o törstigare.

Å andra sidan är bilen från 1992 en coupé och 323i i exemplet ovan en sedan, därför lät jag bli att jämföra dem.

Likadant med förbrukningen, kan du garantera att det är samma körning som ligger bakom de siffrorna? Och om siffrorna nu skulle gälla så var 328i snålare i vissa tester, och törstigare i andra.

323i är dels snålare på pappret, men i verkligheten är skillnaden mellan både 323i/328i och 325i ännu större, dessutom har de förstnämnda ett bredare register (gäller framför allt 328i) och upplevs betydligt starkare än 325i som behöver varvas mycket innan den vaknar till liv, roligt när man buskör men till vardags är M52s karaktär att föredra; Stark i botten men drar gärna till högre varv.

Att E36 med M52 dessutom är lätt uppdaterad gör inte saken sämre, modernare motor, uppdaterat rostskydd och ofta avsevärt mer utrustning.


328i M52B28: http://www.einszweidrei.de/bmw/328icp1997-1.htm
Vikt:     1420 kg

0 - 80 km/h     4,8 s
0 - 100 km/h     6,9 s
0 - 120 km/h     9,6 s
0 - 140 km/h     13,1 s
0 - 160 km/h     17,4 s
0 - 180 km/h     23,6 s

Testförbrukning: 10.7L/100km

325i M50B25: http://www.einszweidrei.de/bmw/325ivc1992-1.htm
Vikt:    1403 kg

0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Testförbrukning: 10.8L/100km

Tog med testförbrukningen eftersom du verkar tycka att den var relevant, skall dock absolut inte misstas för verklig blandad förbrukning. Och 0.7sek kvickare till 100km/h och 2.5 till 180km/h är dels varken "Nån hundradel snabbare", tvärt om är det en högst märkbar skillnad.

På samma vis är 0.3L volym extra även det en markant skillnad. Den extra prestandan för 1cl extra milen får räknas som ett klipp, med tanke på vad folk annars brukar offra för en starkare motor. När då 328i är snålare till vardags blir inte saken sämre.

Nej jag vidhåller att TS bör köpa sig en 323i eller 328i, E36 är ingen ny bil men som 325i känns det ytterligare lite äldre.

Den 328i jag kollade på på den sidan var den från 96 missade 97:an. Men 96:ans spec ser ut såhär:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s

Mellan de tyckte jag inte det var speciellt stor skillnad förrän det går 140+. Test förbrukningen på denna var 11,3L/100km.

Du ska också räkna in att den 325:an i detta testet inte har vanos och därför drar mer, en 325 efter 93 drar mindre än den i det testet.

Jag har inte nekat att en 328 är slöare än en 325, utan bara törstigare.

På Blocket ligger en fin 328i på runt 40k och en fin 325i ligger på runt 25-30k.

Smoke tires not drugs

12 086 Inlägg
13 april 2010
#13
30k är vad jag vill ha för min 328, köp ^^

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 april 2010
#14
sk8ville skrev:
Rquired skrev:
sk8ville skrev:
Nu är det så att på den sidan så har du jämnfört en 325i från 91 med en 323i från 95. Så om man bara väljer en 325i ett år senare (92) så ser siffrorna helt annorlunda ut:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Och jag ser inte var 323i och 328i är snålare än 325i då både 23 och 28 drar mer blandad körning enligt sidan du länkade.

Min 325i drar 0,7 l/mil i snitt då höll jag 120-130 på motorvägen och körning inne i malmö, uppmätt på en sträcka på 20 mil. Så den är inte törstig.

Så 323i kan du räkna bort, slöare och törstigare bil.
325i Lite snabbare men inte lika törstig.
328i Nån hundradel snabbare än 325i o törstigare.

Å andra sidan är bilen från 1992 en coupé och 323i i exemplet ovan en sedan, därför lät jag bli att jämföra dem.

Likadant med förbrukningen, kan du garantera att det är samma körning som ligger bakom de siffrorna? Och om siffrorna nu skulle gälla så var 328i snålare i vissa tester, och törstigare i andra.

323i är dels snålare på pappret, men i verkligheten är skillnaden mellan både 323i/328i och 325i ännu större, dessutom har de förstnämnda ett bredare register (gäller framför allt 328i) och upplevs betydligt starkare än 325i som behöver varvas mycket innan den vaknar till liv, roligt när man buskör men till vardags är M52s karaktär att föredra; Stark i botten men drar gärna till högre varv.

Att E36 med M52 dessutom är lätt uppdaterad gör inte saken sämre, modernare motor, uppdaterat rostskydd och ofta avsevärt mer utrustning.


328i M52B28: http://www.einszweidrei.de/bmw/328icp1997-1.htm
Vikt:     1420 kg

0 - 80 km/h     4,8 s
0 - 100 km/h     6,9 s
0 - 120 km/h     9,6 s
0 - 140 km/h     13,1 s
0 - 160 km/h     17,4 s
0 - 180 km/h     23,6 s

Testförbrukning: 10.7L/100km

325i M50B25: http://www.einszweidrei.de/bmw/325ivc1992-1.htm
Vikt:    1403 kg

0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,6 s
0 - 120 km/h     10,7 s
0 - 140 km/h     14,1 s
0 - 160 km/h     19,5 s
0 - 180 km/h     26,1 s

Testförbrukning: 10.8L/100km

Tog med testförbrukningen eftersom du verkar tycka att den var relevant, skall dock absolut inte misstas för verklig blandad förbrukning. Och 0.7sek kvickare till 100km/h och 2.5 till 180km/h är dels varken "Nån hundradel snabbare", tvärt om är det en högst märkbar skillnad.

På samma vis är 0.3L volym extra även det en markant skillnad. Den extra prestandan för 1cl extra milen får räknas som ett klipp, med tanke på vad folk annars brukar offra för en starkare motor. När då 328i är snålare till vardags blir inte saken sämre.

Nej jag vidhåller att TS bör köpa sig en 323i eller 328i, E36 är ingen ny bil men som 325i känns det ytterligare lite äldre.

Den 328i jag kollade på på den sidan var den från 96 missade 97:an. Men 96:ans spec ser ut såhär:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s

Mellan de tyckte jag inte det var speciellt stor skillnad förrän det går 140+. Test förbrukningen på denna var 11,3L/100km.

Du ska också räkna in att den 325:an i detta testet inte har vanos och därför drar mer, en 325 efter 93 drar mindre än den i det testet.

Jag har inte nekat att en 328 är slöare än en 325, utan bara törstigare.

På Blocket ligger en fin 328i på runt 40k och en fin 325i ligger på runt 25-30k.

Och det fetstilade är i sig en klar vink på att man knappast kan lita på siffror från olika test när det inte står specificerat vart som körts. Vem vet, de kanske mätte en runda med 325an och 6 rundor med 328an. Eller så körde de landsväg med den ena och mer stad med den andra innan test, men så länge man inte vet att det är under samma förutsättningar är det inte jämförbart.

Jag har skrivit mitt, har kört en hel del i båda bilarna och enligt min erfarenhet finns det inte en chans att en 328i är törstigare än 325i i verkligheten. Och skillnaden i prestanda är klart märkbar, vilket vi i och för sig är överens om.

Håller fast vid att 323i och 328i är snålare och upplevs markant starkare och piggare även om skillnaden åtminstone i fallet 323i inte är speciellt stor på pappret upplevs den större. Tycker du något annat så var så god...

Och att E36 med M52 är dyrare än E36 med M50 är inget konstigt, det är en nyare och modernare bil ofta med mer utrustning. Som jag sa tidigare, E36 är i sig en gammal bil och känns med M50 ytterligare lite äldre.

Då hade jag åtminstone satsat efter modernast, snabbast och snålast, det vill säga en 328i.
Senast redigerat av Rquired (13 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

653 Inlägg
13 april 2010
#15
Orkar inte tjaffsa mer, vi har olika åsikter! Men tror TS vet hur det ligger till och bestämmer sig efter sin egen uppfattning. Lycka till! smile

Smoke tires not drugs

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 april 2010
#16
318iS säger jag! big_smile
En 1,8 liters, 16 ventiler på 140 häst. Ingen direkt prestanda vagn men billigast i drift av dom alla!

http://autopower.se/modellguiden/default.asp


299 Inlägg
15 april 2010
#17
grabber har ett bra tips om du vill åka billigt men lite sportight, 318 is är rätt rapp + samtidigt får man sportstolar och diffbroms. dock i sverige finns det nästan bara is couper, om man inte ser att coupen är ett hinder då.

sen kan man skita i alla tabeller och listor som man ser här, stämmer väldigt illa i vilket fall. min erfarenhet och den är rätt stor är att:

325 utan vanos är den törstigaste av alla,. dock den roligaste och med mest rivig karaktär. ofta riktigt snabba med om plågar ur.
323 om du vill ha den snålaste och mest bil för pengarna med. de blir ett mellanting mellan 325ans racekaraktär o 328ans fina högfartsvrid och bottenstyrka.
328 är rätt snål för sin motorstorlek. bra med vrid. dock aningen tråkig karaktär och riktigt slöa på toppen.

ett tips om du ska ha en trevlig allroundbil med vettiga driftkostnader blir 323 eller 318 is !

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 april 2010
#18
Jag är då nöjd med min 325 vanos, går riktigt billigt, ligger på under litern vid stadskörning om man kör som folk samt går rätt bra, kanske inte värst upp till hundra även om den går bra dit med, men i dom högre farterna så är den faktiskt ganska imponerande smile

Har dock aldrig åkt eller kört en 328 så kan inte säga om skillnaden är stor eller inte, men jag är klart nöjd med 325an, går bra och billigt, även billig att äga.. billigare försäkring än min förra 323i e30 coupé smile
Senast redigerat av _Glenne_ (15 april 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

pnorberg
16 april 2010
#19
Oavsett vilken av 6an som drar mindre soppa så måste jag säga att dessa bilar drar ganska lite bränsle med tanke på hästarna, storleken på motorn och vikten.
Själv äger jag en 325i coupé men hade gärna ägt en 328, oavsett om den drar snäppet mer eller inte.
Inte för att 325 är en dålig eller tråkig bil, absolut inte. Har med tiden börjat tycka om min 325 otroligt mycket! Riktigt trevliga bilar! Bränsleförbrukningen ligger kring 0,7-0,8 landsväg och stadskörning strax under litern, vilket jag tycker är bra för nästan 200hk, 14xx kg och 6 cylindrar.
Dock hade jag skippat 320 (speciellt) och nedåt om man vill ha lite prestanda, 4orna låter även mer än vad dem går, samt att ljudet från den raka sexan är otroligt skön. big_smile

Ett stort plus med BMWs 6or är att det är otroligt lätt att utföra service själv! Och det är inte dyrt. En av dem största orsakerna varför jag är sugen på att köpa en till BMW efter den här.

Men mitt tips till TS är och köpa en E36 från 93 och framåt, bättre rostskydd, vanos, mer utrustning, lägre bränselförbrukning osv.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 april 2010
#20
pnorberg skrev:
Oavsett vilken av 6an som drar mindre soppa så måste jag säga att dessa bilar drar ganska lite bränsle med tanke på hästarna, storleken på motorn och vikten.
Själv äger jag en 325i coupé men hade gärna ägt en 328, oavsett om den drar snäppet mer eller inte.
Inte för att 325 är en dålig eller tråkig bil, absolut inte. Har med tiden börjat tycka om min 325 otroligt mycket! Riktigt trevliga bilar! Bränsleförbrukningen ligger kring 0,7-0,8 landsväg och stadskörning strax under litern, vilket jag tycker är bra för nästan 200hk, 14xx kg och 6 cylindrar.
Dock hade jag skippat 320 (speciellt) och nedåt om man vill ha lite prestanda, 4orna låter även mer än vad dem går, samt att ljudet från den raka sexan är otroligt skön. big_smile

Ett stort plus med BMWs 6or är att det är otroligt lätt att utföra service själv! Och det är inte dyrt. En av dem största orsakerna varför jag är sugen på att köpa en till BMW efter den här.

Men mitt tips till TS är och köpa en E36 från 93 och framåt, bättre rostskydd, vanos, mer utrustning, lägre bränselförbrukning osv.

Kan inte hålla med mer, att sitta och diskutera vilken rak sexa man skall välja är lite löjligt då allihop är motorer i toppklass smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök